אופק מליקה (19, 187 ס"מ), השוער שזכה באליפות הנוער בעונה החולפת עם מכבי פ"ת, הצטרף למכבי ת"א - כפי שחשף ב-ynet - וחתם על חוזה עד תם עונת 2028/29. מליקה ייצג את הנבחרות הצעירות של ישראל ב-28 משחקים, ובקיץ האחרון היה שותף למדליית הארד שהשיגה נבחרת הנוער ישראל באליפות העולם עד גיל 20.
מליקה אמר לאחר החתימה על החוזה: "אני מודה על האמון שניתן בי. להצטרף למכבי ת"א, אלופת המדינה, הוא חלום של כל ילד שמתחיל את הקריירה בכדורגל הישראלי. להיות דור שלישי של שוערים במכבי אחרי אבא וסבא זה מעמד מרגש עבורי. אני מחכה כבר לפגוש את החברים שלי לחדר הלבשה, ללמוד ולעבוד קשה כדי שאוכל להוכיח את עצמי ובמקביל לעזור לקבוצה להשיג את כל המטרות שלה".
1 צפייה בגלריה
אופק מליקה
אופק מליקה
"מעמד מרגש עבורי". מליקה
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
החתימה של מליקה במכבי הופכת אותו לדור שלישי של שוערים שלבשו את המדים הצהובים כחולים. אביו של אופק, ירון, שיחק במכבי ת"א בין השנים 1991 ל-1994 בשעה שסבו, שמואל, הגן על השער של הקבוצה בין 1972 ל-1974. דודו של אופק, מאיר, הוא בן המשפחה המפורסם ביותר ממשפחת מליקה, כשכבש 63 שערים ב-256 הופעות במכבי ת"א בין 1987 ל-1996.
המטרה של מכבי ת"א היא שמליקה יתמודד על עמדת השוער השני, למרות ההערכה כי הקבוצה תשודרג בשוער איכותי יותר מאשר רועי משפתי לקראת העונה הבאה. מכבי ת"א התמודדה העונה עם בעיה בגזרת השוערים. לאחר עזיבתו של דניאל פרץ לבאיירן מינכן, הביאו הצהובים במקומו את שוער נבחרת פנמה אורלנדו מוסקרה, אך בעקבות חוסר שביעות רצון מיכולתו מי שפתח בשער הוא משפתי, שבעונה שעברה שימש כשוער משנה במכבי חיפה.
צפו בנאום הפרישה של שרן ייני
(באדיבות one)