רעידת אדמה בהפועל ת"א: יוסי אבוקסיס פוטר מתפקידו. לאור התוצאות הרעות, שהגיעו לשיא בתבוסה הקשה 5:1 אתמול (שבת) לבית"ר ירושלים והירידה מתחת לקו האדום, החליטו האדומים לבצע פעם נוספת זעזוע על הקווים והמאמן, שחתם רק לפני חודשיים וחצי, עוזב כשנותרו עוד שלושה מחזורים בלבד לסיום העונה ובמצב רגיש מאוד. בעקבות ההחלטה, המנהל המקצועי חן סול התפטר.
מי שיעמוד על הקווים בהפועל ת"א עד סיום העונה הוא מנהל הקבוצה וכוכב העבר של המועדון, סלים טועמה. כזכור, טועמה היה מחליפו של בורחה למה לאחר שהאחרון פוטר לפני כשלושה חודשים, והיה המאמן הזמני עד מינויו של אבוקסיס.
2 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
הוחלט לסיים את תפקידו. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם )
מנכ"ל המועדון, עמית פסט החליט לפטר את אבוקסיס ושוחח על כך עם ראש קבוצת הניהול, דייויד מינצברג. מינצברג תמך בהחלטה אולם רצה ליידע קודם את נציגי הרוכש המיועד, אדמונד ספרא, מאחר שלמאמן יש חוזה לעונה הבאה, מה שיצריך לשלם לו פיצויים. לאחר שהודיעו לספרא, ניתן אור ירוק למהלך.
אבוקסיס הוא המאמן השלישי שמסיים את תפקידו העונה בהפועל ת"א, אחרי מייקל ולקאניס, ששוחרר לבקשתו וחתם כעוזר מאמן באייאקס, ולאחר מכן בורחה למה - שפוטר ופינה את מקומו בסוף חודש ינואר.
כזכור, אבוקסיס עזב את בית"ר ירושלים לאחר פיצוץ בינו לבין הבעלים ברק אברמוב, על רקע הקללות שספג מהאוהדים. הקש ששבר אז את גב הגמל היו דברים שאמר המאמן בסיום ה-2:2 בין הצהובים-שחורים להפועל פ"ת. אברמוב טען כי אבוקסיס רצה מלכתחילה לעזוב להפועל ת"א.

משבר מתמשך

התקופה של אבוקסיס בהפועל ת"א הייתה קשה לכל אורכה. תחתיו השיגה הקבוצה חמש נקודות ליגה מתוך עשרה משחקים, והצליחה לכבוש ארבע פעמים בלבד לעומת 15 שערי חובה שספגה. הבעיה ההתקפית של הקבוצה הגיעה לשיאה בימיו של אבוקסיס, כולל רצף של שבעה משחקים ללא שער זכות - שיא שלילי של המועדון.
אחרי התבוסה הביתית המשפילה אתמול לבית"ר אמר אבוקסיס: "כל מה שאנחנו מנסים לעשות בהפועל ת"א לא הולך. כל השבוע הרמנו את השחקנים, ואז בדקה הרביעית קרן, אנחנו סופגים ומתחילים לרדוף כשכולם עצבניים ולחוצים. שום דבר לא הולך. איך אפשר להרגיש אחרי משחק כזה? רע מאוד. אין מה לעשות". כשנשאל על המשך דרכו אמר: "אני עובד בהפועל ת"א ומתכוון להישאר בה. אם יחליטו אחרת, ידברו איתי".
2 צפייה בגלריה
 חן סול
 חן סול
התפטר. חן סול
(צילום: עוז מועלם )
הפועל ת"א נמצאת בסכנת ירידה מוחשית לליגה הלאומית בפעם השלישית בתולדותיה, שבע שנים אחרי שנשרה בפעם הקודמת לליגת המשנה. האדומים נמצאים במקום הלפני אחרון, שלוש נקודות ממ.ס אשדוד שמעל הקו האדום. לקבוצה נותרו עוד שלושה משחקים עד לסיום העונה כדי לנסות להפוך הקערה על פיה, כולל מפגש ישיר עם אשדוד בבלומפילד, במחזור הלפני אחרון של העונה.
המשחקים שנותרו להפועל ת"א הם: נגד מכבי נתניה (חוץ), נגד מ.ס אשדוד (בית) ומול הפועל חדרה (חוץ) במחזור הסיום של הפלייאוף התחתון.
כאמור, גם חן סול סיים את דרכו במועדון. המנהל המקצועי, שהרכיב למעשה את הסגל של הפועל ת"א העונה, ספג ביקורות קשות אחרי המשחק אתמול. "לא רק שנתן לאמיליוס זובאס לעזוב לליטא, הוא עשה כל טעות אפשרית בתקציב של 22 מיליון שקל - הגבוה ביותר בעשור האחרון", אמרו במועדון.
פורסם לראשונה: 16:39, 28.04.24