חוסה רודריגס ממשיך לקחת על עצמו את מלאכת ההסברה הישראלית. בריאיון שפורסם היום (שלישי), התייחס הקשר הספרדי של הפועל ת"א לאירועי ה-7 באוקטובר, ואף העביר ביקורת על ראש הממשלה של מדינתו, שיצא נגד הפעולות של צה"ל בעזה וקרא להפסקת אש.
"מה שקרה ב-7 באוקטובר זה הדבר הכי קרוב לגיהנום שאי פעם חוויתי", סיפר רודריגס לאתר 'legalsport'. "באותו זמן שהיתי בבית שלי והאזעקות נשמעו בשעה מאוד מוקדמת. הן נשמעו שוב ושוב במשך כל היום, וזה די חריג. רצנו בכל פעם למרחב המוגן, וזה קרה הרבה. בלילות שמנו את המיטה בקרבת המקלט".
1 צפייה בגלריה
חוסה רודריגס
חוסה רודריגס
חוסה רודריגס
(צילום: עוז מועלם)
רודריגס המשיך: "בדרך כלל אין אירועים כאלה בישראל והחיים די נורמליים, אבל פעם, פעמיים או אפילו שלוש פעמים בשנה שומעים את האזעקות. אתה שוהה כמה דקות במקלט ואז ממשיך בחיים. בספרד דבר כזה היה גורם לכאוס. ב-99 אחוז מהבתים יש מרחב מוגן, בישראל השקיעו היטב באזרחים, עד כמה שאפשר".
הקשר התייחס לדאגה שלו למשפחתו בימים הראשונים של הלחימה: "לקחנו לנו שלושה ימים עד שיכולנו לעזוב, זה היה נורא. לא היה איכפת לי מעצמי, אבל דאגתי למשפחה שלי. עכשיו אני הרבה יותר רגוע. השגרירות בספרד לא עזרה לנו בכלל. אני מופתע מכך שאנחנו משלמים מסים ואין לזה שום משמעות".
על החברה הישראלית: "אני מזדהה עם החוסן של האוכלוסיה בישראל. יש לי הרבה חברים כאן, ואני מתרשם מהחוזק שלהם כל פעם מחדש. ראיתי את כיפת ברזל בפעולה, זה קרה במרחק של 200 מטר ממני. בלעדיה, ישראל הייתה מושמדת. אנחנו חייביל לזכור שמדובר במלחמה, אבל אנשים מנסים לחיות בצורה רגילה. אני מנסה לעזור בכך שאני מסביר לעולם מה קורה באמצעות הרשתות החברתיות".
על הדברים שאמר פדרו סאנצ'ס, ראש ממשלת ספרד - מולדתו של רודריגס - שבין השאר התבטא נגד התקיפות של צה"ל בעזה נגד חמאס וקרא להפסקת אש: "זה לא השפיע עליי בשום צורה בגלל שבישראל מכירים אותו ולא לוקחים אותו ברצינות. הופעתי מזה שהוא תומך בטרור, הרי רוב הסיוע שנשלח לעזה מגיע לחמאס, שהוא ארגון טרור. האידיאולוגיה שלהם היא להרוג יהודים, בזמן שישראל רק רוצה לשגשג ושיהיה לה עתיד טוב יותר".