אנחנו נמצאים בתחילת אפריל, כמעט חודשיים לפני סיום העונה, אבל נראה שזהות האלופה כבר ידועה - וזו לא אלופת שלוש השנים האחרונות, מכבי חיפה. עשר נקודות זה לא הפרש שיהיה קל למחוק בתשעת המחזורים הקרובים, גם אם הם כוללים שני מפגשי ראש בראש בין שתי המוליכות.
זו נראית משימה בלתי אפשרית לא רק מתמטית, אלא בעיקר מקצועית לנוכח המשבר שמכבי חיפה נמצאת בעיצומו. הקבוצה שהובילה את טבלת ליגת העל בתחילת פברואר מקרטעת בתקופה האחרונה, ובשלושת המחזורים האחרונים צברה נקודה אחת בלבד כשהיא מציגה יכולת ירודה. ההפסד לבני־ריינה לפני שלושה שבועות והתיקו הביתי מול הפועל ת"א, רגע לפני היציאה לפגרת הנבחרות, הוציאו את הרוח מהמפרשים הירוקים - וההפסד הנוסף לריינה ביום ראשון כבר החזיר את הסירה שלהם למרינה.
4 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
גרף ההצלחות של מכבי חיפה העונה חופף לגרף רמת הקרדיט שהוא מקבל. דגו
(צילום: גיל נחושתן)
בכל התקופה הזאת, כשהאליפות הלכה והתרחקה, היו כאלה בחיפה שחיפשו לתלות את האשם במקומות אחרים: החלטת בית הדין של ההתאחדות להוריד להם נקודה ומנגד להחזיר נקודה למכבי ת"א, ובנוסף השער שנפסל לסכנין בשבת מול מכבי ת"א ועורר את זעמם ("שייתנו להם את האליפות ולא נשחק, הכי פשוט"). וברגע שמתעסקים בהכל חוץ מבכדורגל, זו תחילת הסוף.
בצד המקצועי, יש כאלה שיגידו שחיפה הגיעה לפיק מוקדם מדי, הרבה לפני המאני־טיים של העונה, שהיא סבלה ממכת פציעות אשר השביתה שחקנים רבים לתקופה ממושכת, ואפשר גם לחזור לעזיבת הכוכבים בקיץ ושל צ'ארון שרי בינואר.
4 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב ושון גולדברג מאוכזבים
ליאור רפאלוב ושון גולדברג מאוכזבים
האליפות התרחקה בצעדי ענק. גולדברג ורפאלוב
(צילום: גיל נחושתן)
הנדנדה של דגו. גרף ההצלחות של מכבי חיפה העונה חופף לגרף רמת הקרדיט שמקבל מסאי דגו. מינויו של המאמן חסר הניסיון, שנכנס לנעליים הגדולות של ברק בכר, התקבל בספקנות (מוצדקת כנראה), אבל דגו פיזר אותה מהר יחסית. הוא לא התלונן על עזיבת הכוכבים והפך את הלימון ללימונדה כשקידם שחקנים צעירים כמו עילאי חג'ג', עילי פיינגולד וענאן חלאילי, שמכירתו לאוניון סן ז'ילואז תכניס לקופה של הירוקים קרוב ל־30 מיליון שקל.
השקט שלו על הקווים, העבודה הקשה, החיבור לגל אלברמן והרצון שלו להתקדם עם הקבוצה העלו את המניות של דגו לשמיים, והוא הפך כבר ל"קוסם". אלא שהזיכרון של אנשי הכדורגל קצר, והתקופה האחרונה משכיחה את העבר. פתאום היכולת אחרת לגמרי, המערכים והחילופים שלו זוכים לביקורת נוקבת, והקרדיט הולך ונגמר. נכון, אין כוונה לבצע שינוי בקרוב, אבל מעמדו לקראת העונה הבאה לא ברור.
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
המקטרגים טוענים שהוא לא בנוי ללחץ. דגו
(צילום: עוז מועלם)
המקטרגים טוענים שדגו לא בנוי ללחץ הזה ושהוא קרס ברגע האמת, אבל אחרים מסבירים שהכל בגלל מכת הפציעות שדיללה את הסגל. דולב חזיזה, למשל, אחד משחקני המפתח בעונה שעברה, לא שיחק כמעט העונה וחסרונו מורגש.
בלבול על הקו. במצב הנוכחי, כשהאליפות קרוב לוודאי אבודה, משחק רבע גמר הגביע הערב (20.00) נגד מכבי נתניה הופך להיות קריטי להמשך העונה - ואולי גם לעתידו של דגו. הפסד במשחק נגד מכבי ת"א בבלומפילד ביום שני יסיים סופית את הסיפור בליגה, ואם מכבי חיפה לא תעבור הערב את נתניה, זה כבר יהפוך את העונה הנוכחית לקטסטרופלית מבחינתה. מצד שני, מי יודע, אולי דגו יצליח היכן שבכר נכשל בשלוש השנים בקבוצה ויחזיר את הגביע למכבי חיפה אחרי שמונה שנים. אם הירוקים יסיימו את העונה בטעם טוב, עם גביע בארון, זה עשוי להעניק למאמן קרדיט מחודש.
4 צפייה בגלריה
מרקו בלבול באימון מכבי נתניה
מרקו בלבול באימון מכבי נתניה
נתניה מתייצבת עם מאמן חדש. בלבול
(צילום: דיגיטל מכבי נתניה)
עם זאת, זה לא הולך להיות פשוט הערב. קודם כל תזכורת, מכבי נתניה הייתה זו שהדיחה את מכבי חיפה בעונה שעברה מהגביע באותו שלב, רבע הגמר. בנוסף, נתניה מגיעה לסמי עופר במצב אפילו קשה יותר מאשר מכבי חיפה. היא נלחמת על חייה בליגה ומתייצבת עם מאמן חדש, מרקו בלבול, שהחליף בתחילת השבוע את גיא צרפתי בעקבות התוצאות הדלות של הקבוצה בליגה: ארבע נקודות בעשרת המשחקים האחרונים. הביקור האחרון של נתניה בסמי עופר הסתיים בתבוסה 4:0, אבל גם שם יודעים שניצחון הערב עשוי לתת להם תנופה גם בליגה, ואולי להציל גם להם את העונה.
פורסם לראשונה: 01:30, 03.04.24