בזמן שבישראל שוברים את הראש האם הנבחרת של אלון חזן פייבוריטית או לא במשחק הערב מול איסלנד (חמישי, 21:45), נדמה שאצל היריבה, לפחות על פי הטון בכלי התקשורת, קיימת תמימות דעים – תוצאת המשחק והכרטיס לגמר הפלייאוף ביום שלישי (נגד אוקראינה או בוסניה) תלויים לגמרי ביכולת שהם יציגו נגד הכחולים-לבנים. העובדה שאיסנלד לא ניצחה את ישראל בחמשת המפגשים ביניהן בעבר לא מבלבלת אותם.
קשר הנבחרת ובלקבורן האנגלית, ארנור סיגורדסון, היטיב לבטא את תחושת הביטחון איתה מגיעים האיסלנדים להתמודדות: "אנחנו יודעים שישראל תבוא לסגור את המשחק אבל אנחנו פשוט נצטרך לכבוש כמה שיותר שערים".
5 צפייה בגלריה
נבחרת איסלנד
נבחרת איסלנד
בטוחים שזה תלוי בהם. נבחרת איסלנד
(צילום: REUTERS/Pedro Nunes תגיות)
בעיתון האיסלנדי די.וי, אפשרות של הפסד לישראל כלל לא עומדת על הפרק: "הנבחרת של אוגה הריידה תנסה להימנע מתיקו נוסף נגד ישראל (אחרי שניים בשני המפגשים האחרונים). המטרה מבחינתם היא לא להגיע לפנדלים".
עם פרסום הסגל הסופי הבוקר, התברר כי האיסלנדים יגיעו להתמודדות ללא הקפטן שלהם, יואן ברג. שחקן ונציה בן ה-33 שנעדר מהאימון המסכם אתמול, מיהר להרגיע את העיתונאים כשאמר "כמובן שאני מרגיש טוב, אני פשוט זקן, וצריך לנוח". אבל הבוקר התברר שההפך הוא הנכון. "מדובר במכה אדירה עבור איסלנד, במשחק שאין ממנו דרך חזרה", כתבו שם.
כידוע, הנבחרת האיסלנדית הייתה אחד הסיפורים המדהימים של יורו 2016 ומונדיאל 2018. למרות גודלה (ב-2016 חיו במדינת האי 330 אלף תושבים בלבד) והעובדה שעד אז היא מעולם לא שלחה נבחרת לטורניר גדול, הציגה איסלנד חבורת ויקינגים מגובשת שהצליחה לחולל סנסציות מול כמה מהנבחרות הגדולות בעולם, כולל ניצחון על אנגליה בשמינית גמר אליפות אירופה ו-1:1 מול ארגנטינה בשלב הבתים בגביע העולמי שנערך ברוסיה. על הדרך, "מחיאת הכף הוויקינגית" שבתה את ליבו של העולם, ואוהדים בכל רחבי תבל חיבקו אותה.
אבל שש שנים בלבד מאז המונדיאל ההוא, תתייצב למשחק היום נבחרת איסלנד שונה לחלוטין - זאת שסיימה את קמפיין מוקדמות היורו במקום הרביעי בבית 4, אחרי פורטוגל, סלובקיה ולוקסמבורג. המשחק הערב הוא מבחינתם גם הסיכוי לשנות את הכיוון של הכדורגל הלאומי. "נצטרך פשוט לכבוש כמה שיותר שערים, אפילו שישראל תנסה לסגור את המשחק", סיכם ארנור אינגבי טראוסטסון (מנורשפין השבדית) את תחושת הבהילות, בראיון ל"פוטבולטה" האיסלנדי.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ליאל אבדה מול שחקן נבחרת איסלנד חאקון אמאר הראלדסון
שחקן נבחרת ישראל ליאל אבדה מול שחקן נבחרת איסלנד חאקון אמאר הראלדסון
ליאל אבדה מול שחקן נבחרת איסלנד חאקון אמאר הראלדסון במפגש קודם בין הנבחרות
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
אוגה הריידה
אוגה הריידה
בטוח בשחקנים שלו. הריידה
(צילום: AP Photo/Luis Vieira)
"כולנו חיכינו למשחק הזה ויודעים כמה משקל יש לו", הוסיף ארנור סיגרדסון, "אנחנו חווים מתח לא רגיל אבל ככה זה במעמדים כאלה, כשיש כל כל כך הרבה על כף המאזניים, ואני מאמין שבתחילת המשחק זה יהיה הכי בולט. פנדלים? אנחנו ערוכים לתסריט כזה והתכוננו אליו. תמיד יש לחץ גדול כשמגיעים לפנדלים, אבל מקווה מאוד שנוותר על הרגע הזה מול ישראל".
אגב ביטחון של פייבוריטים, המאמן אוגה הריידה סיכם: "אנחנו נוסעים ליורו גרמניה. יש לי אמונה גדולה בקבוצה ובשחקנים. מדובר בקבוצה מוכשרת ושאפתנית, הסגל והמסגרת של הקבוצה מהשורה הראשונה ואפשר להגיע לתוצאות בסולידריות ובכדורגל מאורגן".