https://www.ynet.co.il/sport/israelisoccer/article/rk1wnNy6U
שערוריית "הכדורגלנים והקטינות": במשטרה החלו לבדוק את הדיווח לפיו שני שחקני מכבי ת"א קיימו יחסי מין עם שתי תלמידות תיכון קטינות, לאחר שפגשו אותן במסיבה. מהקבוצה נמסר כי "המועדון מודע לפרסומים באמצעי התקשורת ועוקב אחר ההתפתחויות. בשלב זה לא נגיב מעבר לתגובה זו". שני השחקנים ירדו למחתרת ולא ענו לפניות שהועברו אליהם.
בשלב הראשון תנסה המשטרה להגיע למוסד החינוכי של הקטינות, ולבדוק מה יודעים שם על המקרה. כמו כן במשטרה מנסים לשים את ידם על התכתבויות רלוונטיות שרצו ברשתות החברתיות מאז אתמול. בשלב השני ינסו במשטרה להגיע בצורה ״שקטה״ לבנות כדי להבין מה התרחש באותו מפגש. אם יתברר כי לשחקנים היה ברור שמדובר בקטינות מתחת לגיל 16, תיפתח חקירה והם יוזמנו לחקירה באזהרה
מהמשטרה נמסר: "בהמשך לפניות בנוגע לפרסומים האחרונים אודות מעורבות ספורטאים באירועים בהם קיים חשד לכאורה למעורבות בפלילים, במשטרה מבקשים להבהיר כי נפתחה בדיקה לבחינת הפרסומים. מעבר לאמור ומטבע הדברים אין בכוונתנו להרחיב בנושא". מי שיעמוד בראש הבדיקה המשטרתית הוא ראש חטיבת החקירות תת-ניצב דודו בואני.
בינתיים, הלם גדול במכבי ת"א בעקבות הדיווח שקיבל על המקרה מבית הספר של שתי התלמידות. למרות הדיווח שהגיע לקבוצה, שני השחקנים התאמנו אתמול (רביעי) כרגיל ולא נאמר להם על כך דבר. רק בסיום האימון, בעקבות הדיווחים בתקשורת על פרשיית מין חדשה בכדורגל הישראלי, השניים הבינו שמדובר בהם. "הם נראו מבוהלים", סיפר אחד מחבריהם לקבוצה. "הם לא ידעו מה לעשות עם עצמם". שני הכדורגלנים נמצאים בסערת רגשות. לפי חבריהם לקבוצה, השניים טענו בשיחות עימם אתמול כי "לא ידענו שהן קטינות, הן סיפרו לנו משהו אחר".
2 צפייה בגלריה
תת נציב דודו בואני
תת נציב דודו בואני
תנ"צ דודו בואני. ראש חטיבת החקירות במשטרה בודק את הפרשה
(צילום: באדיבות המשטרה)
ככל הידוע, שני הכדורגלנים פגשו את שתי הקטינות (מתחת לגיל ההסכמה) במסיבה לפני מספר שבועות, החליפו איתן מספרי טלפון ואז הזמינו עבורן מונית לביתו של אחד מהם, שם קיימו לכאורה יחסי מין. ככל הידוע, לא הקטינות היו אלו שהעבירו את התלונה להנהלת בית הספר בו הן לומדות, אלא חברותיהן, וההנהלה היא זו שהחליטה לפנות לקבוצה.

יו״ר נעמת: ״מברכת על החלטת המשטרה לפתוח בבדיקה"

יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה לפרשת הכדורגלנים והקטינות: ״אני מברכת על החלטת המשטרה לפתוח בבדיקת הפרשה. מתיאור הדברים עולה לכאורה חשד לעבירות מין כלפי נערות מתחת לגיל ההסכמה ומכאן החומרה היתרה של הדברים. הדבר החשוב ביותר כעת הוא הענקת רשת ביטחון וגיבוי פסיכולוגי וחברתי לאותן נערות, שעל פי ניסיון העבר במקרים בהם מעורבים אנשים מפורסמים וחזקים- עלולות להפוך למושא להשמצות, הכפשות והתקפות. אני קוראת למשטרת ישראל לתת דעתה גם לנושא זה ומזהירה מהפיכת הקורבנות לכאורה לנאשמות בעצמן".
פורסם לראשונה: 08:10, 11.06.20