אחרי כחודש ללא אימונים בסגל מלא, מכבי ת"א מתכוננת לקראת המשחק מחרתיים (חמישי, 22:00) מול זוריה לוהנסק האוקראינית בקונפרנס-ליג. אנשי הצוות המקצועי, בראשות רובי קין, חברו לשחקנים, והקבוצה מקיימת בימים אלה מיני מחנה אימונים בפולין, כשבמקביל במועדון חושבים על החזרה הצפויה של ליגת העל.
מכבי ת"א פתחה את שלב הבתים עם ניצחון על בריידבליק והפסד לגנט, ואחרי פגרת הנבחרת, היא תשוב לפולין על מנת לשחק שוב מול אותה זוריה. מי שלא הגיע עם הקבוצה הוא השוער הראשון, רועי משפתי, מאחר שאשתו כורעת ללדת, וקין יצטרך להחליט ולפצוח עם אחד מבין שני השוערים שלא שיחקו השנה בכלל, דניאל טננבאום או שוער נבחרת פנמה, אורלנדו מוסקרה - שזוכה לעדיפות.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מתאמנים
שחקני מכבי ת"א מתאמנים
התאמנו סוף סוף בסגל מלא. שחקני מכבי ת"א
(צילום: אתר מכבי ת"א)
הזרים של הצהובים כבר הגיעו לפולין ביום רביעי האחרון על מנת להיכנס לעניינים, בזמן שהישראלים התאמנו בארץ באימוני רשות. עם זאת, אחרי המשחק, ובשל פגרת הנבחרת, השחקנים וקין לא אמורים לשוב ארצה עם הקבוצה. אחרי המשחק ישראל מול אנדורה, שיתקיים ב-21 בנובמבר, עשויים השחקנים לשוב לפולין כהכנה נוספת למשחק שיתקיים מול זוריה בשבת באותו השבוע.
מעבר לאתגר של חובת עלייה מהבית שהוגרלה אליו בקונפרנס-ליג, בו תתמודד על המקום השני מול זוריה, השאלה הגדולה מבחינת הצהובים היא האם השחקנים הזרים ישובו ארצה וכמה מהם יחששו לחזור. התהייה תקפה גם לגבי קין.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מאמן מכבי ת"א רובי קין
לא אמור לחזור ארצה לאחר המשחק נגד זוריה. רובי קין
(צילום: אתר מכבי ת"א)
"אנחנו מרוכזים כרגע בזוריה", אמרו במכבי ת"א. "יש לנו עוד לפחות שלושה שבועות עד לחזרת הליגה, אולי אפילו ארבעה. רק אחרי זה נוכל לדעת מה קורה עם הזרים ורובי קין. לך תדע מה יקרה עד אז. כרגע אנחנו לא מתעסקים בזה".
ההתאחדות לכדורגל ומכבי ת"א הגישו בקשה למשרד הפנים על מנת לאזרח את אנריק סבוריט, אך עדיין לא נקבעו הקריטריונים לכך. שר הפנים, משה ארבל, הבהיר כי זה יקרה רק אחרי המלחמה. "מיגל ויטור, שקיבל אזרחות, נשאר בארץ כמה ימים אחרי פרוץ המלחמה וכבר חזר לבאר-שבע", אמרו במשרד הפנים. "סבוריט רוצה אזרחות ולא נמצא בארץ מאותו הרגע. נראה איך זה ישפיע".