על רקע ההפסד המהדהד 6:1 למכבי ת"א ביום חמישי שעבר במפגש האירופאיות של גביע הטוטו, תנסה הפועל באר-שבע להתאושש כשתפתח מחר (חמישי, 21:00, טוטו-טרנר) את משחקיה במוקדמות הקונפרנס ליג מול פוניבז' הליטאית.
"עברנו שבוע לא פשוט", הודה מאמן אליניב ברדה בפתיחת מסיבת העיתונאים. "שבוע של הרבה מחשבות ודברים איך לתקן. החכמה בחיים היא לדעת לקום. לכיוון הזה אנחנו בוחרים ללכת. התנצלתי בפני כל אחד שהיה במגרש. הרגשתי את ההשפלה הזאת כמו כולם. היה ונגמר. רוצה שנתרומם ונראה מה אנחנו שווים ויכולים".
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אופטימי. ברדה
(צילום: דניאל כהן)
על היריבה מחר, אמר ברדה: "זאת קבוצה התקפית מאוד עם הגנה טובה שבקושי סופגת שערים. אני בוחר להתעסק בקבוצה שלי. רוצה לשפר אותה ב-180 מעלות ושזה יורגש מהדקה הראשונה. שנבוא בגישה אחרת. מה שהייתי צריך לעשות - עשיתי ויותר חשוב שהשחקנים ידעו להתרומם. שם אתה נמדד. יש דברים שלא אסכים לראות שוב. זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה. אין בכלל ספק".
על עזיבתם של שחקני הבית אור דדיה ותומר יוספי והעובדה שבסגל הבכיר אין לברדה שחקני בית, אמר המאמן: "יש לנו יותר משני באר-שבעים בסגל. יש את אילאיי מדמון, אמיר ג'נאח וארי מרנשטיין. גם רועי ממן כרגע איתנו. איחלתי לדדיה בהצלחה. אני מאוד שמח עבורו. חייב לשים דגש שהבקשה באה מהם. הם באו וביקשו לצאת".
2 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל
"היו תחושות קשות מאוד אחרי המשחק מול מכבי ת"א". יחזקאל
(צילום: דניאל כהן)
על היחס של הקהל ליוספי ודדיה שגרמה בין היתר לעזיבתם, אמר המאמן: "אני האחרון שיבקר את הקהל. הדבר הכי טוב זה הקהל שלנו. בלי קשר לשחקן בית, צריכים סבלנות. לפעמים יש תקופות וימים רעים".
שגיב יחזקאל: "היו תחושות קשות מאוד אחרי המשחק מול מכבי ת"א. אי אפשר להמתיק את הגלולה. נראינו כמו שלא היינו צריכים להיראות. אני מבטיח שזה היה אירוע חד פעמי שלא יכול לקרות יותר לבאר-שבע. ברור שהמטרה היא להעפיל שוב לשלב הבתים".
מאמן פוניבז', ג'ינו לטיירי השווייצרי-איטלקי, פגש בעבר את באר שבע. זה קרה במשחק הכנה בקיץ 2018, אז אימן את קורונה קיילצה הפולנית. באר שבע ניצחה אז 0:1 משער של דור אלו. אלו, כמו יתר שחקני באר שבע ששותפו במשחק כבר לא נמצאים בקבוצה, למעט מאור מליקסון, שהיום משמש כעוזר המאמן של אליניב ברדה.
"העונה אנחנו הרבה יותר מוכנים ומפוקסים", אמר לטיירי לקראת המשחק מחר. "אנחנו פוגשים יריבה מאוד חזקה מליגה מאוד חזקה. ממה שראיתי עד עכשיו באר שבע בנויה היטב. היא סיימה במקום השני. יש לה שחקנים טובים. יש לנו רק יום מנוחה כשנחזור ואז משחק עונה נגד ז'לגיריס. זה מאוד קשה. אני צריך לחשוב את מי להציב. שני המשחקים חשובים. ביקשנו מזמן לדחות אבל הם מכריחים אותנו לשחק. זאת בעיה גדולה עבורנו.
על השישייה שספגה באר שבע בשבוע שעבר: "כל משחק הוא חדש. יש להם יותר זעם בבטן וכמובן שינסו לכפר נגדנו על ההפסד בגביע הטוטו. אני מצפה לקבוצה עם מוטיבציה גבוהה ואגרסיבית מאוד. זה לא אופטימלי לנו. היינו מעדיפים שהם היו מנצחים את מכבי ת"א".