אחרי כחצי יממה סוערת בעקבות הפנדל שנפסק לטובת הפועל באר-שבע נגד מכבי ת"א אמש (שני), שהעניק לאדומים 0:1 ביתי, הוועדה המקצועית של איגוד השופטים גיבתה את ההחלטה לא לפסוק נבדל במהלך שהוביל לפנדל, ואף חשפה תיעוד ממצלמה טקטית, שלפי ההודעה מראה כי "בסבירות גבוהה החלטת עוזר השופט היתה נכונה".
כזכור, הפנדל נשרק לזכות מיגל ויטור לאחר שאנריק סאבוריט פגע בפניו ברחבה, אך למוקד עלתה השאלה האם הבלם המתאזרח של נבחרת ישראל היה בעמדת נבדל בעת ההכשלה, מה שאי אפשר היה לקבוע בוודאות מזוויות הצילום בשידור.
1 צפייה בגלריה
קארצב שבר את הנבדל? התיעוד מהמצלמה הטקטית
קארצב שבר את הנבדל? התיעוד מהמצלמה הטקטית
קארצב שבר את הנבדל? התיעוד מהמצלמה הטקטית
(צילום מסך מהפייסבוק של איגוד השופטים)
"עוזר השופט במגרש החליט שמדובר במצב אונסייד ולא נבדל", נכתב בהודעת הוועדה, "שופט המסך בוחן את האירועים השונים במהלך המשחק, לרבות אירועים של ספק נבדל, אך ורק באמצעות זוויות הצילום שמספק לו זכיין השידור. במקרה זה לא היתה ברשותו זווית שיכולה לקבוע ודאות לגבי נכונות ההחלטה. במצב זה, כאשר אין ברשותו ראייה ודאית לקבוע שמדובר בהחלטה שגויה, שופט המסך מחויב לאשר את החלטת הצוות במגרש".
עוד נכתב: "מזווית צילום המצ"ב מתוך מצלמה טקטית של האצטדיון (לא קשורה לשידור המשחק ולא היתה ברשות שופט המסך) נראה כי בסבירות גבוהה החלטת עוזר השופט היתה נכונה וכי ככל הנראה שחקן מכבי ת"א עדן קארצב (מסומן בעיגול) שובר את קו הנבדל בזמן המסירה".