"האמת, אני בהלם, די בשוק מהמקרה הטראגי הזה, באמת כואב מאוד ואין לי מילים". כך סיפרה הבוקר (שלישי) בראיון לאולפן ynet דורית כהן, אלמנתו של אבי כהן ז"ל וגיסתו של ויקי פרץ, שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות בגיל 68.
פרץ, מכוכבי מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בשנות ה-70 וה-80, שגם רשם קריירה מוצלחת בליגה הצרפתית, הובהל אתמול לבית חולים במצב קשה לאחר שניסה לשים קץ לחייו והיום (שלישי) נקבע מותו. הוא יובא למנוחות ב-15:00 בבית העלמין מורשה.
4 צפייה בגלריה
ויקי פרץ
ויקי פרץ
ויקי פרץ
(צילום: מכבי תל אביב)
כהן סיפרה: "קיבלתי את הידיעה אתמול בצהריים מאדם ששאל אותי אם אני מעודכנת עם מה שקורה עם ויקי פרץ. עניתי שאני לא ממש מעודכנת, כי אני לא ממש בקשר עם ויקי. חשבתי שהוא חולה, לא ידעתי למה הוא מאושפז, אז הוא אמר לי שיש שמועות שהוא ניסה להתאבד. כמובן שישר ביררתי, ובאמת לצערי הרב השמועה הזאת הייתה נכונה. ויקי היה גיסי במשך 20 שנה, חבר טוב של אבי, שגם לקח את המקרה של אבי בצורה מאוד מאוד קשה. אני לא ממש יודעת מה גרם לו לעשות את הצעד הטראגי הזה. אני מבינה שבן אדם שמגיע למצב כזה באמת נמצא במצוקה מאוד קשה. אולי כלכלית, אולי נפשית".
ידעת משהו על מצבו הכלכלי או הפרטי? הוא היה באיזשהו משבר? "יכול להיות שהוא היה במשבר. יכולות להיות הרבה סיבות, אני לא הייתי בקשר איתו הרבה זמן. אנחנו רק נפגשים באזכרות לזכרו של אבי או במשחקים שהיינו עושים לזכרו של אבי. ויקי תמיד היה וכיבד, תמיד הוא תמך. זה מאוד עצוב, אני מרגישה כאילו אני חוזרת 10 שנים אחורה. מאתמול אני לא מפסיקה לקבל הודעות וטלפונים וקיבלתי את ההודעה על פטירתו היום ב-6:00 בבוקר. זה מאוד כואב".
4 צפייה בגלריה
ויקי פרץ
ויקי פרץ
ויקי פרץ ז"ל. דורית כהן: "יכול להיות שהוא היה במשבר"
(צילום: ראובן שוורץ)
אלי כהן השריף, שפרץ שימש כעוזרו במכבי תל אביב ובהפועל תל אביב, סיפר בקול שבור: "זה אסון גדול, כאב לב. שתהיה מנוחתו עדן. גדלנו ביחד, טיפסנו ביחד בכדורגל, תמיד הלכנו ביחד. זה מצער לשמוע איך הוא סיים את החיים. זה קרע גדול. החיים שלו לא היו גן עדן, בלשון המעטה. חבל, זה מצער מאוד. כולנו כואבים ודואבים, אף אחד לא יודע מה עבר לו בראש".
ויקי פרץ רשם 40 הופעות בנבחרת ישראל (כמות גדולה בהתייחס לתקופה בה הכדורגל הישראלי לא נכלל באירופה) וכבש 14 שערים. מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות עצובה וכואבת את מותו בטרם עת של ויקי פרץ, שחקן נבחרת ישראל בעבר עם 40 הופעות ו-14 שערים ומאמן נבחרת הנערים".
4 צפייה בגלריה
"לא יודעת מה גרם לויקי לעשות את הצעד הטראגי הזה". דורית כהן
"לא יודעת מה גרם לויקי לעשות את הצעד הטראגי הזה". דורית כהן
"לא יודעת מה גרם לויקי לעשות את הצעד הטראגי הזה". דורית כהן
(צילום: ראובן שוורץ)
יו״ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון: "ויקי פרץ, אחד הסמלים הגדולים בכדורגל שלנו, שחקן מחונן, מאמן ואדם נדיר, איננו אתנו עוד. ויקי היה דמות מופת שדורות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו וציינו כמודל לחיקוי. ויקי תמיד התגייס לטובת מיזמים שונים שהובילה ההתאחדות, ראה גאווה עצומה בזכות ללבוש את מדי הייצוג כשחקן וכמאמן והחיוך הנצחי שלו יחסר לכולנו. זהו יום עצוב מאוד ותזכורת לכולנו כי לעיתים רב הנסתר על הגלוי. יהי זכרו ברוך".
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "ויקי פרץ היה מהאנשים המיוחדים בספורט הישראלי. שחקן מוכשר שאף הגיע לנבחרת ישראל. ויקי גם נודע בתור מי שתמיד נכון לעזור ולהירתם למען אחרים. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולחבריו הרבים. יהי זכרו ברוך".
4 צפייה בגלריה
ויקי פרץ (מימין) כעוזרו של אלי כהן השריף
ויקי פרץ (מימין) כעוזרו של אלי כהן השריף
ויקי פרץ (מימין) כעוזרו של אלי כהן השריף
(ארכיון ידיעות)
מנכ"לית מכבי תל אביב, שרון תמם: "משפחת מכבי תל אביב, הבעלים מיץ' גולדהאר, ההנהלה, השחקנים, מאמני מחלקת הנוער ועובדי המועדון, מרכינים ראש עם היוודע מותו הטראגי של שחקן העבר ויקי פרץ. קיבלנו בתדהמה את הידיעה על לכתו בטרם עת של מי שהיה אחד הסמלים של המועדון. שחקן מהגדולים שידעה מכבי תל אביב עם קריירה מפוארת בארץ ובחו"ל. אנו משתתפים בצערו של עומר ושאר בני המשפחה, שולחים להם חיבוק ענק בתקווה שלא יידעו עוד צער".