לאחר שנחשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי אמיר כבירי בדרך חזרה להפועל ת"א - הפעם כספונסר - כינס היום (שלישי) בעלי הקבוצה דייויד מינצברג מסיבת עיתונאים בזום והתייחס לדברים.
"אין לנו שום כוונה למכור את הפועל ת"א", אמר מינצברג בפתיחת דבריו. "השקענו יותר מ-5 מיליון דולר בקבוצה מאז שנכנסנו, זה כולל מחיקת חובות עבר. אנחנו נמשיך להשקיע במועדון. אנחנו יודעים שיש הרבה בעיות בישראל כרגע בגלל המלחמה, וכולנו אחראים למציאת פתרונות. אני יודע עד כמה הפועל חשובה לאנשים ואנחנו מחויבים לתקן את המועדון".
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
"אין לנו שום כוונה למכור את הפועל ת"א". דיוויד מינצברג
(צילום: יריב כץ)
על כבירי: "אנחנו יודעים שהוא דיבר על הרצון שלו לתת חסות למועדון. במהלך העונה הספונסר שלנו עזב אותנו בעקבות המלחמה, וזה מקור מימון משמעותי. כבירי ניגש אלינו והציע להיות ספונסר. שוב, לא מדובר במכירה של הקבוצה, אבל זה דבר שאי אפשר להקל בו ראש, צריך לכבד את זה. מה שהיה בעבר לא חשוב, הפתרון הוא להיות ביחד".
על אבוקסיס: "דיברנו לעשר דקות לפני שהוא מונה. התחייבנו לטווח הארוך, וגם עכשיו המחוייבות שלנו זהה. היו לנו הרבה פציעות לאחרונה. יוסי יקבל הזדמנות לבנות קבוצה, אנחנו נרגשים לקראת העתיד. הוא המאמן הכי טוב בארץ".
על חן סול: "יש לנו מנהל ספורטיבי מדהים, הוא בנה קבוצה נהדרת. הייתה מלחמה והיו פציעות, היינו צריכים לבנות מחדש. אני בטוח שהוא יעשה את זה שוב. הוא הוכיח שהוא יכול לבנות קבוצה מצוינת, ההחתמה הראשונה שלו הייתה זו של חוסה רודריגס, שהיה השחקן הכי טוב בישראל - ואז עזב אותנו ביום האחרון של חלון ההעברות. לא הייתה לעזיבה של רודריגס שום קשר לכדורגל. תבדקו מה אחוזי ההצלחה שלנו איתו ובלעדיו. אני לא הולך להשתמש בזה שהשחקן הכי טוב שלנו עזב נגדו. הוא בנה את אחת הקבוצות הטובות ביותר שהיו להפועל בעשור האחרון".
2 צפייה בגלריה
אמיר כבירי
אמיר כבירי
"הוא הציע להיות ספונסר, אי אפשר להקל בזה ראש". אמיר כבירי
(צילום: עוז מועלם)
מינצברג נשאל האם יישאר אם הקבוצה תרד ליגה: "כן. אני משוכנע שזה לא יקרה, ושנישאר בליגת העל - אבל בכל מצב אנחנו לא הולכים לשום מקום". על התקציב בעונה הבאה: "אני לא יודע לענות על זה עדיין. אם לא יהיה לנו ספונסר הוא בטוח יהיה נמוך יותר, לכן חשוב לנו למצוא ספונסר נוסף".
על העונה הראשונה שלו כבעלים בהפועל ת"א: "היו הרבה קשיים בעונה הראשונה שלנו, חלקם באשמתי. למדנו הכל, אנחנו מתקנים הכל. אנחנו נהיה חזקים יותר בטווח הארוך. כולם באותו הראש. בהפסדים אנחנו צריכים להיות ביחד, כך ננצח משחקים".
על המחלוקת עם הניסנובים, מהם נרכשה הקבוצה: "הבעלים הקודמים היו חייבים כסף לאנשים. הטקטיקות שלהם לא מטרידות אותי, הם לא האויבים שלי. יש מחלוקת עסקית וייקח זמן לפתור אותה. אני מבין את החוזה, בסוף היום הם אחראיים על כל החובות מהתקופה שלפני רכישת המועדון. גם החובות שהסדרנו היו באחריותם. עורכי הדין שלנו מטפלים בזה. הם יכולים להשתמש בכל טקטיקה שהם רוצים, זה עסקים. הכל יהיה בסדר".