"מישהו אמר לי 'יו זה אתה מהטוויטר, מה עשית לנו!' לא מהכדורגל, לא מהנבחרת, לא מהגולים - בחודש האחרון זה אתה מהטוויטר".
אתם אולי זוכרים אותו כחלוץ האגדי מהפועל ת"א, השחקן השובב מבין "תינוקות קשטן", מי שתרם לזכייה בגביע המדינה ב-1999 ובדאבל ב-2000 ואולי בכלל כישראלי שכבש בכל מגרש בטורקיה. אבל כיום פיני בלילי המציא את עצמו מחדש ככוכב טוויטר. "בתמונה הראשונה ביום הראשון אמרו שריסקתי את הטוויטר וכולם מדברים עליי", הוא מספר.
2 צפייה בגלריה
פיני בלילי
פיני בלילי
מצפצף בגאווה על כל קוד לבוש אפשרי. בלילי
(צילום: ירון שרון)
ביוני 2012 הוא סיים את החוזה בבני יהודה והחליט לפרוש מכדורגל. במשך 3 שנים הוא חיפש את עצמו, עד שלבסוף הוא מצא. הוא גילה את עולם העסקים, הפך לאושיית סטיילינג, וכבש/התמכר לטוויטר.
וכמובן שעם ההצלחה מגיעות התגובות. "מישהו כתב לי שאני המרענן של הקיץ", מתגאה בלילי. ומה כבר יכול להיות כל כך מרענן בטוויטר? ובכן, בעוד שכולם מתנצחים אחד עם השני, ומתפלשים בפוליטיקה, פיני מפזר לעולם משפטי השראה. "הם אומרים שאני מביא להם משהו חדש - כי כל היום מתעסקים שם בפוליטיקה, שמאל, ימין, לבוא, ללכת, לקחת".
את המשפטים לפעמים הוא ממציא ולפעמים גם מקבל קצת השראה מעמודים אחרים. "בסוף החוכמה היא לא להעלות את המשפט לבד, אלא להתאים את התמונה למשפט ולסיטואציה. זה יותר קשה, צריך יותר חשיבה, נניח 'אף פעם אל תשתנה כדי להתקבל ע"י החברה, תישאר מוזר', אז שמתי להם את התמונה הצבעונית עם המשפט הזה. אם אני מעלה תמונה צבעונית היא מתפוצצת ברשת".

האישה הילה: "אצלו פורים זה כל השנה, ליצן"

כלומר, אם תשאלו את פיני, הסוד הוא בתמונה השלמה, ומה שבטוח, היא צבעונית למדי. מעבר למשפטי המוטיבציה המעצימים, בלילי עושה לא מעט רעש בעיקר בגלל הלבוש הססגוני והשנוי במחלוקת שלו. חלק יגידו שזו גאונות וחלק יזעיקו את משטרת האופנה. אשתו הילה למשל פחות מתחברת. "אצלו פורים זה כל השנה, ליצן", היא מספרת. ומסתבר שדווקא ההתנגדות של אשתו היא מה שגרם לו לעשות מזה דרך חיים. "איזה יום אחד, היה לנו אירוע בערב, שמתי מכנס צבעוני וחולצה צבעונית, שאין להם קשר בכלל", מספר בלילי. "בשבילי זה היה וואו, התעלפתי על עצמי במראה, התחלתי לחבק ולנשק את עצמי. אשתי יצאה מהחדר, ראתה אותי ואמרה 'אתה לא בא איתי ככה לאירוע! איתי אתה ככה לא יוצא'. החלפתי בגדים, אבל ככה בא לי הטירוף והשיגעון וסוג של התמכרתי לצבעוני".
מאז הוא מצפצף בגאווה על כל קוד לבוש אפשרי, לא מבזבז זמן על התאמת צבעים, ואם תראו אותו עם נעל אחת בצבע שחור ונעל אחת בצבע לבן, זה לא כי הוא התבלבל. "אנשים אומרים 'לצד מכנסיים חלקים לובשים חולצה צבעונית, ולצד מכנסיים צבעוניים שמים חולצה חלקה', ואני שם צבעוני על צבעוני", מצהיר בלילי.
"זה שזה נראה לעולם מוזר, לי זה לא נראה מוזר. אני כל היום מקבל תגובות, 'למה אתה צבעוני? מה אתה רוצה תשומת לב? מה אתה מחפש תשומת לב? למה אתה מתלבש ככה? מה אתה מחפש יחס?' אני לוקח את זה למקום שאין להם אומץ להתלבש ככה. אז אולי מהמקום הזה הם כותבים 'התבלבלת. הנעליים לא יפות. אתה לא רואה. התלבשת בחושך, לא מצאת את הזוג השני?', ברור שזה לפעמים נוגע בי אבל זה עובר ממני".
2 צפייה בגלריה
פיני בלילי
פיני בלילי
"זה שזה נראה לעולם מוזר, לי זה לא נראה מוזר". בלילי
(צילום: ירון שרון)
על השאלה אם הוא מתגעגע לכדור, הוא עונה: "את האמת אולי קצת, לא משהו רציני אבל אני לא שוכח מאיפה באתי שזה בסוף מהכדורגל. עדין עוצרים אותי ואומרים לילדים 'אתה יודע מי זה אבא שלך? אתה יודע מה הוא עשה לי? כמה רגעי נחת? אתה יודע כמה קיללתי את אבא שלך אתה יודע כמה בכיתי בגלל אבא שלך. אם הם שואלים אותי אחרי זה למה קיללו אותך, אז אתה מסביר להם - כי אני הכנסתי גולים לקבוצה שהוא אוהד. עד היום אוהדי מכבי ת"א שרים עליי, אבל זה מחמיא, כנראה עשיתי משהו בכדורגל שגורם לאנשים לזכור אותי".
פורסם לראשונה: 11:15, 18.05.23