למרות ההצעות והניסיונות של יו"ר המינהלת ארז כלפון לשכנע את משרד הבריאות והספורט לאפשר חזרה לאימונים ללא מגע החל מהשבוע שעבר, הקבוצות התבשרו היום (א') כי הדבר לא יתאפשר ולמעשה אסור להן להתאמן עד להודעה חדשה בעקבות הסגר. האיסור לא חל על הקבוצות שמשתתפות במפעלים האירופיים - מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל באר שבע ונבחרת ישראל בכדורגל, מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון בכדורסל.
בעקבות המצב לא ברור מתי בדיוק הליגה תחודש, וקיימת אפשרות סבירה כי היא תקוצר. כמו כן, יש חשש שבדומה למה שקרה בחודש מרץ, שחקנים יוצאו לחל"ת על ידי הקבוצות שלהם.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
כלפון. לא היה איש בשורות
(צילום: ראובן שוורץ)
"עקב החלטת ממשלת ישראל המעודכנת, בשלב זה, לא תתאפשר חזרת הקבוצות לאימונים קבוצתיים במתקני האימונים ולכן הקבוצות מתבקשות לשמור על כללי הסגר בהתאם להנחיות הממשלה", אמר כלפון.
"אנו נמצאים בשיחות רצופות עם משרדי הממשלה השונים על מנת לאפשר את חידוש האימונים במהרה ונעדכן את הקבוצות בכל שינוי בנושא. המועדונים התבקשו להכין תוכניות אימונים לשחקנים באופן עצמאי (אימונים מהבית, או בסביבת הבית בכל מתכונת אחרת כפי שאושרה לכלל אזרחי ישראל) וזאת על מנת לקצר את זמן החזרה למשחקים ולהמשך פעילות העונה, כאשר המטרה היא לחזור לקיים את המשחקים מוקדם ככל שניתן וזאת על מנת שנוכל לקיים את כל משחקי העונה כפי שתוכננו מראש".
2 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
שחקני מכבי ת"א. הם ימשיכו כרגיל בפעילות
(צילום: עוז מועלם)
"אני דורש ומצפה מכל השחקנים, הצוותים המקצועיים והמנהלתיים להקפיד היטב באופן מחמיר ביותר על כללי הבידוד ולהימנע מכל יציאה מהבית למעט אימוני הכושר בהתאם להנחיות, בכדי להימנע ממקרי הידבקויות נוספות לאלו שאנו כבר חווים בקרב אנשי הקבוצות על מנת שעם החזרה לאימונים, נמנע ממקרי הדבקה נוספים בתוך הקבוצות והשבתת פעילות של קבוצות נוספות".

ניסיונות עד הרגע האחרון

כזכור, בהודעה הראשונה על הסגר ניתן היה להבין כי האימונים של הקבוצות המקצועניות יימשכו כסדרם, אך בהמשך הוצא תיקון בהנחיות הממשלה שלא השאירו מקום לספק. כלפון ואנשי המינהלת ערכו שיחות משרד הבריאות בניסיון לפחות לאפשר את החזרה לאימונים ללא מגע ביום שלישי. בסופו של דבר הבינו כי גם לנראות בתקופה כזאת יש משקל בהחלטה הסופית של משרד הבריאות.
העלייה המשמעותית בנדבקים גם בקרב הקבוצות בכדורגל הישראלי, כולל ארבעת השחקנים במכבי נתניה מסוף השבוע האחרון, לא ממש סייעה בניסיונות השכנוע של כלפון. לכן הוא העלה את הרעיון לחזור לאימונים ללא מגע. בנוסף, בהנחה שהליגה תחודש ב-17 באוקטובר, תלוי במצב הסגר, לקבוצות הובטחו לפחות עשרה ימים של אימונים לפני חידוש המשחקים, כלומר לקראת סוף השבוע הבא.
במינהלת גם קיימו שיחות עם משרד האוצר, כחלק מהניסיון לשוב כמה שיותר מהר לאימונים, זאת בשל העובדה כי עיכוב בחזרה לאימונים מלאים, עשוי להוביל לקיצור הליגה בלפחות שלושה מחזורים. במקרה של קיצור הליגה, במשרד האוצר יצטרכו להציב תקציב תמיכה נוסף לקבוצות.
פורסם לראשונה: 07:05, 27.09.20