נבחרת ישראל רשמה הערב (שבת) הישג נאה. השחקנים של אלון חזן ניצחו 1:2 ביתי את אלבניה בבלומפילד והבטיחו את המקום הראשון בבית 2 של דרג ב' של ליגת האומות. שער של שון וייסמן בדקה ה-46 ועוד שער של תאי בריבו בתוספת הזמן אחרי טעות ענקית בהגנה סידרו לנבחרת את הניצחון ו-8 נקודות מ-12 אפשריות בבית שכלל רק את שתי הנבחרות ששיחקו הערב ואת איסלנד, בשל הרחקתה של רוסיה.
משמעות המקום הראשון בבית היא עלייה לדרג א' בקמפיין הבא של המפעל. בנוסף, זה מבטיח מקום בפלייאוף מוקדמות היורו ואומר שישראל רחוקה שני משחקים בלבד מאליפות אירופה. כמו כן, זה קובע שישראל תוגרל למוקדמות היורו מהדרג השני. איזה מזל שרוסיה לא הורשתה להשתתף. אמנם זה היה משחק כדורגל לא טוב במיוחד, אבל בסופו ישראל השיגה את המטרה שלה.
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
התרגש מאוד. חזן
(צילום: עוז מועלם)
המאמן אלון חזן אמר אחרי המשחק: "השמחה לא התפרצה אצלי בגלל משהו אישי, אנחנו ערב ראש השנה, אני כל כך רציתי לשמח אותנו ואת האנשים לקראת החג. השחקנים האלה לא מוותרים ולא נשברים. אנחנו מצליחים כל פעם לייצר משהו מחדש. אני גאה ושמח שכולם יגיעו עם חיוך לחג. אנחנו עושים דברים השנה שמשנים אופי. מגיע לילדים האלה כל הכבוד. האלבנים היו דומיננטיים והפעילו עלינו לחץ, אבל מה אני יכול להגיד כבר?".
על ספיגת השער המאוחר אמר: "ספגנו שער אדיר. אם אני צופה בבית אני מוחא לו כפיים. אני כל כך שמח שדווקא אחרי השער וההתלהבות שלהם, הצלחנו להבקיע שער ניצחון שהכריע לטובתנו את הבית. הם היו יותר טובים מאיתנו בדקות האחרונות, אבל כל המשחק היינו טובים מאוד".
על עצמו אמר חזן: "מה זה משנה מה אמרו? אני לא משתגע כשאומרים עליי דברים טובים ולא מוריד את הראש אחרי ביקורת. אני שמח שיש פה שחקנים שמגלים שינוי באופי שלהם. כל דבר יוצר ביטחון למשחקים הבאים. אני מאושר עבורנו ועבור המדינה, עלינו לדרג א' וגם במוקדמות אנחנו בדרג שני. זה ניצחון ואין כמו ניצחון".
על החסרים: "חסרו לנו שחקנים משמעותיים, אבל אני לא מתעסק אף פעם במי שחסר, רק במי שנמצא. זהבי, לא זהבי. הלוואי וזהבי היה איתנו לחגוג את הניצחון. אנחנו לא סוגרים בפני אף שחקן את הדלת, הנבחרת היא של ישראל ולא שלי או של אף אחד אחר. הלוואי שזהבי היה פה. תנו לנו ליהנות, מחר אני נוסע כי למלטה כי אני לא טס בחג".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: אלי דסה, דולב חזיזה, מיגל ויטור, אור דדיה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: אלי דסה, דולב חזיזה, מיגל ויטור, אור דדיה
היה מרוצה מאוד בסיום. דסה
(צילום: עוז מועלם)
הקפטן אלי דסה אמר: "אושר גדול באמת. שלטנו ברוב שלבי המשחק, ידענו לחזור גם משער השוויון שלהם. אני חושב שזה משהו שהתחלנו לעשות במשחקים האחרונים וזה כל הזמן היה שם. עם כל הקהל שלנו בבית לא יכולנו להרגיש יותר טוב מזה".
על עצמו אמר המגן: "לא יודע, אני שואף להיות טוב תמיד. היה לי חשוב להביא את כל כולי למשחק הזה וגם את הניסיון, כי היינו בהרכב צעיר. היינו בהתלהבות גדולה מאוד והיינו צריכים לרסן את עצמנו. אני שמח שהבאתי את היכולת הזו. היו שאלות לגבי הכושר שלי, אבל אני שמרתי על עצמי. כל מה שדיברנו עליו כל השבוע זה העניין שמחר ראש השנה והיום אנחנו עם 30 אלף בבלומפילד ויש לנו הזדמנות לשמח מדינה שלמה. איזה כיף וכמה תמיכה קיבלנו, ידענו שזה יהיה ככה היום. אנחנו רוצים שכולם יעשו שמח מחר בחג בבית".
על שריקות הבוז של הקהל לעבר עומר אצילי אמר: "עומר בחור חזק, כולנו מאחוריו ותומכים בו וזה הכי חשוב. אני רוצה שהוא יצליח". על ערן זהבי: "ערן זה שחקן שהדלת תמיד פתוחה לו. זה לא שחקן שאנחנו יכולים לוותר עליו. היה עניין, הם אנשים גדולים ויהיה בסדר. ערן שחקן מקצוען, חשוב, ווינר אמיתי ואני מקווה שנראה אותו. אני לא מוציא דברים שאומרים באחד על אחד. כשערן ירצה שאגיד דברים, אגיד".