אולטראס הפועל ת"א הודיע היום (שני) כי הוא מחרים את משחקי הבית בתגובה למתווה חזרת הקהל למגרשים. "לא ניכנס לאצטדיון בזמן שפחות ממחצית מהמנויים מורשים להיכנס", הסבירו שם.
לקראת עונת 2023/24 רכשו כ-9,000 אוהדים מנויים למשחקי הקבוצה. במסגרת הוראת פיקוד העורף ואישור מינהלת הליגה (קיום משחקי כדורגל עם כ-5,000 אוהדים), רק כ-4,700 מתוכם יוכלו להיכנס למשחקי הבית הקרובים נגד מכבי פ"ת (מחר, 20:00) ונגד הפועל פ"ת (שבת, 15:00). במסגרת המגבלה, החליטו בהנהלת הקבוצה כי בעלי המנויים יוכלו לממש את הכניסה שלהם למשחק בשיטת "כל הקודם זוכה".
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
"קוראים לכל בעלי המנויים להישאר בחוץ". אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"למרות הרצון העז לחזור למגרש", הסבירו בארגון האוהדים האדום. "בייחוד כשהקבוצה כל כך צריכה אותנו, לא נוכל להשלים עם הבחנה פסולה בין אוהדים אשר רכשו מנוי והביעו אמונם בקבוצה בתחילת העונה. לפיכך, אנו קוראים לכל בעלי המנויים להישאר יחד איתנו מחוץ לאצטדיון במשחקי הבית, לגלות סולידריות כלפי שאר בעלי המנויים ולא להיכנס לאצטדיון עד אשר תגדל כמו האוהדים המותרת".
בתגובה להודעה הזאת מסרו בהפועל ת"א: "פיקוד העורף ומנהלת הליגות לכדורגל אישרו את כניסתם של עד 5,000 צופים למגרשי הכדורגל, החל ממחר. לצערנו, המשמעות היא כי אלפי רוכשי מנויים לא יוכלו להגיע למשחק. למרות זאת, אנו מאמינים כי מהלך זה יהיה צעד ראשוני וחשוב לקראת חזרה לשגרה מלאה במגרשי הכדורגל.
בהודעה מטעם המועדון נכתב כי "הזמנת כרטיסים למשחק מול מכבי פ"ת תתחיל הערב (שני) בשעה 20:00 ותתנהל בשיטת כל הקודם זוכה. ההקצאה תתאפשר למחזיקי מנוי בלבד. בדומה לכל מכירה באתר לאן, יש להיכנס לחשבון באתר, לבחור את המשחק ולקבל כרטיס לחשבון המייל הרשום. רק מי שקיבל כרטיס לחשבון המייל, יהיה רשאי להיכנס למשחק".
כחלק מהנחיות פיקוד העורף, חלוקת הכרטיסים למנויים בשערים 4-5, 7-8 ו-2, תתקיים לפי מכסות קבועות. מכיוון שלא ניתן לאפשר כניסה לכלל המנויים, תחילה יהיה ניתן לבחור כרטיסים רק ליציע שאליו נרכש המנוי המקורי – וביום המשחק, החל מהשעה 10:00 בבוקר, האפשרות לבחור מקום תיפתח לכלל השערים.
במשחק הבא של האדומים (מול הפועל פ"ת בשבת) יתקיימו שני סבבי בחירה, כאשר הסבב הראשון ייפתח רק עבור מנויים שלא מימשו את זכאותם לכניסה למשחק ביום שלישי – ואילו הסבב השני ייפתח לכלל מחזיקי המנויים על בסיס מקום פנוי. המנויים יזכו למתווה פיצוי עבור המשחקים שאליהם לא הגיעו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" והנחיות פיקוד העורף.