עם שריקת הסיום אמש (רביעי) באצטדיון הי"א באשדוד, במכבי תל אביב היו בטוחים שהם צריכים להתחיל להתכונן לקראת גמר גביע המדינה מול הפועל ת"א ברביעי בבלומפילד. הצהובים ניצחו 1:2 והלכו להודות לאוהדים שלהם אחרי שהבינו כי צלחת האליפות הולכת למכבי חיפה, שעוד הוליכה בקריית שמונה, אבל אז הגיע שער השוויון של מייקל אמאנגה בדקה ה-93.
אבי ריקן רץ לספר לחבריו על השער הדרמטי, יחד עם טל בן חיים שבישר לזרים ההמומים שעוד אפשר לעשות את זה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים את הניצחון באשדוד
שחקני מכבי ת"א חוגגים את הניצחון באשדוד
אפשר לעשות את זה. שחקני מכבי ת"א אתמול בסיום
(צילום: ראובן שוורץ)
"עם שריקת הסיום כבר הלכנו להודות לאוהדים שלנו, גם הם היו מרוכזים בגביע מול הפועל ת"א, אבל אז הגיע השער וזו הייתה חגיגה מאופקת אחרי שכבר חשבנו שאיבדנו את האליפות. הכל יכול לקרות במחזור הסיום", סיפר אחד משחקני מכבי ת"א. "ברור שמכבי חיפה פייבוריטית, הכל תלוי בה, אבל כל הלחץ עליה, אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו נגד קריית שמונה ולחכות לעוד נס".
3 צפייה בגלריה
דור פרץ ושחר פיבן
דור פרץ ושחר פיבן
"זו תחושה של מאני-טיים". פרץ בטירוף
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי שאייל גולסה גמר את העונה, גם דור פרץ לא ישחק במשחק הנועל של העונה נגד קריית שמונה בשל צבירת כרטיסים צהובים, כשאת מקומו צפוי לתפוס דן גלזר שלא פתח נגד אשדוד. "נעלה עם ההרכב החזק ביותר שלנו, לא נחשוב על הגביע. יש לנו סיכוי לקחת אליפות, שאמנם לא תלויה בנו, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה כדי שלא נבכה עכשיו", אמרו במועדון.
במכבי מבינים כי בתוך 72 שעות העונה הזאת יכול להיגמר בדאבל, תואר אחד או בלי כלום, ולכן החליטו להתרכז קודם כל במשחק נגד קריית שמונה ורק לאחר מכן בדרבי גביע. "המאבק נשאר בחיים עד המחזור האחרון, אנחנו נעשה את מה שאנחנו יכולים לעשות, וזה לנצח", אמר פרץ. "התחושות משמחות, אבל שום דבר לא נגמר. הם עדיין בראש הטבלה, אנחנו צריכים להתרכז במשחק הבא ולנצח, ומה שהם יעשו שם תלוי בהם. ספורטאים צריכים לבוא לנצח בכל משחק ולא משנה כמה זה קשה. זה מה שבאנו לעשות, ולשמחתנו גם התוצאה בצד השני משמחת אותנו". פרץ גם העביר מסר לחבריו: "זו תחושה של מאני-טיים. אלה הרגעים האחרונים שאנחנו צריכים להופיע במלוא הדרנו, ונעשה את מה שאנחנו יכולים לעשות".
3 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
"החזרנו את האנרגיות". ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
"ניצחנו במשחק שלנו, זו הדרך שלנו", אמר פטריק ואן לוון. "בואו נראה מה יהיה במשחק הבא. היריבה של חיפה צריכה את הנקודות לאירופה. אנחנו תמיד מתכוננים באותה צורה ומשחקים בשביל לנצח ובשביל להשיג את הנקודות. תמיד ננסה לנצח ולהתכונן באותה הדרך. לעולם לא נאט או נראה שאנחנו לא בעניין".
לקראת המחזור האחרון מול קריית שמונה: "אנחנו לא מרגישים לחץ, כמו שהראינו במשחקים האחרונים ובמשחק בו חסרנו את הזרים. אני חושב שהקבוצה עשתה עבודה טובה, הראינו שיש לנו מספיק איכות בסגל ונהיה מוכנים שוב – ללכת בכל הכוח. לנסות לנצח. נמשיך להילחם, יש לנו עוד שני משחקים".
"אנחנו הולכים לנצח בבית את קריית שמונה, חשוב שנאמין במה שאנחנו עושים ואז אני מאמין שנחגוג בראשון", טען ההולנדי. "אני לא מרגיש לחץ, אנחנו עובדים קשה וממשיכים לעבוד קשה, מאמין בקבוצה שלנו. הייתה לנו ירידה באנרגיות והחזרנו אותן".
"אנחנו מאמינים שבאר שבע ירצו לנצח בחיפה, זה להיות ספורטאי אמיתי. אני לא מכיר קבוצה שרוצה שיחגגו עליה וגם יודע שב"ש צריכה נקודות כדי להיות באירופה", אמר מתן חוזז ושלח מסר ליריבה הבאה של הירוקים. "קודם שאנחנו נעשה את העבודה שלנו בבית. יהיה מדהים אם ננצח בשני המשחקים בשבוע הבא. בסופו של דבר אנחנו עד לשנייה האחרונה במאבק האליפות שלא הוכרע ובגמר הגביע, זה בדיוק המקום של מכבי שרוצה את שני התארים. שום דבר לא גמור".