על פי העדויות הראשוניות שנגבו על ידי המשטרה, מיד עם מעצרו של האוהד שפרץ אתמול (שבת) לכר הדשא במושבה ותקף את רז טוויזר ואדי גוטליב - לפני שנדחף והופל, ישנו חשד כי המעשה נבע כחלק מהתערבות בין חברים. אותו אוהד, תושב בני ברק בן 32, יובא הבוקר לביהמ"ש השלום בפתח תקווה לדיון בהארכת מעצרו.
בהפועל ת"א זועמים על אותו אוהד הקבוצה והמועדון החליט להגיש נגדו תביעה אזרחית. במקביל, ישנה ביקורת קשה באיגוד השופטים כלפי הצוות שניהל את ה-1:1 במושבה בין האדומים למכבי פ"ת, בעיקר השופט הראשי עידן לייבה ואיתן שמואלביץ' מצוות ה-VAR, זאת לאחר שהוחלט להרחיק את גוטליב. הצוות עשוי להיות מוקפא מהמשחקים הקרובים.
4 צפייה בגלריה
גוטליב מתעמת עם האוהד
גוטליב מתעמת עם האוהד
גוטליב עוצר את האוהד שפרץ למגרש
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
גוטליב לאחר ההרחקה
גוטליב לאחר ההרחקה
ביקורת קשה כלפי באיגוד השופטים כלפי עידן לייבה
(צילום: אורן אהרוני)
"זו החלטה שיכולה ליצור תקדים, שיקול הדעת שלהם היה שערורייתי", אמרו באיגוד השופטים. כבר היום יפנו באיגוד למחלקה המשפטית של ההתאחדות לכדורגל על מנת למצוא החרגה שתמנע את הרחקתו של הבלם.
בסבב שיחות בין אנשי הוועדה המקצועית של האיגוד כבר הובהר כי נעשתה טעות חמורה בהחלטה של לייבה לשלוף את הכרטיס האדום לעברו של גוטליב. מנכ"ל האיגוד, יריב טפר, שנכח אתמול בבלומפילד במשחק בין מכבי ת"א למכבי חיפה, קיבל לידיו את הסרטון והבהיר: "נעשתה פה טעות בשליפת האדום, נטפל בנושא".
4 צפייה בגלריה
גוטליב מתעמת עם האוהד
גוטליב מתעמת עם האוהד
לייבה מרחיק את גוטליב. טפר: "נעשתה פה טעות בשליפת האדום"
(צילום: אורן אהרוני)
"בדיוק במקרה הזה היה צריך את שיקול הדעת של השופט וצוות ה-VAR", הוסיפו באיגוד השופטים. "נעשתה פה טעות גדולה, נעשה ככל האפשר לנסות ולהחריג את הסיפור הזה".
גוטליב היה המום בסיום המשחק, הוא פנה למשקיף ולאנשי השיפוט, ואמר להם: "מה ציפיתם שאעשה? הוא תקף שחקנים שלנו". מאוחר יותר הוא העלה סטורי לחשבון האינסטגרם שלו: "אם זאת הייתה סכין, גם אז היו אומרים שאדי גוטליב תקף אוהד? גם אז החוק היבש היה גובר על ההיגיון? מה צריך לקרות בשביל שהשחקנים ירגישו בטוחים על הדשא?".
4 צפייה בגלריה
האוהד
האוהד
האוהד מורד מכר הדשא לאחר התקרית המבישה
(צילום: אורן אהרוני)
הציוץ של מאור בוזגלו בעקבות המקרה
עוזר המאמן, סלים טועמה, גיבה את הבלם: "אוהד נכנס, בא בדיוק לתת מכה לאדי והוא פשוט הגן על עצמו עם הידיים. משום מה נותנים לדבר כזה לקרות, זה היה מיותר", בן ביטון הוסיף: "לא יכול להיות ששחקן מורחק בגלל שהוא מרגיש מאוים פיזית, זו סיטואציה הזויה. כל הגורמים חייבים לטפל בדבר הזה".
מאור בוזגלו צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "רואה מקרה גוטליב מאתמול. הזוי ששחקנים הם הפקר. עד שזה לא יגמר באסון, כמו תמיד אף אחד לא מתעורר פה. בקשה קטנה לשחקנים: מותר לכם לדרוש שדרוג אבטחה, אין סיבה שתרגישו מאוימים! אל תעלו לשחק עד שלא יבטלו את הכרטיס האדום הזה".