מכבי ת"א תנסה להבטיח היום (חמישי, 15:00) סופית את העלייה לשלב הבא בקונפרנס-ליג מאחד משני המקומות הראשונים מהבית שלה, כשתתארח תחת הקור העז באיסלנד מול בריידבליק. מעבר לעניינים המקצועיים, ההתעסקות סביב המשחק שהוקדם בשל תנאי מזג האוויר הקשים, דווקא קשורה לעניינים פוליטיים.
תחילה, גורמים פרו-פלסטיניים דרשו מהמועדון האיסלנדי להחרים את המשחק מול הצהובים, אולם אלו סירבו מחשש לענישה מצידה של אופ"א. הפעילים אף כתבו למועדון המקומי: "הנשק הכי יעיל בידיו של הציבור הוא חרם כללי שיימשך כל עוד ישראל ממשיכה להפר את החוק הבינלאומי ולהתכחש לעובדה שהפלסטינים זכאים לזכויות אדם וחופש פעולה. כל שחקני מכבי ת"א שיגיעו לכאן, שירתו בצבא הישראלי או לוקחים חלק בשירות מילואים פעיל בצה"ל. אנו קוראים לבריידבליק לשלוח מסר ברור לחובבי הספורט האיסלנדים ולתמוך בזכויות של הפלסטינים".
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מתאמנים באיסלנד לקראת המשחק נגד בריידבליק
שחקני מכבי ת"א מתאמנים באיסלנד לקראת המשחק נגד בריידבליק
שחקני מכבי ת"א מתאמנים באיסלנד לקראת המשחק נגד בריידבליק
(צילום: אתר מכבי ת"א)
מנהל מחלקת הכדורגל של בריידבליק, פלוסי איריקסון, הגיב ואמר כי למרות שהמשחק לא יוחרם, צפויות הפגנות ותמיכה פרו-פלסטינית מחוץ למגרש היום בצהריים: "אנחנו לא מתכננים מחאה מפורשת נגד ישראל, אבל בהחלט ערוכים להפגנות מחוץ לאצטדיון. אנחנו בני מזל לחיות במדינה שמאפשרת לכולם להביע את דעתם".
עוד אמר איריקסון: "הרווחנו את הזכות לשחק באירופה בזכות התוצאות שלנו. זו ההגרלה שקיבלנו ואיתה צריך להתמודד. נכבד את היריבה שלנו ונשחק נגדה כמתוכנן. אין לנו שליטה על מה אנשים אחרים יעשו. קיבלנו החלטת מועדון לשחק למרות הנסיבות, וזה מה שנעשה. כמובן שלא ציפינו לקיים את המשחק באווירה כזאת. אני מקווה שההפגנות מחוץ לאצטדיון יעזרו לעורר את המודעות למצב הקשה במזרח התיכון, אבל אנחנו מרוכזים בכדורגל".
גם תנאי מזג האוויר הקיצוניים גרמו לשינויים לקראת המשחק, שהוקדם לאחת בצהריים לפי השעון המקומי של איסלנד, כשהוא גם הועבר מהאיצטדיון הלאומי שאמור היה לארח את המשחקים, ולכן הוא יתקיים באיצטדיונה הביתי של בריידבליק על מנת לשחק על דשא סינטטי, זאת למרות שמדובר במגרש שלא עומד בתנאים הנדרשים של אופ"א.
במכבי ת"א מתכוונים להתלונן על התנאים לאופ"א, אולם יעלו למשחק. המטרה של הצהובים היא לנסות לסיים במקום הראשון בבית, זאת במידה שתנצח בעוד שבועיים את גנט, מה שיקנה לה כרטיס אוטומטי לשמינית הגמר. במקרה שלא תנצח את הבלגים במחזור הנעילה של שלב הבתים, היא תתמודד מול אחת מהיורדות מהליגה האירופית על המקום בשמינית.
לאחר ההתמודדות היום, הצהובים יחזרו לישראל. המאמן רובי קין והזרים צפויים לשוב גם הם ארצה לקראת חידוש הליגה, כשמכבי ת"א תתארח בטדי נגד הפועל ירושלים ביום ראשון הקרוב (20:00).