משרד התרבות והספורט בראשותו של השר חילי טרופר החל בעבודת מטה כדי לגבש תוכנית שמטרתה לקדם את מעמד המאמן הישראלי, כך נודע ל-ynet.
התוכנית, שקיבלה את השם "מעמד המאמן", צפויה לחולל שינוי דרמטי בכל הנוגע לזכות לאמן, ותקשיח את הקריטריונים למאמנים זרים שיגיעו לעבוד בישראל כדי שלא יתפסו מקום של מאמן מקומי.
3 צפייה בגלריה
מאמן כדורגל
מאמן כדורגל
בדרך לשינוי דרמטי במעמד המאמן?
(צילום:.shutterstock)
במשרד הספורט גייסו למטרה זו גם את שר העבודה איציק שמולי ומכוונים להגיע למודל הזהה לזה הקיים ברחבי אירופה.
גורם בכיר במשרד הספורט אישר את הפרטים: "מדובר בצעד דרמטי. רואים בכל נושא מעמד המאמן דבר חשוב. מאמן הוא דמות ששחקן מסתכל עליה והיא מהווה מודל לחיקוי".
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
על פי התוכנית המתגבשת, יצטרכו המאמנים לעמוד בקריטריונים מחמירים כאשר תיבחן גם סוגיית מאמנים זרים. אם לא מדובר במאמן ברמה הגבוהה ביותר, לא תהיה הצדקה להביאו על חשבון ישראלי. יש לציין שגם בנוגע לשכר המאמנים צפויים להיות שינויים כחלק מהתוכנית.

בארגון המאמנים דורשים פיצוי כספי; שמולי: "נבחן את הנושא לעומק"

בתוך כך, נציגי ארגון המאמנים החליטו שלא לשתוק בכל הנוגע להתנהלות מול מאמנים בתקופת הקורונה ולשם כך פנו למשרד הספורט. השר טרופר הבטיח כי ינסה לעזור בעניין. לטענת הארגון, חלק גדול ממאמני הכדורגל נפגע מבחינה מקצועית וכלכלית מהשלכות מגפת הקורונה כשבין היתר מדובר על הקפאת האימונים בליגת הנמוכות ובמחלקות הנוער.
כדי לנסות ולשנות את המצב התקיימה השבוע בשלב הראשון פגישת זום, בה השתתפו השר טרופר ונציגיו, ראש מנהל ספורט שלמה סביה ויו"ר איגוד המאמנים ניסים בכר, שהעלו בפני השר את דרישות הארגון, הכוללות בין היתר החזרת של מאמני הליגות הנמוכות וליגות הנוער לפעילות.
3 צפייה בגלריה
 יורגוס דוניס
 יורגוס דוניס
יוקשחו התנאים להבאת מאמנים זרים לישראל. יורגוס דוניס
(צילום: עוז מועלם)
כמו כן, יש דרישה לפיצוי כספי למאמנים בכל הענפים שזו עבודתם השנייה ו/או שעובדים עם קבלות ובנוסף חובת העסקת מאמנים בחוזה כתוב והגדרת מאמן כמקצוע לכל דבר ועניין.
בסיום הפגישה נמסר לנציגי הארגון כי הנושא יטופל, ובמסגרתו תתקיים שיחת זום נוספת מול השר, אליה גם יצטרף השר איציק שמולי.
שמולי אישר את הדברים: "משבר הקורונה פגע בעובדים רבים במשק ובהם גם במאמני הכדורגל. כמו שעשינו במקרים אחרים, גם כאן נעשה כמיטב יכולתנו על מנת לסייע למאמנים שמטה לחמם נשבר לעבור את התקופה הקשה. יחד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר וגורמי המקצוע במשרדו, נבחן את הנושא לעומק על מנת להסדיר את התחום ולסייע ככל הניתן".
בכל מקרה, ארגון המאמנים הודיע שיקיים הפגנה בכיכר רבין תחת הסיסמה: בלי מאמנים אין כדורגל. היא צפויה להיערך מחר (חמישי, 20:00).