שריקת הסיום אמש (חמישי) בבלומפילד, אחרי שמכבי ת"א הבטיחה מעשית את עלייתה לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג בזכות הניצחון המוחץ על צלייה הסלובנית (1:4), נתנה את האות לטקס הפרידה מדניאל פרץ, כשלפנות בוקר וכשהוא מלווה בבת זוגו נועה קירל, המריא לגרמניה לקראת הבדיקות הרפואיות שיעבור היום בבאיירן מינכן. בשעות הצהריים נחת השחקן בגרמניה ואם לא יהיו הפתעות מיוחדות, יוצג השוער ביום ראשון כשחקן אלופת גרמניה, לקראת הופעתו הראשונה בסגל הקבוצה, במשחק נגד אוגסבורג במסגרת המחזור השני בבונדסליגה.
מאמן באיירן, תומאס טוכל, התייחס להגעתו של פרץ במסיבת עיתונאים שערכה הקבוצה לפני המשחק נגד אוגסבורג: "מתרגשים שיש לנו כישרון צעיר עם אופי נחמד שבקרוב יהיה בסגל שלנו, אבל כרגע צריכים סבלנות וזמן עד שנוכל לאשר ואז אתייחס לזה בשמחה, חסרות הבדיקות הרפואיות והחתימה. עקבנו אחריו תקופה ארוכה וכמובן שהוא היה חזק מאוד ביורו הצעירות. זה השלב שהבנו שהוא מתאים לנו. יש לו אישיות ומנטליות חזקה". עוד נודע, כי פרץ ביקש ללבוש חולצה עם המספר 18 על הגב.
5 צפייה בגלריה
פרץ וקירל, רגע לפני ההמראה לגרמניה
פרץ וקירל, רגע לפני ההמראה לגרמניה
פרץ וקירל, רגע לפני ההמראה לגרמניה
(איציק בלניצקי, one)
5 צפייה בגלריה
(איציק בלניצקי, one)
פרץ התקשה להסתיר את ההתרגשות שלו כשנפרד מכל שחקני הקבוצה, ומאוחר יותר, כשעלה ליציע להיפרד גם מהאוהדים. זאת אחרי שצפה בסרטון פרידה שהכינה עבורו הקבוצה והוקרן על מסך ענק בבלומפילד. בהמשך נצפה פרץ מנהל, ככל הנראה, שיחה אחרונה עם מי שהיה הבוס שלו עד הלילה, מיץ' גולדהאר. בסיום הטקס העניק פרץ את האפודה שלו לערן זהבי והיא צפויה לעבור בסופו של דבר למכבי ת"א.
הבוקר פרסם השוער דברי פרידה ממכבי ת"א. "זכיתי להגשים חלום ילדות ולשחק במועדון שאני אוהד, במועדון שאני כל כך מזדהה עם האופי והערכים שהוא מייצג - כבוד, מצוינות, מנהיגות ועזרה לזולת", כתב פרץ בחשבון האינסטגרם שלו. "זכיתי להכיר אנשים טובים ומדהימים שהפכו לחלק ממני".
"(ואני מתכוון) לכל אנשי המועדון, הצוות הרפואי, הצוות המקצועי, ההנהלה והבעלים, וכמובן השחקנים שהם כבר אחים שלי ואני לא יכול לתאר עד כמה אני אוהב אותם. וכמובן האוהדים יקרים, שגרמתם לי להרגיש מהרגע הראשון כל כך אהוב. אז גם אם לא כשחקן אני תמיד אישאר אוהד של הקבוצה, זה הבית שלי. תודה על הכל".
השוער שעל פי פרסומים ירוויח כמיליון אירו בכל אחת מחמש העונות בהן ישמש שוער בבאיירן מינכן, כאמור, נחת לקראת שעות הצהריים בגרמניה ויעבור בהמשך היום בדיקות הרפואיות אחרי שטס למינכן במטוס פרטי של הקבוצה הגרמנית, יחד עם בני משפחתו.
המאמן רובי קין אמר בעקבות הפרידה מפרץ: "הוא השראה לילדים בישראל, מקצוען ונאהב. הוא הולך למועדון עם היסטוריה אדירה. ברור שרצינו שדניאל יישאר, אבל איך אפשר לעצור אותו לעבור לאחד המועדונים הגדולים בעולם. אני והצוות מאחלים לו את כל ההצלחה, הוא שוער ברמה הכי גבוהה, הוא גם איש מאוד טוב. לדעתי, הוא הולך להיות אחד השוערים הטובים של ישראל. זאת הזדמנות אדירה בשבילו ללכת לבאיירן. מאמין שחבר שלי הארי קיין ישמור עליו וידאג לו".
5 צפייה בגלריה
פרץ עם הוריו רגע לפני ההמראה למינכן
פרץ עם הוריו רגע לפני ההמראה למינכן
פרץ עם הוריו רגע לפני ההמראה למינכן
(איציק בלניצקי, one)
זהבי הוסיף אחרי השלושער שכבש נגד צלייה: "הדבר ראשון שרצתי לקחת זה לא את הכדור אלא את החולצה של דניאל פרץ, אבל הוא החליט להביא אותה למועדון. היה פה רגע מאוד מרגש ואנחנו גאים בו, מאמינים בו ומאחלים לו את כל הטוב שבעולם. לצערי יהיה מאוד קשה למלא את החלל שדניאל משאיר, לא רק כשוער. הוא מקצוען, ילד מיוחד, יהיה קשה אבל זה יעשה טוב לעתיד של מכבי ת"א. מועדון שבכל שנה מוכר שחקנים בעשרות מיליוני דולרים, מושך אליו הרבה צעירים מוכשרים שיירצו להתקדם לאירופה".
מי שאמור למלא את מקומו של פרץ בשלב ראשון הוא רועי משפתי, שהצטרף הקיץ ממכבי חיפה, והוא צפוי לפתוח במשחק מחרתיים, במסגרת יריית הפתיחה של ליגת העל, נגד מ.ס אשדוד. למרות החתמתו של דניאל טננבאום, קין לא שולל את האפשרות שינחית בקבוצה בנוסף שוער זר.
5 צפייה בגלריה
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
פרץ בשיחת פרידה מגולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
חיבוק אחרון עם הקפטן
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שמכבי הכניסה 7.65 מיליון אירו ממכירות פרץ וג'ורג'ה יובאנוביץ' לבאזל, היא בדרך למכור גם פארפה גיאגון, שמכבי ת"א קיבלה עבורו הצעה משרלרואה הבלגית בסך 1.5 מיליון אירו. גיאגון הבהיר כי הוא מעוניין לעזוב, ולכן רובי קין הורה לגרוע אותו מהסגל במשחק הקונפרנס-ליג אתמול.
"אני לא רוצה שחקן שלא רוצה להישאר פה, אני רוצה שחקנים שרוצים להיות פה", העביר קין את המסר בצורה ברורה. "יגיעו שחקנים, לא יודע אם עכשיו, אנחנו עובדים על זה. רוצים להביא את השחקנים הנכונים עם האישיות, האופי והמתאימים ביותר למועדון רוצים, שחקנים שרוצים לשחק פה".
למכבי ת"א יש אפשרות להחתים שחקנים על מנת שישחקו בשלב הבתים הצפוי במפעל השלישי בחשיבותו באירופה. חלון ההעברות בכדורגל הישראלי ייסגר ב-20 לספטמבר, כשהמטרה להחתים קשר עושה משחק ובלם.
פורסם לראשונה: 06:50, 25.08.23