"נתתי לו צ'ק פתוח, כל מה שפטריק ואן לוון רצה ממני, הוא קיבל, פשוט הכל". כך נשמע בעלי מכבי תל אביב, מיץ' גולדהאר, בשיחות שניהל בימים האחרונים עם מקורביו ובהן ביקורת גלויה נגד המאמן לאחר פתיחת העונה המאכזבת של הקבוצה. אתמול (ראשון) הצהובים שוב לא שיכנעו, וניצחו את הפועל ירושלים (0:1) הודות לשער מאוחר של אדוארדו גררו.
גולדהאר מקפיד בשנים האחרונות לברור מילות ביקורת כלפי בעלי תפקיד במכבי ת"א בפורומים שונים, גם אלו מהמעגל הקרוב אליו מקפידים שלא להוציא החוצה את האמירות שלו, אולם ל-ynet נודע כי הבעלים התבטא בצורה ביקורתית מאוד כלפי המאמן. בעקבות המסרים שהגיעו מגולדהאר לקריית-שלום, ההערכה במועדון כי הקרדיט למאמן ההולנדי, שלא הרשים גם בפלייאוף העליון בעונה שעברה, הולך ואוזל. "אחרי הביקורת של גולדהאר, יחד עם ההבהרה הברורה מצידו כי הוא נתן לצוות המקצועי צ'ק פתוח לבניית הקבוצה, זמנו של ואן לוון שאול, אלא אם כן יהיה מהפך גדול ביכולת של הקבוצה", העריכו במועדון.
3 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון, מיץ' גולדהאר
פטריק ואן לוון, מיץ' גולדהאר
ביקורת של הבעלים. פטריק ואן לוון, מיץ' גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
מדובר בסיטואציה שמזכירה את הימים שלפני פיטורי יורגוס דוניס בעונה שעברה, ובמקרה שהמהלך ייצא לפועל הבעלים ימנה במקום ההולנדי מאמן זר. "גולדהאר לא יביא מחליף ישראלי בכל מקרה", הבהירו בסביבתו. האכזבה של גולדהאר נובעת בעיקר מהיכולת החלשה של הקבוצה, למרות ההגעה לשלב הבתים של הליגה האזורית. אתמול הוא ראה ממשרדו בטורונטו איך מכבי מתקשה לנצח את הקבוצה החלשה בליגה.
גם שחקנים ממשיכים לבקר את ואן לוון. "אין שום הפתעה עם איך שהקבוצה נראית, הכל אצלו מקובע, אותה שיטה, אותם הדברים, כמו רובוט, בקושי ניצחנו את הפועל ירושלים שעשתה בונקר", אמר אחד השחקנים. "יש לנו סגל ששווה הרבה יותר מאיך שאנחנו נראים".

גולסה: "שמח שחזרתי, צריכים להתחבר"

במכבי היו שבעי רצון מהחזרה של אייל גולסה, ששיחק לראשונה מאז הפציעה שלו במדי הנבחרת נגד דנמרק לפני שבעה חודשים. "הוא אחד שיכול לעשות שינוי גדול בקבוצה", אמרו במכבי שקיבלו בחזרה גם את אנריק סבוריט, כששניהם שולבו בדקות הסיום של המשחק.
"מרגש לחזור, אני תמיד רוצה להיות על המגרש, לפעמים יש חוסר מזל אבל זה חלק מהמקצוע, צריך להתמודד עם זה", אמר גולסה. "היה לי קשה להיות בחוץ אבל אני שמח שחזרתי, הקהל קיבל אותי בתשואות, אין לי מילים". על היכולת של הקבוצה: "לא הולך לנו כמו שאנחנו רוצים. היום התחלנו טוב, שלטנו בקצב והגענו למצבים, אבל זה לא מספיק. יש לנו פגרה, נעבוד קשה, נשפר את מה שצריכים ואני מקווה שאחריה נהיה טובים יותר". על התפקיד שלו בהמשך העונה, הוסיף: "אני מחכה להיות על המגרש, לעזור לחברים שלי. גם בלעדיי יש לנו סגל מצוין, אנחנו צריכים להתחבר. אני בטוח שכשנחזור מהפגרה ייתפס לנו משחק אחד או שניים ונחזור להיות מכבי שכולם רוצים לראות".
3 צפייה בגלריה
אייל גולסה
אייל גולסה
אייל גולסה
(צילום: אורן אהרוני)
ואן לוון עצמו סיכם את המשחק החלש של מכבי: "היריבה הקשתה עלינו עם הרבה שחקנים מאחורי הכדור, אני חושב שהשער המוקדם שהבקענו ונפסל יכול היה לשנות את המשחק אבל זה השאיר אותם במשחק כשהתוצאה הייתה 0:0. אנחנו צריכים להישאר רגועים, לפעמים נחפזנו בהחלטות ולא שיחקנו פשוט מספיק. במשחקים כאלה צריך לשחק פשוט ולקבל את ההחלטות הנכונות. כשמכבי חיפה הגיעה לבלומפילד היא השאירה מרחבים, זה היה טוב וניצלנו את האיכויות שלנו. קבוצות כמו ירושלים הגיעו להגן, הם שמרו על זה כמה שיכלו עד שספגו. אלה משחקים שאנחנו צריכים לכבוש ראשונים ומוקדם ככל האפשר".