מחאה נגד ישראל: כמה מאות תושבי אינדונזיה הפגינו היום (שני) בעיר הבירה ג'קרטה נגד השתתפות נבחרת הנוער של ישראל במונדיאליטו (מונדיאל עד גיל 20) שאמור להיפתח ב-20 במאי במדינה המוסלמית.
המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם (277 מיליון תושבים) אמורה לארח את הטורניר היוקרתי, אליו נבחרת הנוער של ישראל העפילה לראשונה בתולדותיה לאחר שסיימה כסגנית אלופת אירופה בקיץ האחרון. אינדונזיה העפילה לטורניר אוטומטית עקב היותה מארחת. למרות שאין לאינדונזיה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ממשלתה לא תמנע מנבחרת הנוער להשתתף בטורניר (כי אז תוענש ע"י פיפ"א). למרות זאת, תושבים החליטו לחתום על עצומות נגד השתתפות נבחרת ישראל ולהגיע להפגנה, בה האטו את התנועה ודרשו "להעיף את ישראל מהטורניר".
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
ההפגנה נגד ישראל
(צילום: AFP)
"ההיסטוריה הארוכה של ישראל בדיכוי העם הפלסטיני נותנת לנו מוטיבציה גדולה להפגין ולמנוע כל נוכחות ישראלית באינדונזיה", אמרה אחת המפגינות. באינדונזיה יש התנגדות גדולה להשתתפות ישראל בטורניר.
כאמור, מבחינה רשמית אינדונזיה לא יכולה למנוע מנבחרת ישראל להשתתף בטורניר, כאשר אם היא תעשה זאת היא תוענש ע"י פיפ"א ולא תארח את הטורניר היוקרתי, אליו העפילו 24 נבחרות מרחבי העולם. בחודש שעבר, משרד הספורט האינדונזי הוציא הודעה בה התחייב לשמור על ביטחונם של כל המשתתפים, והדגיש כי אינדונזיה לא יכולה לקבוע איזו מדינה תשתתף בטורניר. המונדיאליטו הולך להיות אחד מאירועי הספורט הבינלאומיים הכי גדולים שהגיעו לאינדונזיה, והממשלה המקומית רוצה להפוך אותו לחגיגה שתסיט את תשומת הלב מהבעיות במדינה.