שחקן העבר האגדי של מכבי חיפה, דני (שמילו) רום, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 80. נשיא המועדון, יעקב שחר, ספד לו: "בצער שמעתי על מותו של דני. לראשונה נפגשנו עת שירותנו כמדריכי ספורט בצה"ל, הוא בפיקוד הדרכה ואנוכי בחיל האוויר".
"דני היה ספורטאי למופת ובמיוחד כשחקן כדורגל. חלוץ שכל הגנות הליגה חששו מפניו", המשיך שחר. "בהיסטוריה של המועדון שלנו יש לדני מקום של כבוד, וכך נזכור אותו לתמיד. תנחומיי למשפחה האבלה. יהי זכרו ברוך".
3 צפייה בגלריה
דני (שמילו) רום
דני (שמילו) רום
אגדה במכבי חיפה ובכדורגל הישראלי. דני (שמילו) רום
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
3 צפייה בגלריה
רום בטקס הוקרה ב-2018
רום בטקס הוקרה ב-2018
רום (במרכז) בטקס הוקרה ב-2018
(צילום: ראובן כהן)
רום הוא מגדולי השחקנים שהופיעו אי פעם במדי מכבי חיפה, נחשב לאגדת כדורגל בהיסטוריה של המועדון ושל הכדורגל הישראלי. הוא לקח עם מכבי חיפה את התואר הראשון שלה אי פעם, גביע המדינה ב-1962 (כבש שלושער בחצי הגמר מול האלופה דאז, הפועל פתח תקווה).
לרום, שהתחיל את דרכו במועדון ב-1958 ומעולם לא עזב אותו (פרש ב-1973), יש 324 הופעות במדי מכבי חיפה בליגה ובגביע, בהן כבש 98 שערים. בליגה רום כבש 78 שערים והוא ניצב ביחד עם יניב קטן במקום השני של כובשי כל הזמנים במדים הירוקים. אגב, זאהי ארמלי ראשון עם 90 שערים.
3 צפייה בגלריה
הנבחרת לפני המשחק נגד אורוגוואי במונדיאל 70'. דני (שמילו) רום (עומד ראשון מימין)
הנבחרת לפני המשחק נגד אורוגוואי במונדיאל 70'. דני (שמילו) רום (עומד ראשון מימין)
הנבחרת לפני המשחק נגד אורוגוואי במונדיאל 70'. רום עומד ראשון מימין
(צילום: גטי אימג'ס)
אחד מרגעי השיא בקריירה שלו היה במונדיאל מקסיקו 1970. שמילו שיחק מול אורוגוואי ואיטליה ורשם הופעות היסטוריות בנבחרת ישראל. הוא לא הצליח לכבוש ב-29 הופעות בינלאומיות.