המאבק נגד החלטת ההתאחדות לכדורגל לדחות את פתיחת ליגת העל לנשים נמשך. אחרי שאתמול (ד') התקבלה החלטה להשהות את פתיחת המשחקים לפחות עד לינואר 2021 שלח חבר הכנסת עודד פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, מכתב לשר התרבות והספורט חילי טרופר בו הביע מחאה על ההחלטה וקרא לשנותה.
במכתב, שהעתקים שלו נשלחו ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, לשרה לשוויון חברתי מירב כהן וליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, נכתב: "אתמול התקבלה החלטה שערורייתית לדחות שוב את פתיחת ליגת העל של הנשים בכדורגל עד ינואר 2021. מדובר בליגה שהוכרה כליגה מקצועית בשנה האחרונה, אך יחס ההתאחדות אליה נשאר כימים ימימה. מיותר לציין כי כל ליגות הגברים לרבות ליגה א' וליגות הנוער והילדים כבר נפתחו".
2 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
"אין בנימוקים כדי להצדיק את הפגיעה המתמשכת". עודד פורר
(צילום: טל שחר)
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
שר החינוך והספורט חילי טרופר
(צילום: גיל יוחנן )
"בנימוקיהם לדחיית פתיחת הליגה ציינו בישיבה של ההתאחדות כי לא ניתן לפתוח את הליגה באוקטובר בשל שתי פגרות, הראשונה פגרת שזרוע והשניה פגרת נבחרת. טענות אלו מופרכות. פגרת שזרוע מיועדת בכדי לאפשר חידוש הדשא בחורף טיעון אבסורדי בהתחשב בעובדה שנשים משחקות לרוב על דשא סינטטי. גם דחייה בגין פגרת נבחרת עבור המשחק בדצמבר הינה בת ארבעה ימים בלבד ולכן אינה מידתית. אין אני רואה טעם בנימוקים אלו בכדי להצדיק את הפגיעה המתמשכת והבלתי שוויונית בליגות הנשים".
חבר הכנסת פורר הוסיף: "משיחות שערכתי עם מספר גורמים עולה חשש ממשי כי דחית ליגת העל לנשים מונעת משיקולים אישיים אשר אינם רלוונטיים להחלטה. לאור האמור לעיל, אבקשך לפעול בתקיפות ובנחישות אל מול מדיניות מפלה ובלתי צודקת כגון זו ולדאוג שהתאחדות הכדורגל תחזור בה מההחלטה המבישה ותאפשר את פתיחת הליגה כבר באוקטובר".
תגובת ההתאחדות: "צר לנו על ניסיונות ההטעיה ועל השימוש במושג אפליה מגדרית במקום שבו הוא כלל אינו קיים . הנהלת ההתאחדות לכדורגל מעולם לא קיבלה החלטה לפתוח את עונת כדורגל הנשים בינואר 2021. לא היה ולא נברא. בניגוד לנטען במכתב, ליגות א' טרם חזרו לשחק ואנו מקווים כי אכן המצב הבריאותי בארץ לא ימנע את פתיחת הליגה המתוכננת בשלהי חודש אוקטובר, לאחר מאמצים אדירים שהשקיעה ההתאחדות לטובת הנושא. נבחרת הנשים של ישראל היא אחת משלוש נבחרות שפעילותן הוחרגה ואושרה על ידי רשויות המדינה ואופ"א לאחר עבודה מאומצת של ראשי ההתאחדות, ואבוי אם פעילותן תיפגע. עונת כדורגל הנשים בליגות הבוגרות צפויה להיפתח בשלהי חודש אוקטובר וכל מי שטוען אחרת אינו מבחין בין אמת לשקר", מסרו.