פחות מ-24 שעות לפני סיומה הרשמי של העונה, ז'וזואה עזב הבוקר (ראשון) את ישראל באקט שככל הנראה סיים את דרכו בהפועל באר שבע. טרם עזיבתו סיכמו השחקן והמועדון על קנס כספי שהוגדר על ידי המועדון "משמעותי" אחרי התקרית האלימה בה היה מעורב יחד עם שגיב יחזקאל.
הכוכב הפורטוגלי של האדומים, שהחל מיום רביעי בערב הושעה על ידי קבוצתו מכל פעילות, הקדים ביממה את עזיבתו כדי להתאחד עם משפחתו בפורטוגל.
2 צפייה בגלריה
ז'וזואה על הדשא
ז'וזואה על הדשא
ז'וזואה. כבר לא בישראל
(צילום: ראובן שוורץ)
תחילה נקבעה ועדת משמעת לשני השחקנים ליום שני בבוקר, אך ז'וזואה הסביר שהוא שאם הוא לא מיועד לשחק הערב (ראשון, 20:30) נגד מכבי חיפה בסמי עופר, הוא מעדיף לוותר על הוועדה ולעזוב את ישראל יום קודם, תוך שהוא מוכן לספוג על עצמו קנס בסכום גבוה מאוד שיוטל עליו. בבאר שבע החליטו להתחשב בו מבחינת הזמנים, אבל קנסו אותו בסכום הגבוה ביותר אי פעם שהוטל על שחקן במועדון.
לשני הצדדים ברור שבשל רצף עבירות המשמעת האלימות בהשתתפותו הוא לא ימשיך בעונה הבאה, והשחקן אף העביר מסר ברוח זו לסוכניו. נכון לעכשיו יש לז'וזואה חוזה לעונה הבאה, ואם הוא לא יותר עד לתחילת האימונים לעונה הבאה הוא יידרש להתייצב אליהם.
2 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת
(צילום: ראובן שוורץ)
מהפועל ב"ש נמסר: "שגיב יחזקאל וז'וזואה לא יכללו בסגל המשחק הערב. לפיכך, השחקן ז'וזואה חזר הבוקר לפורטוגל, בתיאום עם הנהלת המועדון ולאחר שקיבל קנס כספי. ז'וזואה הוא הזר השני שהמריא לחופשת הקיץ, לאחר שהקפטן מיגל ויטור עזב כבר בסוף השבוע בשל אי יכולתו לשחק הערב (צבירת כרטיסים צהובים)".
בנוגע למשחק הערב, במועדון מאמינים שאלטון אקולטסה ומרואן קבהא, שערכו אתמול אימון מלא, יוכלו לפתוח במשחק ממנו ייעדרו שחקנים רבים: חאתם אלחמיד, לואי טהא ועמית ביטון בשל פציעות, וכן מיגל ויטור ואור דדיה בשל צהובים.