מעבר ליוקרה הרבה והאפשרות לשחק נגד הקבוצות הטובות ביותר באירופה, עצם העלייה של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות שווה גם הרבה כסף כמובן. העלייה עצמה לבתים תכניס לקופת המועדון 15.64 מיליון אירו.
כאן לא נגמרות ההכנסות. בשלב הבתים כל ניצחון יהיה שווה 2.8 מיליון אירו בעוד תיקו יזכה את הירוקים ב-930 אלף אירו. בנוסף לכך, אופ"א מתגמלת את 32 הקבוצות בליגת האלופות גם לפי ההישגים שלהן בעשור האחרון. מכיוון שההישגים של הירוקים לא מרשימים במיוחד, הם אחרונים מבין 32 הקבוצות ולכן הם יתוגמלו ב-1.137 מיליון אירו נוספים.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
יכניסו לקופת המועדון עוד כ-20 מיליון שקל. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
עד כה הגענו לכ-17 מיליון אירו עוד לפני שריקת הפתיחה של שלב הבתים. לזה צריך להוסיף כמובן עוד הכנסות גדולות משלושה משחקי בית, שכל הכרטיסים אליהם צפויים להימכר כמובן ולהכניס לקופת המועדון עוד סכום גדול (בין 20-15 מיליון שקלים).
על כך יש להוסיף כמובן גם כספים מזכויות שידור. אופ"א מחלקת 300 מיליון אירו מזכויות שידור ל-32 הקבוצות בליגת האלופות. עם זאת, החלוקה נעשית לפי גודל השוק. כלומר, קבוצות אנגליות, גרמנית וצרפתיות למשל מקבלות סכומים גדולים משמעותית מאלה שמקבלות קבוצות ישראליות, שכן מדובר בשוק גדול בהרבה. לא ברור איזה נתח מכבי חיפה תקבל.
כמובן שמדובר בסכומים גדולים מאוד עבור קבוצה ישראלית, כשהסכום של 80 מיליון שקל הוא בערך פי ארבעה מהתקציב של רוב קבוצות ליגת העל, פרט למכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל באר-שבע. בנוסף, מדובר בסכום שיאפשר למכבי חיפה לעבות עוד יותר את הסגל הרחב שלה ממילא, עם שחקנים איכותיים לקראת העומס הרב שצפוי לה בחודשים ספטמבר-נובמבר, ומספר שמות של מועמדים כבר הוזכרו ככאלה שעשויים לחזק את הקבוצה.
פורסם לראשונה: 00:00, 24.08.22