מכבי חיפה נחתה אמש בנתב"ג לאחר עיכוב של מספר שעות בעקבות תקלה בטיסה חזרה מרוסיה, שם ניצחה 1:2 את רוסטוב והעפילה למשחק הפליאוף בשבוע הבא מול טוטנהאם. בחיפה מרוצים מאוד מהמחוייבות, היכולת והאופי שהפגינו השחקנים בדרך לשלב הבא והירוקים רחוקים משחק אחד - גם אם קשה במיוחד - משלב הבתים של הליגה האירופאית.
כל השחקנים קיבלו מחמאות, אך מעל כולם שלושת הכוכבים של חיפה מפתיחת העונה הם ניקיטה רואביצה שכובש ללא הפסקה, צ'ארון שרי ששידרג את היכולת משמעותית תחת הדרכת ברק בכר ומוחמד אבו פאני ששב מהשאלה, הפך לשחקן הרכב קבוע ואף כבש את שער הניצחון מול הרוסים.
3 צפייה בגלריה
רוקאביצה ושרי חוגגים מול רוסטוב
רוקאביצה ושרי חוגגים מול רוסטוב
רוקאביצה ושרי חוגגים מול רוסטוב
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
אבו פאני עם הכדור
אבו פאני עם הכדור
אבו פאני בפעולה. בחיפה רוצים לשמור על הנכס
(צילום: ראובן שוורץ)
המוקש מבחינת חיפה הוא ששלושת השחקנים מסיימים חוזה בתום העונה והחל מינואר הקרוב יהיו רשאים לנהל מו"מ עם כל קבוצה שתהיה מעוניינת בשירותיהם. בחיפה מבינים את משמעות המצב ומיד לאחר החגים צפויים להציע לשלושה חוזה חדש ומשודרג, על מנת לשמור אותם במועדון.
אחד החששות נובע מהמספרים המדהימים של רוקאביצה מפתיחת העונה: בכל משחק באירופה - מול ז'לזניצ'אר, קייראט ורוסטוב - החלוץ סיפק שער ובישול, ובצמד המחזורים הראשונים בליגה הוא כבש צמד בכל משחק. בסך הכל יש לו שבעה שערים בחמישה משחקים עד כה, פתיחת עונה חלומית ללא ספק, המספרים האלו מעלים את החשש שקבוצה מסין או מטורקיה תיכנס לתמונה ותציע לחלוץ סכומים שהירוקים לא יוכלו לעמוד בהם.
3 צפייה בגלריה
יאניק וילדסחוט
יאניק וילדסחוט
יאניק וילדסחוט. מקווים שיישאר הנדבק היחיד
(צילום: ראובן שוורץ)
החלוץ הגנאי גודסוואי דוניו צפוי לעבור ביממה הקרובה בדיקות רפואיות, לחתום רשמית על חוזה לשנתיים בירוק ולהיות החיזוק האחרון להתקפת הירוקים שעדיין מקווים לצרף עוד שחקן הגנה, עם עדיפות לטאלב טאווטחה שעדיין לא שוחרר מלודוגורץ. ביום שלישי צפויה הקבוצה להמריא לאנגליה, ובחיפה מקווים שבדיקות הקורונה שעברו השחקנים יצאו שליליות, ושמלבד יאניק וילדסחוט שכבר קיבל תשובה חיובית ויחמיץ את המשחק מול האנגלים, לא יתווספו בסגל נדבקים נוספים.