עונת 2021/22 בליגה הלאומית יצאה הערב (חמישי) לדרך כאשר במשחק המרכזי של המחזור הראשון ניצחה הפועל פתח תקווה 1:2 את בני יהודה, שירדה מליגת העל.
פתח תקווה משחקת בליגה הלאומית למרות שירדה לליגה א' בסיום העונה שעברה, וזאת על חשבונה של הפועל איכסל שהורדה בשל בעיות תקציביות. הפועל אום אל פאחם ניצחה 1:2 את הפועל רעננה, הפועל ראשון לציון השיגה 1:3 על בית"ר תל אביב/בת ים בחוץ ואילו הפועל רמת גן ובני ריינה סיימו בתיקו 1:1.
7 צפייה בגלריה
הפועל פתח תקווה
הפועל פתח תקווה
הפועל פתח תקווה חוגגת
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
עופר טסלפפה
עופר טסלפפה
מאמן הפועל פ"ת עופר טסלפפה
(צילום: אורן אהרוני)

הפועל פתח תקווה - בני יהודה 1:2

המארחים שלטו מפתיחת המשחק ולעומת זאת בני יהודה הציגה יכולת מאכזבת ונראה כי היא עדיין לא בכושר. פ"ת מצאה את השער בדקה ה-21, לאחר שאוהד רבינוביץ’ ניצל התקפת מעבר טובה והעלה את קבוצתו ליתרון מוצדק.
לקראת סיום המחצית בני יהודה התעוררה מעט וחיפשה את השוויון, אבל ללא הצלחה. קפטן פתח תקווה רם לוי נפצע והוחלף בהפסקת המחצית. הוא נבדק ע״ רופא הקבוצה ונשלח למיון להמשך מעקב.
7 צפייה בגלריה
הפועל פתח תקווה
הפועל פתח תקווה
שחקני הפועל פתח תקווה לאחר השער של רבינוביץ'
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
אלירן עטר
אלירן עטר
אלירן עטר לא עזר לבני יהודה להשיג נקודות
(צילום: אורן אהרוני)
פתח תקווה נסוגה במחצית השנייה, ובני יהודה ניצלה זאת כדי להשוות. בדקה ה-68 זה השתלם לה. היא ניצלה את העובדה שאופק פישלר שהה מחוץ למגרש בעקבות פציעה והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. המגן השמאלי נתי אמויאל השווה.
בני יהודה ניסתה להבקיע גם את השני, אך דקה לסיום שופט המשחק העניק פנדל לפ"ת אחרי שלידור נקשרי נפל ברחבה. ירדן כהן לקח את האחריות והעניק לקבוצתו ניצחון.
7 צפייה בגלריה
ירדן כהן
ירדן כהן
כבש שער ניצחון. ירדן כהן
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
השחקנים של יוסי אבוקסיס עדיין לא בכושר
(צילום: אורן אהרוני)

הפועל אום אל פאחם - הפועל רעננה 1:2

שתי הקבוצות כבר ערכו ניסוי כלים ראשון רק לפני שבוע במסגרת גביע הטוטו, כאשר הפועל רעננה ניצחה בפנדלים. הפעם האורחת היממה את אום אל פאחם בדקה התשיעית, לאחר שבן אז'ובל העלה את קבוצתו ליתרון בנגיחה אדירה. המארחת התעוררה מהר ומצאה את השוויון בדקה ה-32 אחרי התקפה קבוצתית נהדרת, בסיומה השווה תימור אביטן. בדקה ה-75 השלים אביטן צמד ומהפך ששווה שלוש נקודות.

הפועל רמת גן - בני ריינה 1:1

העולה הטרייה הגיעה מוכנה לליגה והפגינה יכולת טובה מהפתיחה, אך נגד מהלך המשחק הפועל רמת גן עלתה ליתרון ליתרון (13) אחרי שברוסי יהאו קיבל כדור רוחב וכבש מקרוב.
היתרון נשמר עד לסיום המחצית. ריינה המשיכה את היכולת הטובה במחצית השנייה וגם השכילה להשוות בדקה ה-67 מרגליו של חוליו ססאר. בני ריינה הגיעה לאורך המשחק לכמה הזדמנויות, אך שוערה של רמת גן רון שושן הציג יכולת מצוינת ורשם הצלות מרשימות.

בית"ר ת"א/בת ים - הפועל ראשון לציון 3:1

חיים שאבו, מאמנה של ראשון לציון, לא עמד על הקווים הערב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ואופיר קופל החליפו. היתרון של האורחת הגיע בדקה ה-10 אחרי שדן כדורי כבש בבעיטה מחוץ לרחבה. המארחת לא נשארה חייבת ובדקה ה-22 כבש רווה אסייג את שער השוויון.
ראשל"צ פתחה בסערה את המחצית השנייה ועלתה ליתרון 1:2 בדקה ה-64 משער של מוחמד במבה. ראשון לציון שלטה עד לדקות האחרונות, ובדקה ה-88 סגר את הסיפור אקס בית"ר תל אביב/בת ים שי גולן, שהוסיף את השלישי.

עירוני רמת השרון - הפועל אדומים אשדוד 1:1

העולה החדשה, עם רוני אוואט על הקווים, התמודדה בחוץ מול קבוצה שמתבססת על שחקנים צעירים. המשחק נפתח בצורה שוויונית, עד לדקה ה-17, בה ניצל אליאור משעלי מהמארחת ערבוביה ברחבה כדי לנגוח את שער היתרון.
7 צפייה בגלריה
רוני אוואט
רוני אוואט
מאמן אדומים אשדוד רוני אוואט
(צילום: צפריר אביוב)
שחקני אשדוד לא הלכו אחורה בעקבות הפיגור, ופתחו את המחצית השנייה בסערה, עד שהשוו בדקה ה-50 בה כבש נועם גיסין מכדור קרן. על סף שריקת הסיום קיבל איתמר נוי מאשדוד הזדמנות להבקיע שער ניצחון, אבל החמיץ.