דרמה מאחורי הקלעים של ההתאחדות לכדורגל, כאשר גורמים בכירים ניסו להדיח את וילי רוטנשטיינר. הנימוק: התנהלותו של המאמן הלאומי בשבועות האחרונים, אבל המהלך לא יצא לפועל משתי סיבות: עלות שכרו של האוסטרי עד תום חוזהו בקיץ הבא (2.5 מיליון שקלים) והחשש שזעזוע יפגע בקמפיין מוקדמות המונדיאל שמתחדש ביום רביעי. בהתאחדות אישרו את הדברים.
בהתאחדות זועמים על המאמן הלאומי בטענה שהוא בוחר בהחלטות לא מקובלות, למשל הכוונה להחזיר לערן זהבי את סרט הקפטן. עוד טוענים בכירים כי בזמן שהתקיימו מגעים בינם לבין מונס דאבור בנוגע לתנאי חזרתו – הדרישה שבעת כינוס השחקנים בבית המלון באיי פארו יהיה עליו להסביר את הפוסט שפירסם – הייתה התערבות של רוטשנטיינר, שניסה למנוע את המהלך, וביקש לקחת על עצמו את ההבהרה במסיבת העיתונאים שערך שלשום באצטדיון ר"ג.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. כעס בהתאחדות
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר

"אולי יש משהו בהתאחדות נגדי"

אותם גורמים דרשו מהיו"ר אורן חסון לפטר את המאמן מיידית, אבל חסון טען שמהלך קיצוני שכזה עלול לפגוע בנבחרת במהלך הקמפיין, בנוסף להיבט הכלכלי. רוטנשטיינר אמר במסיבת העיתונאים שלשום: "אולי יש משהו בהתאחדות נגדי. היה תהליך טוב ביני לבינם, הכל היה מסונכרן".
עוד נודע ל"ידיעות אחרונות" כי בהתאחדות כבר החליטו שהאוסטרי לא ימשיך בקמפיין הבא, ורק הפתעה יוצאת דופן בדירוג של הנבחרת בבית עשויה לשנות זאת. בהתאחדות ציינו כי ההחלטה אינה קשורה לקריטריונים מקצועיים, אלא להתנהלותו של המאמן. מתברר כי בחוזהו המסתיים ביוני הקרוב הוכנס סעיף לפיו שבעה חודשים לפני תום החוזה הוא יעסוק בהדרכה ובפיתוח הכדורגל. הנטייה בהתאחדות היא ללכת גם בקמפיין הבא על מאמן זר, כדי למנוע את פסטיבל המועמדים הישראלים. המטרה היא לאתר מאמן בסדר גודל של המנהל המקצועי בנבחרות הצעירות, ההולנדי ילה חוס.
4 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: אורן אהרוני)

ההבהרה של דאבור, החזרה של אצילי

סגל הנבחרת שפירסם רוטנשטיינר כולל את עומר אצילי ודאבור, לקראת שלושת המשחקים הקרובים (ברביעי נגד איי פארו, במוצאי שבת בסמי עופר נגד אוסטריה ובשלישי הבא בדנמרק). כזכור, קשר מכבי חיפה התנצל על מעורבותו בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", כפי שדרשה ההתאחדות, ודאבור הסכים לתת הבהרה בפני השחקנים בנוגע לפוסט שהעלה במהלך המהומות בירושלים, שגרם לסערה גדולה. התנאים שהציבה ההתאחדות לשניים נחשפו ב"ידיעות אחרונות".
דאבור, שכבש שלשום במדי הופנהיים (הפסד 3:2 בדורטמונד), התייחס לדרישה של ההתאחדות: "אחת העוצמות הגדולות בנבחרת שלנו היא האפשרות לדבר יחד על הכל, וכך נעשה גם בהתכנסות הקרובה כדי לבוא מאוחדים וחזקים מתמיד לאתגר. חשוב לי להבהיר את עמדתי אחת ולתמיד – אני שמח מאוד לחזור ולהיות חלק מסגל הנבחרת, מחויב להצלחתה וגאה להיות חלק ממנה. כל מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד בעד סובלנות, כבוד הדדי ודו־קיום – ואמשיך לפעול כך. זה חשוב לי לא פחות מההצלחה על כר הדשא. הכאב של כולם מובן לי, ונפעל יחד כדי לאחד מחדש באמצעות הכדורגל והנבחרת".
4 צפייה בגלריה
דאבור חוגג
דאבור חוגג
דאבור. הסכים לתת הבהרה
(צילום: רויטרס)
רוטנשטיינר הסביר את הצד שלו: "יכולתי לחתוך את השחקן ולסיים את זה, אבל בחרתי באפשרות השנייה, לדבר עם השחקנים. דאבור לא התכוון לפגוע באף אחד. כששחקן מזומן לנבחרת, הוא חלק ממנה, ללא קשר למוצא שלו. לדעתי כל השחקנים המדוברים העניקו הצהרות ברורות מאוד לציבור". המאמן התייחס גם לזימונו של אצילי, ושלח מסר לאוהדים: "דיברתי בטלפון עם עומר, לדעתי הוא היה קצת מופתע שדיברתי איתו ישירות. אני מצפה ממנו לקריירה חדשה כשחקן נבחרת".