מכבי חיפה תפגוש הערב (ראשון, 21:00) את הפועל חיפה לדרבי של הכרמל והירוקים ירצו לשכוח את השבוע שעבר עליהם. זה התחיל בהפסד להפועל ת"א, והסתיים בהפסד למכבי תל אביב אשר הגדיל את הפער בפסגה ל-12 נקודות והפך את חלום האליפות של מכבי חיפה ללא ריאלי. הירוקים חזרו רע מאוד מפגרת הקורונה והם רחוקים מלהזכיר את הקבוצה הנלהבת מהעונה הסדירה. כאשר נותרו שמונה מחזורים בלבד לסיום, השחקנים ומרקו בלבול מקווים לסיים את העונה בטעם טוב ובפער סביר ממכבי תל אביב. רגע לפני הדרבי הערב קיבצנו את הסיבות ליכולת הרעה שהירוקים מציגים מפתיחת הפלייאוף.

החולשה של טרנט סיינסברי

הבלם האוסטרלי הציג יכולת חלשה מאוד בשני המשחקים האחרונים כמו כל חוליית ההגנה, וסופג הרבה מאוד ביקורת מתוך המועדון. להגנתו יש לומר שהקבוצה סבלה מחיסורים בחלק האחורי. סאן מנחם לא שיחק מול הפועל תל אביב ועופרי ארד לא שיחק מול האלופה. בלבול נאלץ לשחק עם רמי גרשון כמגן שמאלי ועם עאיד חבשי במרכז, וסיינסברי לא הצליח להוביל אותם. הבלם הציג העונה יכולת סבירה בסך הכל, ועשה גם לא מעט טעויות שעלו לירוקים בנקודות. האם זה מספיק כדי להמשיך איתו גם בעונה הבאה?
3 צפייה בגלריה
סיינסברי ולביא מאוכזבים
סיינסברי ולביא מאוכזבים
סיינסברי ולביא מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
החיסרון של חזיזה ואשכנזי
צמד האסים העונה שהגיעו מבני יהודה הראו העונה יכולת מצוינת ומדובר באחת הרכישות הכי טובות של מכבי חיפה בשנים האחרונות. אשכנזי כבש שבעה שערים והוא שני בקבוצה באיומים מחוץ למסגרת, לזה יש להוסיף חמישה בישולים. חזיזה שני קבוצה במאבקי קרקע ודריבלים ויש לו חמישה שערים ושבעה בישולים. העובדה ששניהם נפצעו והיו חסרים בשני המשחקים הראשונים (חזיזה נכנס כמחליף במחצית השנייה מול מכבי ת"א אך לא השפיע) פגעה מאוד בקבוצה.
נטע לביא החמיץ את המשחק מול הפועל ת"א עקב צהובים. למי שלא זוכר לביא ספג צהוב תשיעי במכוון כדי לא להחמיץ את המשחק מול מכבי תל אביב בליגה, לרוע מזלו הקבוצה הייתה צריכה אותו מאוד בהפסד להפועל תל אביב ומול הצהובים הקפטן הציג את המשחק הכי חלש שלו העונה שכלל גם הרחקה בכרטיס אדום והוא לא יהיה זמין הערב עבור בלבול. דן גלזר העלים את לביא והראה את הבדלי הרמות בין השניים. למרות שהייתה לו עונה מצוינת, לביא התקשה לבוא לידי ביטוי מול מכבי תל אביב והוא עדיין זקוק לעזרה במרכז השדה.
3 צפייה בגלריה
דולב חזיזה ויובל אשכנזי חוגגים
דולב חזיזה ויובל אשכנזי חוגגים
חזיזה ואשכנזי היו חסרים
(צילום: ראובן כהן)

איפה ניקיטה?

ניקיטה רוקאביצה הוא מלך השערים של ליגת העל עם 18 שערים וללא ספק החלוץ הטוב בליגה. רוקאביצה שב מפגרת הקורונה חלוד מאוד וראו את זה בצמד המשחקים הראשונים. נכון שהוא לא זכה ולו למסירת מפתח אחת, אבל הוא היה רחוק מלהזכיר את החלוץ האימתני שגורם לכל הגנה לחשוש ונראה כמו שחקן גמלוני. האוסטרלי חייב לספק את המספרים שחיפה התרגלה אליהם, כי בלעדיו זה לא נראה טוב. ירדן שועה מסופסל ומוחמד עוואד לא לקח את ההזדמנות את ההזדמנות שהוא קיבל מבלבול.
3 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה. לא חזר טוב
(צילום: עוז מועלם)