אכזבה גדולה בהפועל באר שבע מאחרי ה-1:1 הביתי מול לך פוזנן אתמול (חמישי) במסגרת המחזור הרביעי של הקונפרנס-ליג. אמנם הנקודה מול האלופה הפולנית הכניסה לבאר שבע עוד 160 אלף יורו כמענק מאופ"א, אך הקטינה באופן משמעותי את סיכוייה של באר שבע לסיים במקום השני בבי ג' של הקונפרנס-ליג, שמאפשר את המשכה של העונה האירופית. כעת, שני מחזורים לסיום שלב הבתים, לפולנים שבמקום השני חמש נקודות, בעוד לבאר-שבע שלוש נקודות בלבד. במחזור הקרוב, בעוד כשבועיים, תצא באר-שבע למשחק חוץ נגד ויאריאל שהבטיחה את המקום הראשון בבית ופוזנן תתארח אצל אוסטריה וינה שבמקום האחרון בבית. במחזור הסיום תארח באר שבע את האוסטרים ופונזן תארח את ויאריאל.
באר-שבע כבר הצליחה לעלות ליתרון משער מוקדם של תומר חמד בפנדל לאחר הכשלה של שי אליאס שממשיך בכושר הטוב בו בו נמצא. אבל כמו שקרה לה בשבועיים האחרונים בליגה נגד מכבי נתניה והפועל חיפה, באר שבע שוב ספגה שער לאחר הגבהה של כדור קרן, מה שהכריע את גורל המשחק ואולי גם את המשך דרכה של הקבוצה באירופה. בסיום ה-2:2 נגד הפועל חיפה ביום שני, טען מאמן באר שבע אליניב ברדה שהוא ייתן דגש מיוחד לעניין הקרנות. אתמול הוא סיפר באכזבה שאכן הם תרגלו את העניין באימונים, אך זה עדיין לא מספיק והם ימשיכו לתרגל זאת. לטענתו הקבוצה מגנה בקרנות בדיוק באותה שיטה כמו שעשתה בעונה שעברה, אז באר שבע לא ספגה אפילו פעם אחת מקרן, אך כעת הוא שוקל לשנות את המערך. ברדה גם אמר בסיום שמבחינתו שמצפה לקבוצתו משחק קשה ביום שני בליגה נגד סקציה נס ציונה (20:00), ושאסור יהיה לחניכיו להקל ראש ביריבה אחרת הם יאבדו נקודות.
3 צפייה בגלריה
שחקני באר-שבע
שחקני באר-שבע
שחקני באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
המאמן של פוזנן, ג'ון ואן דה ברום, החמיא בסיום לאוהדי באר שבע על האווירה שיצרו באיצטדיון. ההולנדי טען גם שלקבוצתו הגיע פנדל לאחר נגיעת יד ברחבת באר שבע, אך שבסך הכל הוא מרוצה מהתוצאה ומהאופי שהפגינו שחקניו במשחק חוץ. הוא גם נדרש להתייחס לכך ששלטונות פולין מנעו בשבוע שעבר מהקשר הרוסי של באר שבע, שאפי סולימנוב, להיכנס למדינתם וליטול חלק במשחק ואילו לאדריאל בה לואי מחוך השנהב נאסרה הכניסה לישראל: "חבל שהפוליטיקה מעורבת בספורט. אוהדים באים כדי לראות את השחקנים הכי טובים שיכולים להיות על המגרש. חבל אבל אנחנו כאנשי ספורט לא יכולנו למנוע את זה".
3 צפייה בגלריה
אוהדי באר שבע
אוהדי באר שבע
קיבלו מחמאות ממאמן היריבה, ובצדק. אוהדי באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
תומר חמד, שכבש את השער של באר שבע, התייחס לכך שאסטריט סלמני עדיין לא התאקלם בקבוצה": "אני יודע מה זה להיות חלוץ שמגיע לקבוצה ולמדינה חדשות. לפעמים זה קשה ולוקח זמן להתחבר. אבל הוא כבר כבש אצלנו שערים. הוא עובד קשה מאוד באימונים וזה הכי חשוב. צריך לגלות כלפיו סבלנות".
3 צפייה בגלריה
תומר חמד
תומר חמד
"אני יודע מה זה להיות חלוץ". חמד
(צילום: הרצל יוסף)
הקשר מריאנו בריירו ספג פגיעה בברכו והוחלף. הוא ייבדק ובמועדון מקווים שמדובר בפציעה קלה בלבד שלא תשבית את אחד השחקנים החשובים בסגל לתקופה ארוכה.