בהפועל פ"ת לא באו למשחק נגד מכבי חיפה אמש (רביעי) עם יותר מדי ציפיות. אחרי חמישה הפסדים רצופים ויכולת שרחוקה מלשכנע, הכחולים רק קיוו להקטין את ההשפלה, כשברקע הדהדה האפשרות לזעזוע על הקווים, כשהאמון של הקהל בעופר טסלפפה הלך ואזל. אבל אז הגיע רועי אלימלך.
מגן הקבוצה (22), שהגיע בקיץ בהשאלה מהאלופה, כבש צמד לרשת של שריף כיוף (ואף היה קרוב להשלים שלושער) והדהים את אלפי האוהדים שבאו מהכרמל, וראו את פרי מחלקת הנוער שלהם מרחיק אותם בעוד שתי נקודות מאליפות רביעית ברציפות. האוהדים הכחולים, מנגד, קיבלו זריקת עידוד מוראלית לא מבוטלת אחרי שכבר סימנו את הקבוצה שלהם כיורדת הבטוחה ללאומית.
3 צפייה בגלריה
רועי אלימלך הפועל פ"ת
רועי אלימלך הפועל פ"ת
אוהב לשחק נגד מכבי חיפה. אלימלך
(צילום: טל שחר)
למרות העמדה הדפנסיבית בה משחק המגן בן ה-22, הוא נכון לעכשיו מלך השערים של הפועל פ"ת עם שלושה כיבושים, כאשר גם בסיבוב הראשון מצא את הרשת של קבוצת האם שלו (במשחק ההשלמה בסמי עופר לפני קצת יותר מחודש), ממנה הגיע בעסקה השאלה לשנה.
קשה לומר שמישהו במכבי חיפה לא מתחרט עכשיו, כשבבניית הקבוצה בקיץ, החליטו ראשי המועדון להמר דווקא על מאור קנדיל כמגן הימני שיישב על הספסל כמחליפו של דניאל סונדגרן. ובכל זאת, אי אפשר לומר שהאלופה לא רואה באלימלך נכס משמעותי בעתיד שלה, כאשר בחודש אפריל האחרון חתם השחקן על חוזה לארבע שנים נוספת (עד 2027).

ממחלקות הנוער בנתניה ל"קצף"

את הגליץ' הראשון רשם אלימלך בקבוצת הילדים של מכבי נתניה, ובגיל 15 הצטרף לנערים של בית"ר טוברוק. אחרי שלוש עונות במדיה הגיעה קפיצת המדרגה הגדולה כשהצטרף לקבוצת הנוער של מכבי חיפה. את הופעת הבכורה במדי הקבוצה הבוגרת רשם אלימלך בחודש נובמבר של עונת 2021/22. מכבי חיפה דרסה אז 0:4 את עירוני קריית שמונה והטאלנט הצעיר, שעלה כמחליף בדקה ה-78, הצליח להשאיר חותם מרשים עם בישול לעומר אצילי, שקבע את תוצאת המשחק.
3 צפייה בגלריה
רועי אלימלך הפועל פ"ת
רועי אלימלך הפועל פ"ת
חוגג שער נוסף נגד מכבי חיפה עם מחווה לחטופים, במשחק החזרה לליגת העל לפני כחודש
(צילום: עוז מועלם)
חודש לאחר מכן, ובדומה לעילאי חג'ג', שריף כיוף וכישרונות נוספים שיצאו ממחלקת הנוער הירוקה, יצא המגן להשאלה בקבוצה הבת הלא רשמית, הפועל עפולה, על מנת שיבשיל על הדשא של הליגה הלאומית – מהלך שהתברר כמוצלח. בחצי העונה הראשונה רשם אלימלך 15 הופעות (מתוכן 13 בהרכב הפותח של הקבוצה) ואפילו כבש שער אחד.
עונה לאחר מכן (2022/23), כבר היה קשה להישאר אדיש למספרים, כשהפך לשחקן מוביל בעפולה עם לא פחות משבעה שערים. קפיצת המדרגה הביאה לאלימלך גם זימון לסגל המורחב של נבחרת ישראל עד גיל 21 לקראת האליפות שהתקיימה בגאורגיה, אבל בהמשך שוחרר.

נשאר מחוץ לתוכניות בכרמל

אלימלך הוא חלומו של כל מאמן. מגן מהסוג החדש, כזה שלא חושש לקחת חלק פעיל במשחק ההתקפה, אפילו אם זה אומר לחתוך למרכז המגרש ולהפתיע את הגנת היריבה. בנוסף, הוא נחשב למלחץ כדורים מצוין ותורם משמעותית להתקפות מעבר.
בעקבות ההכרה ביכולת של הצעיר, האמינו בסביבתו שהוא ייקח חלק פעיל בבניית הקבוצה המחודשת תחת המנהל המקצועי גל אלברמן והמאמן מסאי דגו, בטח בעונה שבה צעירים מקומיים כמו כיוף, חג'ג' וענאן חלאילי קיבלו את המפתחות להרכב.
3 צפייה בגלריה
הפועל פ"ת מכבי חיפה רועי אלימלך מחמוד ג'אבר
הפועל פ"ת מכבי חיפה רועי אלימלך מחמוד ג'אבר
אלימלך סוגר את ג'אבר אמש, במושבה
(צילום: יאיר שגיא)
ואכן, בתחילת העונה הנוכחית עוד חשבו להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מסגל הקבוצה כמחליף לסונדגרן, אבל בסופו של דבר החליטו ללכת על מגן מנוסה יותר והחתימו את קנדיל. ההחלטה להאריך את החוזה לעילאי פיינגולד אחרי ההופעות שלו במונדיאליטו, כבר דחקה את אלימלך אל מחוץ לתמונה. ההחלטה להשאיל אותו הפעם לקבוצה מליגת העל, להפועל פ"ת, הפכה לבלתי נמנעת. הכחולים מצדם, ראו בו יותר מחיזוק ראוי.
עד כה שותף אלימלך ב-12 משחקים ורשם 918 דקות במדי הפועל פ"ת, וכאמור, על אף העמדה בה הוא משחק, הוא הפך אתמול למלך שערי הקבוצה, וסייע לה לעצור רצף של חמישה הפסדים רצופים. הדובדבן שבקצפת – יציאה מהמקום האחרון על חשבון מ.ס אשדוד שהובסה בבית 4:1 בידי מכבי ת"א. אגב, אלימלך הוא גם השחקן הראשון של הפועל פ"ת שכובש שלושה שערים בעונה אחת לרשת של מכבי חיפה מאז 1989/90, אז הכובש היה יוסי שושני.
על פי המסורת שנהוגה לא רק במחוזותינו, השחקן השתדל שלא לחגוג את השערים שהרשית נגד החברים וקבוצת האם, שכאמור, הרחיקו אותם עוד יותר מאליפות נוספת. "אני מרגיש טוב ושמח לכבוש לא משנה נגד מי", הוא אמר בסיום המשחק. "טוב לי איפה שאני נמצא, זאת בכל מקרה לא החלטה שלי. אני מאושר כאן, וכמובן שהלב במכבי חיפה, גדלתי שם, אבל כרגע אני מתעסק רק בהפועל פ"ת. אם נמשיך לשחק כמו היום, גם הנקודות יגיעו. אם נבוא יהירים, זה לא יקרה. הפועל פ"ת תישאר בליגה".