מתיחות גדולה בין המנהל הטכני של נבחרות ישראל, וילי רוטנשטיינר, לבין התאחדות לכדורגל. זאת למרות שהצדדים כבר סיכמו על פרידה עקרונית - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. המתיחות נובעת מגובה הפיצוי שתשלם ההתאחדות לאוסטרי.
אחרי שרוטנשטיינר סירב למתווה שהציג בפניו היו"ר אורן חסון - לקצץ מחצית משכרו ולהתנתק לגמרי מהתעסקות בנבחרת הבוגרת, החלו בהתאחדות לנהל מגעים עם סוכנו על גובה הפיצוי (לרוטנשטיינר חוזה לשנתיים נוספות). בתחילה הציעו לו שכר של חמישה חודשים (עלות של מיליון שקל), אולם רוטנשטיינר הודיע כי הוא יהיה מוכן לעזוב בתמורה לפיצוי של שלושה מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר נבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר נבחרת ישראל
בהתאחדות זועמים עליו. רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
בהתאחדות זועמים על האוסטרי וחושדים כי הוא מקבל תדרוך משפטי מצד גורמים בכדורגל הישראלי על מנת לקבל פיצוי גבוה יותר. "צריכים לעשות ועדת חקירה איך נתנו לרוטשנטיינר שכר כזה. מי שאחראי על הכנת החוזה עימו עשוי להיות בבעיה ציבורית וזה ייבדק", אמרו בהתאחדות. "רוטשנטינר מבין כבר את הסיטואציה וגם הוא לא רוצה להישאר, אבל כרגע הוא מנסה לקושש כמה שיותר כסף מהקופה הציבורית. חבל שאנשים מבפנים מייעצים לו כיצד לממש את החוזה שלו בלי שום לויאליות לכדורגל הישראלי. כבר הוחלט על פרידה, עכשיו זה כבר עניין משפטי נטו".
אתמול הגיע לראשונה לוועדה המקצועית היו"ר חסון, אך נרשמה שם מתיחות בינו לבין אחד החברים בה, מורן מאירי. "אתם ועדה מקצועית או ועדת כלכלה", שאל חסון את הנוכחים. "אין קשר לעניין המקצועי שעליו אתם אמונים. מבחינתי אין סיכוי שרוטנשטיינר ירוויח שלושה מיליון שקל בשנה. זה גוף ציבורי ולכן אם בעיני מישהו מכם זה לא מקובל שנדרוש ממנו קיצוץ - הוא מוזמן ללכת להנהלת ההתאחדות".
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
עזב את הוועדה המקצועית לאחר עשר דקות בלבד. חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
חסון עזב את הוועדה המקצועית לאחר עשר דקות בלבד. בשבוע הבא תתקיים ישיבת הנהלת התאחדות לכדורגל, כשרק במידה ורוטנשטיינר יגיע להסכמה על גובה הפיצויים מול ההתאחדות, הנושא יועלה, אחרת ימתינו עד לסיכום מולו.