"זו השפלה אדירה להפסיד ארבעה משחקי דרבי בעונה, דבר שלא קרה ועוד על האפס, זה כתם על העונה הזו". בהפועל תל אביב חוו לראשונה בהיסטוריה סוויפ במשחקי הדרבי ובמאזן שערים של 11:0 והתקשו לעכל זאת. למרות יחסי הכוחות הברורים ושילוב הצעירים, דווקא הביקורת על היכולת הייתה נגד צוות השיפוט.
משה סיני, נציג הבעלים בהפועל תל אביב, הגיש הבוקר (ראשון) מכתב ליו"ר איגוד השופטים, עם ביקורת על החלטות השיפוט אתמול. במכתב, שנשלח גם ליו"ר ההתאחדות, יו"ר המינהלת, מנכ"ל ההתאחדות ומנכ"ל איגוד השופטים, נכתב בין היתר: "בדקה ה-61 לא נשרק פנדל ברור לטובת הפועל תל אביב, כאשר שחקן יריב פגע במרפק בעת קרב אווירי מול חלוץ הקבוצה עומרי אלטמן. האירוע לא זכה להתייחסות של השופט גל ליבוביץ' ולא של שופטי צוות ה-VAR דוד פוקסמן ושמעון דביר".
4 צפייה בגלריה
דן גלזר באוויר
דן גלזר באוויר
בואטנג מול גלזר
(צילום: עוז מועלם)
"בדקה ה-67 נשרק פנדל לחובת קבוצת הפועל תל אביב, שלא היה ולא נברא. גם במקרה זה, בהנחה שהשופט גל ליבוביץ' אכן ראה שבוצעה עבירה, הרי שהיא נעשתה מחוץ לרחבת ה-16 באופן ברור. גם כאן מסתמן כי צוות ה-VAR לא מצא לנכון להעמיד את השופט על טעותו".
"בדקה ה-81 נכבש שער לא חוקי לזכותה של מכבי תל אביב, כאשר כובש השער היה בנבדל ברור בעת הבעיטה הראשונה לעבר שערנו, שנהדפה בחזרה לעברו. גם כאן, לאחר בדיקת ה-VAR כמחויב, לא מצאו לנכון שופטי ה-VAR להעמיד את צוות השיפוט על טעותם. בדקה ה-89 נכבש שער לא חוקי לזכות מכבי תל אביב".
"מועדון הכדורגל הפועל תל אביב אינו דוגל בביקורת על שופטים, מתוך כבוד והערכה לתפקידם ומעמדם. עם זאת, אנו לא יכולים לשתוק נוכח תחושת הקיפוח העזה שמציפה את אנשי המועדון ואוהדיו לאחר המשחק אמש".
4 צפייה בגלריה
דרבי תל אביב
דרבי תל אביב
שוב זה לא היה כוחות. אלטמן רודף אחרי טיבי
(צילום: עוז מועלם)

קלינגר טוען לקיפוח, אלטמן עוקץ

"הגענו למשחק טוב ולכן אני מתוסכל. אגיד בעדינות שאני מקווה שהשערים שספגנו חוקיים ולא קופחנו", אמר המאמן ניר קלינגר. "במשחק כזה, כשאנחנו טובים ולוחצים את מכבי, לצערי הגיעה הטעות שהפעם אני חושב שהייתה שריקה גבולית מאוד וזה היה קל מדי".
מי שהמשיך את הקו התקיף של קלינגר היה עומרי אלטמן, שנחתך מעל עינו במהלך המשחק - ללא תגובת השופט. "לייבוביץ' ופוקסמן חייבים לקבל תג בינלאומי. שיפוט נדיר. יישר כוח תותחים".
4 צפייה בגלריה
העקיצה של עומרי אלטמן
העקיצה של עומרי אלטמן
העקיצה של עומרי אלטמן
(מתוך האינסטגרם)
תשעה שערים מבין הספיגות של הפועל הגיעו אחרי הדקה ה-60, מה שמסמל בעיה מנטלית. בכלל, מעבר לשלושה דרבים שנגמרו בהפסדים של 3:0, אחת משתי ההגנות החלשות ביתר בליגה, ספגה העונה תבוסות. חמישייה מול מכבי חיפה, רביעיות נגד מכבי נתניה והפועל חיפה.
4 צפייה בגלריה
קלינגר על הקווים
קלינגר על הקווים
"עצוב בשביל האוהדים שלנו". קלינגר על הקווים
(צילום: עוז מועלם)
המאמן הוסיף: "אנחנו חייבים לשפר את החוסן ההגנתי שלנו ולא לספוג ראשונים במשחקים כאלה. אני מאוד עצוב בשביל האוהדים שלנו, אבל צריכים להסתכל קדימה. יש קבוצות שפתחו את הפלייאוף רע והתאוששו, אנחנו פתחנו חזק ונחלשנו. ברגע שאיבדנו את הגביע ונודע שלא נוכל להשתתף בליגה האירופית, נהיה קשה לייצר מטרות חדשות, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להפסיד ובאנו בגישה טובה ורצון לנצח בכל משחק".
פורסם לראשונה: 07:59, 28.06.20