מכבי חיפה הפסידה אתמול (ראשון) למכבי פ"ת בחוץ (3:2) לראשונה מאז מאי 2015, כשהבלם החדש לורנצו שימיץ' פתח לראשונה בהרכב עקב הפציעה של שון גולדברג ו"כיכב" עם לא פחות משלוש טעויות אומללות - כולל אחת בדקה ה-96 - שהובילו לשערים של היריבה. לאחר הטעות השלישית הוא נראה פשוט שבור.
"אני לא מאחל לאף שחקן בכורה כזו", אמר שחקן בקבוצה. "שימיץ' נראה שבור. הוא לא ילד ואין ספק שנעזור לו להרים את עצמו ולהתגבר, אבל זה ספתח נורא ואיום". המאמן מסאי דגו מבין שלייבש כעת את הקרואטי רק ייפגע בביטחון שלו עוד יותר, ולכן הוא צפוי לקיים שיחות חיזוק איתו יחד עם הצוות המנטלי כדי להבהיר לו שזה קורה בכדורגל.
2 צפייה בגלריה
לורנצו שימץ'
לורנצו שימץ'
מופע אימים בבכורה. שימיץ' מתנצל בפני האוהדים
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
לורנצו שימץ'
לורנצו שימץ'
חזיזה מנחם את שימיץ'
(צילום: עוז מועלם)
"לורנצו בחור מדהים, הוא בטוח לא עשה את זה בכוונה", אמר אתמול דגו בסיום המשחק. "זה חוסר מזל מבחינתו. הכדור היה אצלו ברגליים, אבל זה הכדורגל. אנחנו קבוצה גם בהפסדים, לא נבוא ונאשים רק אותו. זה עוד מוקדם. נרים אותו. יש פה קבוצה מאוד מגובשת, חזקה, צריך להתרומם מההפסד הזה".
דיא סבע שכבש ובישל לליאור רפאולוב - שמצא את הרשת בליגת העל לראשונה אחרי 12 שנה - היה נקודת האור הבולטת, וגם איתמר ניצן סיפק מספר עצירות נהדרות וזכה לשבחים. צ'ארון שרי, לעומת זאת, לא היה במיטבו, כמו גם עלי מוחמד שתופקד כקשר אחורי בודד ולא הצליח לעצור את השחקנים המהירים של פ"ת.
מחר תמריא האלופה לצרפת לקראת המשחק הראשון במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית מול ראן (חמישי, 19:45). בחיפה מקווים ששלושת הפצועים שנעדרו אתמול - גולדברג, דולב חזיזה ופרנצדי פיירו - יהיו כשירים. ראן, אגב, מגיעה למשחק אחרי ארבע תוצאות תיקו רצופות בצרפת, אך עדיין לא הפסידה בליגה (שבע נקודות אחרי חמישה מחזורים).