שמחה גדולה נרשמה אתמול (שלישי) במכבי פתח תקווה, לאחר שהקבוצה הדיחה את הפועל תל אביב (0:2) ועלתה לגמר גביע המדינה.
הפועל הגיעה במומנטום מצוין ועל הנייר הייתה פייבוריטית ברורה, אבל פתח תקווה, שדורסת את הליגה הלאומית וקרובה להבטיח באופן רשמי את החזרה לליגת העל, סגרה מעגל ועלתה על חשבונם של האדומים לגמר, זאת לאחר שהם הורידו אותה ליגה בדיוק לפני שנה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
גיא חדידה כבש את הראשון בפנדל ואור אינברום סגר עניין עם השני מול המועדון שוויתר עליו בינואר האחרון. הכחולים שאגו בסיום, חגגו בדמעות על הדשא בסיום וירדו נרגשים אל חדר ההלבשה.
"זאת הרגשה מדהימה! כל העונה הזאת עד עכשיו מטורפת", אמר חדידה הנרגש. "אנחנו מקווים להשלים את המשימה כי אף אחד לא זוכר מי הגיע לגמר או לחצי, זה לא מעניין. כשנגיע לגמר, ננסה לנצח ונעשה סיום טוב לעונה הזאת".
חדידה התייחס בדבריו גם ליריבות שקיבלה הקבוצה שלו בהגרלה: "אנחנו מבחינתנו באים ומסתכלים לכולם בלבן של העיניים, לא נפלנו מאף קבוצה מליגת העל שהתמודדנו מולה, אם זה קריית שמונה או בית"ר ירושלים ועכשיו הפועל תל אביב".
3 צפייה בגלריה
חדידה חוגג את השער במחווה לסבו
חדידה חוגג את השער במחווה לסבו
"לא נפלנו מאף קבוצה מליגת העל". חדידה
(צילום: עוז מועלם)
זו הפעם החמישית (כולל פעמיים לפני קום המדינה) בתולדותיה של מכבי פתח תקווה שהקבוצה עולה לגמר. מעבר למעמד, פתח תקווה יכולה לסיים את העונה עם "דאבל" שיכלול גביע וכרטיס חזרה לליגת העל תוך עונה אחת בלאומית – הפרס כמובן יהיה גם כרטיס למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה.
גיא לוזון, שכשל בקדנציה האחרונה שלו בהפועל, מוביל את פתח תקווה לעונה פנטסטית, תוך שיתוף שחקנים צעירים ומבטיחים כמו ליאל עבדה ודניאל גולאני. אמש, לאחר שהוביל את הקבוצה לעוד הישג, הוא הודה לשחקנים ולצוות המקצועי על הלחימה וההקרבה.
"אני גאה ונרגש להיות כאן, גאה בצוות הזה ובשחקנים הצעירים שעלו בלי פחד", אמר לוזון. "מבחינתנו להגיע לחצי הגמר או לגמר זה לא מרגש, זה או גביע או כלום. אני גם מאמין שנעלה ליגה".
3 צפייה בגלריה
גיא לוזון חוגג
גיא לוזון חוגג
"או גביע או כלום". גיא לוזון חוגג
(צילום: עוז מועלם)
עבור לוזון זו תהיה ההופעה השנייה כמאמן בגמר גביע, כשלפני עשור הוא הגיע לגמר עם בני יהודה, אך אז הפועל תל אביב ניצחה וזכתה בדאבל. המאמן שזוקף העונה בחזרה הרבה מהכבוד שאיבד בשנים האחרונות, קרוב לזכייה לראשונה בתואר.
החבורה המוכשרת של לוזון צפויה לפגוש את בני יהודה או הפועל באר שבע במשחק הגמר שייערך ב-13 ביולי באצטדיון בלומפילד. הערב השתיים הללו יאבקו על הכרטיס הנוסף למעמד היוקרתי.