נבחרת ישראל מתקרבת לרגע האמת. חצי גמר פלייאוף מוקדמות היורו מול איסלנד יתקיים בעוד שבוע בדיוק (חמישי, 21:45), כאשר המנצחת תעלה לגמר מול זו שתנצח במשחק בין אוקראינה לבוסניה. המנצחת בגמר היא זאת שתעלה ליורו 2024.
אלון חזן פרסם הערב את הסגל שלו לקראת המשחק. ערן זהבי זומן למשחק, כמו גם חברו להתקפת מכבי ת"א דור תורג'מן. גם ענאן חלאילי, שנמצא בכושר מצוין במכבי חיפה, בפנים. אוסקר גלוך מרד בול זלצבורג וליאל עבדה, שעבר לאחרונה לשארלוט מ-MLS, נמצאים גם הם בסגל של אלון חזן. מנור סולומון, שסובל מפציעה, לא נכלל בסגל.
3 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
זהבי. בפנים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
סגל הנבחרת המלא
סגל הנבחרת המלא
סגל הנבחרת המלא
באשר להרכב הפותח מול איסלנד, ההערכה היא שעומרי גלזר ייפתח בשער. בהגנה אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג ורוי רביבו. בקישור אוסקר גלוך ודור פרץ, כשאליהם אמור להצטרף אחד מהשניים - מוחמד אבו פאני או נטע לביא. ערן זהבי וענאן חלאיילי אמורים לפתוח בהתקפה, כשישנה התלבטות לגבי דור תורג'מן או ליאל עבדה כשחקן השלישי.
המשחק ייערך בבודפשט. הגמר ייערך ב-26 במארס בפולין (במקרה שאוקראינה תנצח בחצי הגמר השני) או בסראייבו, במידה שבוסניה תנצח. הפייבוריטית הברורה להעפיל היא אוקראינה החזקה. המנצחת בפלייאוף תשובץ לבית מספר 5 ביורו 2024, יחד עם בלגיה, סלובקיה ורומניה.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן. רגע האמת הגיע
(צילום: עוז מועלם)
איסלנד הנוכחית היא ממש לא אותה נבחרת שהדהימה את העולם כשהגיעה לרבע גמר היורו ב-2016 והעפילה למונדיאל 2018, ולמעשה היא גם לא אותה נבחרת שפגשה ישראל פעמיים בליגת האומות ב-2022 (שני המפגשים הסתיימו ב-2:2, אך הכחולים-לבנים סיימו במקום הראשון בבית שכלל גם את אלבניה ועלו לדרג A).
ההתרסקות שאיסלנד חוותה בשנים האחרונות נמשכה גם בקמפיין מוקדמות היורו האחרון. דור הזהב הזדקן, חלק מהשחקנים הבכירים פרשו ושערוריות שקשורות לעבירות מין ואלימות פגעו קשות בנבחרת, כאשר כל ראשי ההתאחדות האיסלנדית התפטרו בגלל הסערות הגדולות.