מאז ה-20 ביולי 2023 חיכתה הפועל באר-שבע לנקום במכבי ת"א על התבוסה 6:1 שהנחילה לה אז באצטדיון טוטו-טרנר במסגרת גביע הטוטו - משחק שפתח רשמית את העונה וגרם לנזק מוראלי משמעותי לאדומים. אתמול (שני) אמנם הנקמה הספורטיבית לא הייתה זהה, אבל הניצחון 0:1 של באר-שבע שחרר הרבה לחץ בבירת הנגב. כעת תנסה החבורה של אליניב ברדה להוציא נקודות גם מהמשחק נגד מכבי חיפה בשבת (20:20) בסמי עופר ולהגיע בביטחון גבוה למפגש חצי גמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה.
ברדה הציב אתמול הרכב לא שגרתי שכלל שלושה בלמים שהיו מצוינים: איתן טיבי, מיגל ויטור ומריאנו בריירו. הפתעה נוספת הייתה הצבתו של אור דדיה בעמדת המגן הימני, כשהעונה מי שהועדפו על פניו בעמדה הם מקסימו לוי ואנדרה פוקו שישבו על הספסל. בסיום התברר שפוקו היה אמור לפתוח, אך הוא איחר לאסיפה המסכמת לקראת המשחק ולכן דדיה קיבל את ההזדמנות. דדיה, אגב, נראה טוב, סייע לנטרל את מילסון, הכוכב של הצהובים, וכעת הוא צפוי לזכות לאשראי מחודש ממאמנו.
2 צפייה בגלריה
מיגל ויטור אנטוניו ספר
מיגל ויטור אנטוניו ספר
ויטור וספר חוגגים את הניצחון של באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
בבאר-שבע יצטרכו לטפל בסוג של הפרת משמעת של רותם חטואל. לאחר שהוכרז על החלפתו, רבים מאוהדי הקבוצה הגיבו בשמחה, ובעודו יורד מכר הדשא, הוא מחא כפיים לקהל בהתרסה.
מי שלא נכללו אתמול בסגל הם אופיר מרציאנו (פציעה במפשעה) ואלון תורג'מן (מחלה). השניים מרבים להיעדר העונה בגלל פציעות, למרות שאין עליהם עומס גדול מדי, ובמועדון יצטרכו לקחת זאת בחשבון לקראת בניית הקבוצה לעונה הבאה. הקשר ההולנדי-מרוקאי עימראן אולאד לא נכלל בסגל ונראה שבמועדון כבר החליטו שהוא לא ימשיך בעונה הבאה. בכלל, נראה שלמרות שלקבוצה יש מספר שחקנים זרים שחתומים לעונה הבאה, רק מקומו של אנטוניו ספר, שכבש אתמול את שער הניצחון בפנדל, מובטח.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו ספר
אנטוניו ספר
מקומו מובטח לעונה הבאה. ספר
(צילום: עוז מועלם)
הקשר גיא בדש, שפתח בהרכב, שוב הרגיש כאבים בשריר הירך האחורי והוחלף לפני פתיחת החצי השני. הוא בספק למשחק נגד מכבי חיפה.
הקבוצה צפויה לעמוד לדין בגין התנהגות אוהדיה, שציינו עשר שנים להקמת ארגון האוהדים והדליקו אבוקות ביציע, מה שגרם לעצירת המשחק. משטרת מרחב הנגב נערכה לכך מודיעינית אך לא הצליחה לסכל את הכנסת והדלקת האבוקות. ארבעה אוהדים נעצרו לחקירה, והיום בית המשפט דן אותם להרחקה של 120 יום מהמגרשים.