מינהלות הליגות בכדורגל וכדורסל הוציאו מסמך מסרים משותף שמופנה באופן ישיר לראש הממשלה בנימין נתניהו ומכוון גם לשר הבריאות יולי אדלשטיין.
"לפני כשבוע וחצי נודע לנו על סגירת ליגות הכדורגל והכדורסל המקצועניות. על אף שהדבר יצר קשיים ספורטיביים, כלכליים ופיזיולוגיים משמעותיים פעלנו להתאמת התחרויות ללוחות זמנים כמעט בלתי אפשריים וזאת לאור המחויבות שלנו למסגרות הספורט הבינלאומיות ומתוך רצון לאפשר את סיום התחרויות גם בלוחות זמנים צפופים במיוחד. פעלנו כך לאור התחייבות ראשי משרד הבריאות לפיה כבר בסוף השבוע הנוכחי תתאפשר חזרה לפעילות מלאה בליגות המקצועניות - גם אם יוארך הסגר הכללי".
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה בסיום
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה בסיום
"אנו בטוחים כי לא תיתן ידך להרס הספורט הישראלי"
(צילום: עוז מועלם)
"לתדהמתנו, נודע לנו היום כי בכוונתך למנוע את חזרת הליגות המקצועניות לפעילות וזאת בניגוד לסיכומים. ויודגש: ישראל היא המדינה היחידה בעולם אשר עצרה את פעילות הליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל בעונת משחקים זו עקב נגיף הקורונה".
בהמשך המסמך נכתב: "גם היום במדינות רבות בעולם מוטלים סגרים ממושכים ומחמירים, מיליוני מתים ומוטציות משתוללות ועדיין אף ראש מדינה לא עצר את פעילות הכדורגל או הכדורסל המקצועני - בעוד בישראל, היא הופסקה פעמיים!"
2 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
"סיום העונה מוטל בספק רב"
(צילום: עוז מועלם)
"הספורט בישראל ידע להתגבר על מכשולים קשים לאורך השנים – השלמנו את התחרויות במהלך מלחמות, גם כשנחתו טילים וקסאמים וגם בימי הפיגועים הקשים מה שלצערנו - באופן תקדימי והיסטורי - נמנע מאיתנו כעת. במצב עניינים זה סיום עונת המשחקים 20/21 - הן בכדורגל והן בכדורסל - מוטל בספק רב".
"המשמעויות ברורות: פגיעה חסרת תקדים במישור הבינלאומי כאשר מדינת ישראל תורחק מפעילות בינלאומית, נזק למיליוני אוהדי הספורט, נזקים כלכליים חמורים ובלתי הפיכים לענפי ספורט אלו, כריתת מטה לחמם של אלפי בתי אב ופגיעה במעמד ובדימוי הספורט הישראלי בעולם כולו – שנים רבות ייקח לתקן נזקים אלו!"
שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר בנושא: "בשעה זו בכירי משרד הספורט ובהם השר וצוותו מקיימים מאמצים קדחתניים ומצויים בקשר רציף עם גורמים שונים במשרד הבריאות ובממשלה במטרה להחזיר את הליגות לפעילות בסופ"ש הקרוב. אנו משוכנעים כי הליגות צריכות לחזור ונפעל ככל יכולתנו בעניין זה. אנו נמצאים בקשר רציף ופועלים בתיאום עם מינהלות הליגה בדרישה להשיב את משחקי הליגות".