המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, משה סיני, שלח מכתב חריג ליו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, ובו דרישה לפסול את השופט דניאל בר נתן ממשחקי הקבוצה.
בהפועל ת"א טוענים שבדקה ה-84 של המשחק אתמול (שלישי) מול בית"ר ירושלים, השופט הרביעי, דניאל בר נתן, לא אהב את המחאה של ניר קלינגר והספסל, הסתובב מיד לכיוונם והחל להטיח בהם דברים קשים ובוטים "אתם בושה, אתם מגעילים לי את ה**ת, כולכם מגעילים את ה**ת עם איך שאתם מתנהגים".
2 צפייה בגלריה
טענות קשות נגדו. בר נתן
טענות קשות נגדו. בר נתן
טענות קשות נגדו. בר נתן
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
קלינגר. היה בהלם
(צילום: עוז מועלם)
במכתב צוין כי המאמן והצוות המקצועי היו בהלם מהשפה הבוטה של בר נתן – וכאשר קלינגר פנה לעבר השופט הראשי, עידן לייבה, בכדי להתלונן על התנהגותו של השופט, האחרון איים כי ירחיק אותו. בקבוצה ציינו כי מבקר השופטים, איתן תבריזי, שישב במרחק קצר מהאירוע, שמע וראה את המתרחש.
"אנו מבקשים לערוך בירור עם בר נתן, שהכתים את שמם של שופטי הכדורגל בישראל, כשהתנהג בצורה ברברית לאנשי המועדון", עוד נכתב.
בר נתן עצמו הגיב לדברים: "במהלך המשחק אתמול, ברגע אחד שאינו מייצג אותי כאדם, כשופט וכנציג איגוד השופטים, אמרתי דברים שאינם ראויים. בלי לנסות לתרץ ומתוך אחריות מלאה וכנות, אני מבקש להתנצל על כך. אין לי ולא היה לי דבר וחצי דבר נגד הפועל תל אביב ומדובר במעידה חד פעמית. כשופט ותיק, כמי שרואה עצמו מודל לשופטים צעירים, הייתי חייב להבליג ולפעול באמצעות הכלים המוקנים לי מתוקף תפקידי. צר לי על חילופי הדברים ואני מתחייב כי הדבר לא יחזור על עצמו. איחולי עונה מוצלחת לעמיתיי השופטים ולכלל הקבוצות״.
יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש: "הצטערתי והתאכזבתי מאוד למקרא ההתבטאות המבישה של השופט בר נתן. תלונתכם נבדקה ונמצאה נכונה ומוצדקת. השופט הודה שאכן אמר את הדברים בלהט המשחק והתנצל על כך. גם אם חרק שיניים כדבריו, במשך 85 דקות לנוכח מחאות קולניות של אנשי הספסל, הרי שאין מקום להתבטאות שכזו. אנו נטפל באירוע במסגרת ועדת המשמעת בראשותי, אך עליי לציין ולהדגיש שדרישתכם לפסול אותו משיפוט במשחקי הפועל ת"א אינה מקובלת עליי. יחד עם זאת, נגלה עירנות לרגישות בשיקולי השיבוץ המקצועיים".