עימות מילולי בין ערן זהבי לאחד מבעלי הפועל ת"א איציק ניסנוב במהלך הירידה להפסקה לדרבי. בהפועל טענו שניסנוב פנה אל זהבי ושאל אותו למה הוא בועט החוצה ולא מחזיר את הכדור להפועל ת"א וזהבי ענה לו "מי אתה יא אפס?", במכבי טוענים שניסנוב עשה לעבר זהבי תנועת יריקה אך בהפועל מכחישים.
מהפועל ת"א נמסר: "במחצית המשחק התרחש עימות מילולי בין הבעלים איציק ניסנוב לערן זהבי. ניסנוב פנה לערן ושאל מדוע הוא לא מחזיר את הכדור לאחר עבירה. בתגובה, ערן קרא לעברו: ״מי אתה בכלל? יא אפס״, כך לפי עדי ראייה שנכחו במקום. לגבי הטענה ליריקה מצדו של הבעלים, איציק טוען שלא היה ולא נברא"
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
למרות התקנת רשתות ענק מאחורי השערים באצטדיון בלומפילד, שוב נזרקו אבוקות למגרש ועיכבו את המשחק, שגם הפעם הופסק ל-12 דקות. בדרבי הקודם לפני שלושה חודשים, הדרבי הופסק לכמעט חצי שעה בשל השלכת אבוקות, וכמו כן אוהדי הפועל ת"א השליכו חפצים למגרש וכמעט גרמו להפסקתו. עקב כך הוחלט כי לראשונה בכדורגל הישראלי, רשתות ענק ייתלו מאחורי שני השערים ויפרידו בין הדשא לבין האוהדים השרופים שיושבים ביציעים 11-10 בצד הדרומי (אוהדי מכבי) וביציעים 5-4 בצד הצפוני (אוהדי הפועל). אבל כאמור זה לא עזר.
4 צפייה בגלריה
אבוקות על ביציע מכבי תל אביב
אבוקות על ביציע מכבי תל אביב
האבוקות ביציע מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
אבוקות על הדשא בבלומפילד
אבוקות על הדשא בבלומפילד
האבוקות ביציע הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
אבוקות בדרבי התל-אביבי
אבוקות בדרבי התל-אביבי
האבוקות שהמשטרה הצליחה לתפוס
(צילום: משטרת ישראל)
האמצעי הזה אינו המצאה ישראלית, והשימוש בו נהוג במדינות רבות באירופה, בין היתר בגרמניה, בשווייץ ובבלגיה. המחשבה מאחוריהן פשוטה: מצד אחד הן ימנעו מהאוהדים לזרוק למגרש חפצים מסוכנים שעלולים לפגוע בשחקנים או לעכב את המשחק; מצד שני היא לא אמורה לפגוע בצורה משמעותית בחוויית הצפייה של האוהדים שיושבים מאחוריה.
המשטרה הודיעה לפני המשחק כי עצרה חשוד שברכבו נתפסו כמויות גדולות של אבוקות, חזיזים ורימוני עשן שיועדו לשימוש בדרבי. כמו כן, עשרות אוהדי מכבי ת"א שרכשו כרטיסים לשער 8 שהיה מיועד לאוהדי הפועל, עברו לפני המשחק לשער 11 שמיועד למכבי.
פורסם לראשונה: 20:30, 28.01.23