בבית"ר ירושלים בוחנים את האפשרות למנות את שי ברדה, חצי מצוות האימון של מכבי נתניה, כמאמן הראשי בעונה הבאה על חשבונו של רוני לוי - שגם אחרי שבעה משחקי פלייאוף עליון עדיין לא הצליח לנצח.
גורמים בכירים בבית"ר מצדדים באפשרות המינוי של ברדה, שגם כך יש לו בעיות מול נתניה בנוגע לקיצוצים לקראת העונה הבאה. ברדה עד כה לא רצה להתנתק מסלובודן דראפיץ', אולם ייתכן כי האופציה של בית"ר תניע אותו לצאת לעצמאות מקצועית לראשונה.
2 צפייה בגלריה
שי ברדה חוגג עם אוהדי נתניה
שי ברדה חוגג עם אוהדי נתניה
בדרך לירושלים? ברדה
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת בית"ר יהיה זה חיסכון משמעותי לקראת עונה מצומצמת במיוחד מבחינת התקציב. בשלב הזה, ורק במידה שתהיה לה אפשרות למכירת מינויים וכרטיסים - מדברים על קיצוץ של חמישים אחוז בשכר השחקנים לאיזור ה-16 מיליון שקלים. הבעלים משה חוגג כבר הצהיר בפני אנשי המועדון: "ללא קהל, לא אפתח את העונה הבאה".
רוני לוי מקבל שכר חודשי של 60 אלף שקלים, ברדה אמור לקבל לכל היותר כ-25 אלף שקל בחודש. גורמים במועדון טענו כי המנהל המקצועי יוסי בניון עדיין מעוניין ברוני לוי, אולם הסיכוי לכך שיישאר קלוש.
חוגג רוצה לראות את בניון נשאר במועדון עונה נוספת בהתאם לחוזהו, אך נראה כי זו תהיה בעיקר החלטה של המנהל המקצועי בכפוף לתקציב. במידה שהקיצוצים יהיו משמעותיים עוד יותר מהשלושים אחוז משכר השחקנים וחציית שכר השחקנים, לא ברור אם יהיה מעוניין להישאר.
2 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
בלי ניצחון בפלייאוף. רוני לוי
(צילום: אבי רוקח)
"עוד לפני הקורונה המעמד של רוני לוי לא היה ברור, אבל אנחנו כבר אחרי שבעה משחקים בפלייאוף העליון ויש פה אפס יכולת", הודו בבית"ר. "כנראה שנשיג את הכרטיס לאירופה רק בגלל הפועל באר-שבע, אבל הפלייאוף העליון והאנטי כדורגל שלנו חיזק את ההחלטה שלוי לא יכול לאמן יותר בבית"ר".
לוי עצמו אמר לאחר המשחק מול הפועל חיפה: "מאכזב. מאוד רצינו לנצח במשחק, ידענו שיש קבוצה חזקה שתעשה את המקסימום. היו לנו מספיק הזדמנויות לתת את הגול, לצערי לא נתנו. כבר אין לנו יותר מדי זמן, עוד יומיים יש לנו משחק נגד אלופת המדינה, וצריכים לעשות את המעבר המהיר ולהתרכז במשחק הבא".
באשר להישגים המקצועיים העונה, סיכם המאמן: "הסיטואציה מבחינת הסיכויים שלנו להגיע לאירופה טובים מאוד, אנחנו שואפים להוציא את המקסימום ולשחק כדורגל טוב. לפעמים הדברים בכדורגל הולכים בקלות ולפעמים קשה".
"המשחק לא התעלה לרמה כל כך גבוהה", הוסיף הקשר לירן רוטמן. "לכל קבוצה היו את ההזדמנויות שלה, אני חושב שהיינו צריכים לנצל יותר מההזדמנויות שלנו אבל אנחנו מסתכלים קדימה למשחק הבא, אנחנו מתכוננים ואני מאמין שנוציא תוצאה טובה יותר במשחק הבא. רוני נותן לי קרדיט מתחילת הפלייאוף, אני מרגיש שעשיתי קפיצה מדרגה ברמה האישית ואני מרגיש הרבה יותר טוב, אבל אני מסתכל גם ברמה הקבצותית - אנחנו צריכים להוציא תוצאות טובות יותר. נתכונן טוב למשחק הבא ונבוא כמה שיותר מוכנים".