אחרי עוד עונה מאכזבת כבעלי בית"ר ירושלים, בה הקבוצה סיימה במקום השלישי במרחק 28 נקודות ממכבי תל אביב למרות תקציב גדול של כ-90 מיליון שקל, משה חוגג העניק היום (שישי) ראיון לא שגרתי, בו סיכם את העונה וגם העביר ביקורת לא פשוטה על המאמן רוני לוי.
"זאת עונה שנזכור", פתח חוגג את דבריו. "בתחילתה אין שום ספק שהיו לי ציפיות שניראה אחרת. אני לא יודע לגבי המיקום, אבל הצהרתי שאם לא נגיע לאירופה נחזיר חלק מהכסף חזרה, כי זו באמת הייתה המטרה הכי חשובה. לגבי אליפות וגביע, 14 קבוצות רוצות כמוך ורק אחת לוקחת. לא אשקר, רציתי שנתמודד ולהיות ב-28 נקודות מאחור זה מאכזב".
5 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
"ב-11 המשחקים האחרונים נראינו רע מאוד". חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
הבעלים הוסיף: "הליגה כולה לא נתנה פייט למכבי תל אביב. זה מאכזב עבורנו כמועדון ואוהדים שזאת ליגה ללא תחרות. אין ספק שאני מאוכזב מחוסר היציבות שלנו. לצד משחקים נהדרים, היו לנו משחקים חלשים בהם לא הצלחנו לשמור על הרמה וזה מאכזב. הדבר השלישי שמאכזב הוא 11 המשחקים האחרונים בהם נראינו רע מאוד. הפסדנו בגביע לקבוצה מהליגה הלאומית ובפלייאוף ניצחנו רק פעם אחת"
בנוגע למנהל המקצועי חשף חוגג: "יוסי בניון יישאר בעונה הבאה, המניות שלו רק עלו אצלי". מנגד, הוא העביר לא מעט ביקורת על רוני לוי: "ההתבטאויות שלו על הסגל פגעו בכולם. לא אהבתי דברים שאמר, כמו שבעונה שעברה כמעט ירדנו ליגה ושהסגל העונה בינוני. אני לא אוהב את ההתנהגות של רוני לוי ואצטרך לקבל החלטה בנוגע לזה". עם זאת, חוגג ציין: "אין לי טענות מקצועיות לרוני לוי. השחקנים סופר מעריכים אותו והוא מאמן מצוין. יש לו חוזה לעונה הבאה ונצטרך לקבל החלטה".
5 צפייה בגלריה
יוסי בניון ליד משה חוגג
יוסי בניון ליד משה חוגג
יוסי בניון ומשה חוגג. המנהל המקצועי ימשיך
(צילום: ראובן שוורץ)
הבעלים הוסיף: "לא אהבתי את מה שרוני לוי אמר לתקשורת. אני שומע שהוא אמר שהשחקנים בינוניים וזה המקסימום שאפשר להוציא מהקבוצה. לא אהבתי את ההתבטאויות האלה והוא אמר שהוא מבין שהוא טעה. ההתבטאויות שלו אחרי משחקים היו חוסר כבוד כלפי האוהדים שלנו, שהם הלקוחות שלנו, וחוסר כבוד כלפיי יוסי בניון וכלפיי. אני מאוכזב מחוסר היציבות שלנו. היו כמה משחקים שקשה היה לראות. אני מאמין שאם אחליט שלוי לא ממשיך נצליח להגיע להסכם. אני לא מוכן לזה שמאמן יזלזל באוהדים, בשחקנים ובצוות המקצועי. אי אפשר להמשיך עוד עונה עם אנרגיה כזו. ההתבטאויות של לוי השפיעו על כולם".
5 צפייה בגלריה
סילבס ולוי
סילבס ולוי
רוני לוי. חוגג: "לא אהבתי את מה שאמר לתקשורת"
(צילום: גילי נחושתן)
על העתיד אמר חוגג: "היעד שלי בעונה הבאה הוא כדורגל מהנה לצפייה. צריך לנצח, אבל לא אקבל שנהיה במקום גבוה והכדורגל יהיה רע. אני רוצה לראות כדורגל התקפי, זה ב-DNA של בית"ר ירושלים".

"הקהל שלנו לא מגיע למגרש"

"אם משרד האוצר לא ייתן רשת ביטחון, אז העונה הבאה לא תיפתח", אמר הבעלים, "אבל אם תהיה עונה הבאה בית"ר תיראה נהדר. יש בבית"ר מצב עובדתי. הקהל שלנו לא מכניס כסף, אפילו לא חצי מההכנסות של מכבי חיפה או מכבי תל אביב. אפילו לא באר שבע, שזה מועדון קטן משמעותית מבית"ר. בית"ר מכניסה בשנה מהקהל שלה 20 מיליון שקל, חיפה מכניסה באזור ה-45 מיליון ממה שמכירים מהבקרה ומכבי ת"א גבוה עוד יותר. התקציב של מכבי תל אביב הוא 130 מיליון שקל. גולדהאר צריך לשים 80 מיליון שקל מכיסו. אם ארצה תקציב כזה אצטרך להשקיע 30 מיליון שקל יותר ממנו, כי הקהל שלנו לא מכניס כסף.
5 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים. "לא מגיעים למגרש"
(צילום: עוז מועלם)
"הקהל שלנו רוצה שנתמודד ראש בראש, ומצד שני לא מגיע למגרש. התכנית שלי הייתה להוריד את מחירי המנויים דרמטית. התוכנית לא יצאה לפועל ואני מקבל את זה. אמשיך לעשות הכל, אני לא מרים ידיים. בעולם יש סטארט-אפים עם פחות משאבים שמתמודדים מול ענקיות באמצעות מחשבה ויצירתיות. בליגה שלנו אפשר ועוד איך להתמודד עם מכבי תל אביב בתקציב נמוך משלהם".
5 צפייה בגלריה
חוגג רצה להתמודד מול מכבי ת"א. גולדהאר
חוגג רצה להתמודד מול מכבי ת"א. גולדהאר
חוגג רצה להתמודד מול מכבי ת"א. גולדהאר
(צילום: אורן אהרוני)
חוגג הוסיף לגבי תכניותיו: "אני בבית"ר לשנים, אל תאמינו לדיבורים. תראו כמה אני משקיע בתשתיות. אלי טביב זילזל בזה שהחלפתי כסאות ופרקטים. אני גם משקיע בנוער".
ואיך ייראה הסגל בעונה הבאה? "זה לא סוד שיש כמה שחקנים שיעזבו אותנו. מתנהל מו"מ לגבי חלק מהשחקנים. חלקם יתקדמו לליגות בכירות יותר, וזה בסדר גמור. אנחנו מרגישים משופעים בעמדות הקישור. יש עודף שחקנים ולא יקרה כלום אם אחד או שניים יילכו. בית"ר נכשלה היסטורית באירופה ואני רוצה לשנות את זה. מכבי ת"א לקחה אליפות דרך ההגנה ולא ההתקפה. אם רוצים להצליח באירופה, זה רק דרך הגנה".
פורסם לראשונה: 12:28, 10.07.20