כאוס ומהומות ענק לפני הדרבי התל-אביבי. המשחק בין הפועל ת"א ומכבי ת"א נפתח באיחור של חצי שעה, בין השאר בעקבות תורי ענק בכניסות לשערים ועימותים בין השוטרים לבין אוהדי האדומים, גם על רקע המעצר ההמוני של אוהדי הפועל ת"א לפני המשחק.
פרשים של המשטרה פיזרו את אוהדי הפועל ת"א שהתעמתו איתם סמוך לאצטדיון בלומפילד, בעוד ביציעים של מכבי ת"א התפתחו תורי ענק בשל הבידוק המחמיר של המשטרה. בעקבות מעצר האוהדים ההמוני לפני המשחק, ארגון האולטראס של אוהדי הפועל ת"א הודיע כי יחרים את הדרבי. פרשים ניסו להשליט סדר מחוץ לאצטדיון, ללא הצלחה במשך דקות ארוכות.
2 צפייה בגלריה
תורי ענק מחוץ לאצטדיון סמי עופר לפני גמר גביע המדינה
תורי ענק מחוץ לאצטדיון סמי עופר לפני גמר גביע המדינה
תורי ענק מחוץ לאצטדיון סמי עופר לפני גמר גביע המדינה
(צילום: איתן גליקמן)
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לשער 8
(צילום: עוז מועלם)
הבלגן החל על רקע מעצרם של 70 אוהדי הפועל ת"א והעימותים בין שני מחנות האוהדים מספר שעות לפני המשחק. מדוברות המשטרה נמסר כי אוהדי הפועל ת"א נעצרו לאחר פעילות מקדימה שבוצעה בידי שוטרי מרחב איילון בימים האחרונים, כחלק מההיערכות לדרבי. עוד נמסר: "במהלך הפעילות, פעלו השוטרים במאמץ ממוקד כלפי גורמים שבכוונתם להשתמש לכאורה באמצעי פירוטכניקה במהלך משחקי ספורט".
בעקבות המעצרים קראו אוהדי הפועל ת"א לשאר הקהל שלא להיכנס למשחק. בנוסף, נעצרו שני חשודים שברשותם נתפסו 30 רימוני עשן, שני אקדחי איירסופט ו-11 זיקוקים. החשודים נעצרו והועברו לחקירה. לפי גורם במשטרה האוהדים שנעצרו לא צפויים להשתחרר עד פתיחת המשחק. המשטרה תשקול במהלך הערב בהתאם להתפתחויות האם וכמה מהם יובאו להארכת מעצר בהתאם לצורך.
מעבר לכך, שני מחנות האוהדים התעמתו בשדרות ירושלים בת"א במהלך צעדות שעשו לפני הדרבי בדרך לאצטדיון בלומפילד.
אירועים אלה קרו על רקע בקשות שתי ההנהלות מהאוהדים במהלך השבוע להימנע ממקרים אלימים, דבר שעלול להוביל להפעלת עונשים על תנאי שעומדים נגד שתי הקבוצות ולהפחתת נקודות.
במשחק הערב לא נפתחו שערים 10 ו-13, בעוד לשערים 4 ו-5 הורשו להיכנס רק נשים וילדים עד גיל 14, זאת לאור עונש שהוטל על הפועל ת"א בעקבות הדלקת אמצעי פירוטכניקה במהלך העונה שעברה. שערים 10 ו-13 לא נפתחו כדי ליצור הפרדה בין מחנות האוהדים ולמנוע חיכוך ביניהם. ההחלטה התקבלה על ידי הנהלת המארחת לאחר התייעצות עם המשטרה. עקב כך, מכבי ת"א קיבלה הקצאה של 2,300 כרטיסים בלבד. תחילה, הצהובים החליטו שלא למשוך את הכרטיסים שהוקצו להם, אך לאחר התייעצות בין ראשי המועדון לבין הנהלת הפועל ת"א והמשטרה החליטו לחזור בהם.