ההחלטה לספסל את ערן זהבי אומנם תפסה את מירב תשומת לב האוהדים השבוע, אולם נראה שהבעיות המקצועיות של מכבי ת"א נמצאות גם ואולי אף יותר, במשחק ההגנה.
הניסיונות להביא חיזוק זר לחלק האחורי של הצהובים במהלך חלון ההעברות של ינואר לא יצאו לפועל, כך שכל מה שנותר לקבוצה עד תום העונה הוא למצוא פתרונות עם חומר השחקנים הקיים – והוא רחוק מלהיות מעודד. המשחק הערב (20:30, בלומפילד) נגד הפועל באר-שבע, הוא קודם כל מבחן משמעותי לשחקני ההגנה הצהובים, שאמורים למנוע מהקבוצה של אליניב ברדה להשלים את הקאמבק המרשים שלה למאבק האליפות.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א בני סכנין
מכבי ת"א בני סכנין
ההגנה החלשה בקרב קבוצות הצמרת. מכבי ת"א בני סכנין
(צילום: יאיר שגיא)
נכון למחזור ה-22 ספגה מכבי ת"א 19 שערים – הכי הרבה בקרב קבוצות הצמרת, כשהמוליכה מכבי חיפה ספגה 16 והפועל באר-שבע 17. החל מינואר 2024 הצליחו הצהובים לשמור על רשת נקייה במשחק ליגה אחד בלבד מתוך עשרה, נגד נועלת הטבלה, הפועל פ"ת, שהיא לא במקרה קבוצת ההתקפה הרעה בליגת העל (15 שערי זכות).
מתוך הקבוצות שכבשו בחודשיים האחרונים נגד הצהובים אפשר למצוא קבוצות נוספות שלא מרבות להבקיע העונה – הפועל חדרה, מ.ס אשדוד, הפועל ירושלים, בני ריינה והיריבה העירונית, הפועל ת"א.
אם בסיבוב הראשון של העונה הצליחה הקבוצה של רובי קין לשמור על רשת נקייה בשישה מבין 13 המשחקים שקיימה, בסיבוב השני (כשנותרו ארבעה משחקים בלבד לסופו), היא הצליחה להימנע רק פעם אחת משער חובה.

טלאים טלאים

במהלך חלון ההעברות וגם בעקבות הפציעה של ניר ביטון, עלה הצורך בקריית שלום להתחזק בשני בלמים זרים. בפועל, ולמרות התקציב שהוקדש לזה, הניסיונות לא העלו דבר. במשחק נגד האדומים מבירת הנגב, הערב, אמור לפתוח עידן נחמיאס, שעד הרגעים האחרונים של חלון ההעברות עוד הופעל עליו לחץ לעבור למכבי נתניה.
3 צפייה בגלריה
קין
קין
התוכניות לא יצאו לפועל. קין
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה
מכבי ת"א מכבי חיפה
עוד רכש מאכזב. מוסקרה
(צילום: עוז מועלם)
מי שאמור לפתוח לצדו הוא אנריק סבוריט, שעד לפני מספר שבועות עוד קיוו במועדון לאזרח אותו, אולם הרפורמה באזרוח ספורטאים זרים (שמונעת את המהלך) והירידה המתמשכת בכושרו של המגן בן ה-31, חיזקה את האפשרות כי הקבוצה תיפרד ממנו בסיום העונה.
שחקן נוסף שאולי יפתח במרכז ההגנה הערב הוא מתן בלטקסה, שהובא מקצה הספסל של אוסטריה וינה, ומציג יכולת חלשה. רז שלמה (שאף הוא פצוע למשחק) היה אמור להיות לב ההגנה של מכבי ת"א, כשבלובן הבלגית הוא בכלל שיחק כקשר אחורי.
וזה רק מרכז ההגנה. אצל הצהובים מודאגים גם מעמדת המגן הימני. אחרי שאיוואן מאסון חזר לסנט-אטיין, נותרה הקבוצה עם מגן ימני טבעי אחד, אבישי כהן, שסובל מחוסר יציבות. בשל אילוצים, רוי רביבו - מגן שמאלי בהגדרתו - נאלץ לשחק במשך המחצית השנייה נגד מכבי נתניה כמגן ימני.
כל אלה מצטרפים לאכזבה הגדולה מהשוער הפנמי, אורלנדו מוסקרה, שהגיע על משבצת של זר ובמשחקים האחרונים הוא אפילו לא חלק מהסגל, כשאת מקומו תופס רועי משפתי, שהגיע בקיץ מעמדת השוער המשנה של מכבי חיפה לעמדת השוער המשנה של מכבי ת"א.
עם כל הבעיות האלה, ייאלצו הצהובים למנוע הערב מהפועל באר-שבע (שרחוקה ממנה שש נקודות בלבד) להשלים קאמבק חלומי למאבק על האליפות, כשניצחון של הצהובים יקרב אותה עד כדי שלוש נקודות ממכבי ת"א ומכבי חיפה (שתתארח מחר אצל מ.ס אשדוד).