אחרי שקמפיין מוקדמות היורו האחרון הסתיים (שוב) במפח נפש, נבחרת ישראל תקבל ביום חמישי הזדמנות נוספת בחצי גמר הפלייאוף מול איסלנד, בתקווה שיהיה גם המשך ביום שלישי בשבוע הבא בגמר הפלייאוף.
ליוסי בניון ואלון חזן היה הרבה זמן מאז ארבעת המשחקים האחרונים בנובמבר כדי לגבש תובנות לגבי סגל השחקנים ולהגיע לבחירה הנכונה ביותר. אחת ההחלטות שלהם הייתה לא לזמן את שון וייסמן, גם משיקולים מקצועיים אבל בעיקר בגלל התנהגותו. בהתכנסות האחרונה של הנבחרת נאמר לו מראש שזו ההזדמנות האחרונה מבחינתו, אבל הוא איבד את הקרדיט לחלוטין כשסינן קללות לעבר אנשי הצוות המקצועי אחרי שער השוויון שכבש נגד שווייץ, למרות שהתנצל בהמשך.
3 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024 אלון חזן
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024 אלון חזן
ההתלבטויות לקראת המשחק הגורלי. אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)
בשלב זה, עוד לפני האימון הראשון הערב בהונגריה, רק שישה שחקנים מובטחים בהרכב, חמשת שחקני ההגנה הקבועים וענאן חלאילי. לגבי חמשת המקומות האחרים במערך 4־3־3 ישנן התלבטויות.

התקפה

הבאנקר חלאילי
החוליה המעניינת ביותר היא מן הסתם ההתקפה. חלאילי, השחקן הישראלי שעשה העונה את ההתקדמות הגדולה ביותר, הוא כאמור באנקר בהרכב וישחק בכנף הימנית. לגבי שני המקומות הנוספים תתקבל החלטה במהלך האימונים בבודפשט, והיא תתבסס גם על הכימיה בין השחקנים וההתנהלות בחדר ההלבשה. אם דין דוד לא היה פצוע, הוא היה החלוץ הפותח, ובהיעדרו ישנה התלבטות בין ערן זהבי לדור תורג'מן, כשגם ליאל עבדה ינוסה בתפקיד שבו שיחק בעבר.
לזהבי יש יתרון בזכות הניסיון שלו, אבל בנבחרת מודעים לכך שהוא טוב יותר בסיומת מאשר ביצירת הזדמנויות לחבריו. מה שבטוח זה שבניגוד לקמפיינים תחת האוסטרים הפעם הוא כבר לא באנקר בהרכב. ההיעדרות של מנור סולומון הותירה חור ענק בכנף שמאל, והמועמדים לשחק בעמדה זו הם תורג'מן ועבדה, כך שזהבי עשוי לשחק בחוד. בכל מקרה, באימונים הקרובים בהונגריה ינוסו גם דברים חדשים ולא רק התוכניות מבית, כשעדיין המועמדים המובילים לפתוח לצד חלאילי הם זהבי ותורג'מן.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
טוב יותר בסיומת מאשר יצירת מצבים לאחרים. ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)

קישור

שאלת גלוך
ההתבלטות הגדולה ביותר של הצוות המקצועי היא לגבי חוליית הקישור. גם מבחינת המערך - שחקן אחורי מובהק ושניים לפניו או שני שחקנים הגנתיים ושחקן יצירתי מתחת להתקפה - וגם מי יהיו השחקנים שיאיישו את העמדות האלה. שלישיית הקישור תיבחר מבין השישייה הבאה: דור פרץ, מוחמד אבו־פאני, נטע לביא, גדי קינדה, גבי קניקובסקי ואוסקר גלוך. כרגע אין כיוון ברור, וההחלטה תתקבל במהלך האימונים בהונגריה מתוך התחשבות בחיבור בין השחקנים.
ההתלבטות המרכזית היא לגבי גלוך, מי שאמור היה להיות היהלום של הנבחרת אבל עשוי לשבת על הספסל מול איסלנד. חזן נתן לקשר זלצבורג את המושכות במשחקים בנובמבר, אבל לא קיבל את התמורה הראויה.
אחת האופציות שייבחנו באימונים היא שחקן אחורי מובהק (פרץ) ושניים במדרגה מעליו, קניקובסקי וקינדה, שני שחקנים שהצוות המקצועי מאוד מעריך, ובעיקר מאמין במחויבות שלהם בהגנה. אפשרות אחרת היא שני קשרים אחוריים, ככל הנראה פרץ ולצידו אבו־פאני או לביא, שגם המניות שלו ירדו אחרי המשחקים בנובמבר. במקרה כזה, של קשר יצירתי אחד, לגלוך יש סיכוי גבוה יותר לעלות.
3 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
עשוי לפתוח על הספסל. גלוך
(צילום: EPA/Robert Ghement)

הגנה

החמישייה הפותחת
בניגוד לחוליות הקישור וההתקפה, בהגנה אין לבניון וחזן התלבטויות והיא סגורה כבר לקראת המשחק מול איסלנד. השוער עומרי גלזר, שנמצא בכושר מצוין בכוכב האדום בלגרד, מועדף על פניו של דניאל פרץ שלא משחק העונה כדורגל כשוער השלישי של באיירן מינכן. גם מקומו של הקפטן אלי דסה מדינמו מוסקבה מובטח באגף ימין למרות היכולת הפושרת שהציג בקמפיין מוקדמות היורו. רוי רביבו ימשיך לשחק באגף השמאלי למרות חוסר היציבות שלו במכבי ת"א, ושני הבלמים יהיו מיגל ויטור ושון גולדברג.
שני האחרונים היו פצועים בתקופה האחרונה והיה חשש גדול מאוד לגבי השתתפותם במשחקי הנבחרת, אבל גולדברג חזר לעניינים, היה אחד המצטיינים במשחק האחרון של מכבי חיפה מול פיורנטינה ואפילו בישל את שער השוויון לחלאילי. ויטור חזר בשבת האחרונה להרכב של הפועל באר־שבע והציג משחק מצוין נגד מ.ס אשדוד. עד כמה הם דומיננטיים תעיד העובדה כי אחרי שהתברר כי רז שלמה לא יכול להיות חלק מהסגל בשל פציעה, זומן במקומו הקשר דן גלזר ולא בלם אחר. במקרה הצורך, גם פרץ יכול לשחק בעמדה הזאת.
פורסם לראשונה: 01:30, 18.03.24