מאמנה האוסטרלי של הפועל ת"א מייקל ולקאניס צפוי לחתום ביממה הקרובה כעוזר המאמן באיאקס. אתמול הוא צפה מהיציע בהפסד של הקבוצה 5:2 באיינדהובן, משחק שלאחריו ירדה האימפריה ההולנדית למקום האחרון בליגה.
כבר בשבוע שעבר שוחח ולקאניס עם ראשי המועדון האדום וסיפר להם כי מי שמנהל מגעים מתקדמים להפוך למאמנה הראשי של איאקס, ג'ון ואנט סחיפ, הציע לו להצטרף אליו כעוזרו הבכיר והוא מעוניין בתפקיד.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א מייקל ולקאניס
מאמן הפועל ת"א מייקל ולקאניס
מאמן הפועל ת"א מייקל ולקאניס
(צילום: עוז מועלם)
ולקאניס חתם בקיץ האחרון בהפועל ת"א על חוזה של 170 אלף יורו לעונה, בלי סעיף יציאה, ומצד שני הפועל יכולה הייתה לפטר אותו ולשלם לו שכר של שלושה חודשים בלבד. הוא נפרד מהקבוצה כשהיא מדורגת במקום השישי עם שמונה נקודות, אך תיזכר לו התבוסה 5:0 בדרבי מול מכבי ת"א.
ולקאניס רצה לבדוק עם אנשי הפועל אם לנוכח אי־הוודאות לגבי חידוש הליגה בגלל המלחמה תינתן לו האפשרות לעזוב את הקבוצה ולחתום באיאקס. במועדון השיבו כי לא יעמדו בדרכו וכי איאקס לא תצטרך לשלם פיצוי על המעבר שלו.
ביממה האחרונה, אחרי שתנאיו של ואנט סחיפ סוכמו סופית באמסטרדם, ולקאניס הודיע להפועל כי הוא יעבור לתפקיד עוזר המאמן באיאקס – והחתימה צפויה כבר היום. החיבור עם ואנט סחיפ נוצר מהעבודה המשותפת שלהם במלבורן סיטי, זוולה ההולנדית ונבחרת יוון.
2 צפייה בגלריה
ולקאניס יחד עם ואן סחיפ
ולקאניס יחד עם ואן סחיפ
ולקאניס יחד עם ואנט סחיפ על הקווים של נבחרת יוון
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
מיד עם פרוץ המלחמה עזב ולקאניס עם כל הצוות שלו ליוון, שם המתין להתפתחויות. בארץ נשאר רק עוזרו, הספרדי בורחה למה, והוא זה שמעביר את האימונים של הקבוצה. בהפועל ת"א אמנם הופתעו מהמהלך, אולם לא עמדו בדרכו של האוסטרלי בעיקר בשל המלחמה, וכעת ינסו לאתר מחליף.
יו"ר קבוצת הרכישה דייויד מינצברג הטיל על מנהל מחלקת הכדורגל חן סול, בשיתוף היועץ ניק האמונד, למצוא כעת מאמן חדש איכותי בלי לחץ זמן. סול מעדיף מאמן זר, אבל במועדון יודעים שיהיה קשה למצוא אחד כזה שיסכים להגיע לארץ בגלל המלחמה.