בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, מתכוון לקיים פגישה מרובעת בימים הקרובים, בה יהיו שותפים גם יו"ר בני-סכנין מוחמד אבו-יונס, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ויו"ר המנהלת ארז כלפון. המטרה היא לאשר החלטה לפיה לאור האירועים הקיצוניים במפגש אתמול (ראשון) בין הקבוצות, לא יורשה להגיע קהל חוץ במשחקים הבאים בין השתיים.
בעבר כבר התקבל החלטה כזו על ידי המנהלת, ששונתה מאז, אולם לטענת אברמוב המצב הנפיץ כיום בארץ מחייב להחיל שוב את אותה מדיניות על מנת להימנע ממצבי קיצון כמו אמש. "נעביר החלטה שקהל חוץ לא יגיע למשחקים בין סכנין לבית"ר ירושלים, ראינו לאן זה מגיע", הסביר הבעלים של הקבוצה מהבירה. "בסופו של דבר הכי חשוב זה בטיחות האוהדים".
2 צפייה בגלריה
השוטרים משגיחים על אוהדי בית"ר ירושלים לאחר האירועים מול בני סכנין
השוטרים משגיחים על אוהדי בית"ר ירושלים לאחר האירועים מול בני סכנין
תיאסר כניסת אוהדי חוץ במשחקים בין בית"ר וסכנין? השוטרים משגיחים על האוהדים
(צילום: עוז מועלם)
לטענת אוהדי בית"ר ירושלים, מה שהחל את התגרה ההמונית הייתה התנהגות של סדרנים, שעמדו בסמיכות ליציעים בהם הם ישבו. "מהרגע הראשון הם התגרו בנו", סיפר אחד האוהדים. "כשסכנין כבשה, זה בכלל הפך להתגרות. בשלב מסוים, הוכה נער אוהד בית"ר על ידם ואחר מהם ריסס לעבר אוהדי בית"ר גז פלפל, שגרם לבהלה ואילץ את אוהדי הקבוצה לרדת. המאבטחים האלו הם מתאגרפים. כשאוהדי בית"ר זיהו שמרביצים לחברים שלהם, הם ירדו לדשא והחל שם קרב אגרופים".
אוהדת אחרת אמרה: "כולם ירדו בגלל הגז שרוסס לעברנו, אנשים לא ראו מה קורה וירדו למטה מפחד. הכי קל להאשים את בית"ר, אבל שיסתכלו במצלמות ויראו טוב מאוד איך הכל התחיל ואת האלימות של הסדרנים כלפי אוהדים שלנו". אגב, רק ארבעה אוהדים נעצרו בעקבות האירוע.
2 צפייה בגלריה
מאבטחים משגיחים על אוהדי בני סכנין במשחק מול בית"ר ירושלים
מאבטחים משגיחים על אוהדי בני סכנין במשחק מול בית"ר ירושלים
טענו כי חלונות ושמשות רכבם נופצו. אוהדי בני סכנין
(צילום: עוז מועלם)
מיד לאחר התקרית, אברמוב ניגש לאוהדי בית"ר, ביקש מהם לחדול - והם אכן נענו. הבעלים התייחס להתנהגות הסדרנים: "לא יכול להיות שמאבטח שולף גז מדמיע ומרסס אוהדי בית"ר, זה לא התפקיד שלו. הסדרנים במקום להרגיע את כולם, רק ליבו מהרגע הראשון את האווירה".
מתברר כי ברגע שאוהדי בית"ר ירדו לדשא, כששופט המשחק הורה לשחקנים לרדת לחדר ההלבשה, בסכנין ביקשו להפסיק את המשחק מחשש לבטיחות של שחקניהם ואנשי הצוות. בסיום המשחק נותרו אוהדי המארחת למעלה משעה בתחומי המגרש לדרישת המשטרה, ולטענתם ברגע שיצאו החוצה, ראו מכוניות רבות עם חלונות ושמשות מנופצות.

עונש כבד צפוי לשתי הקבוצות

כזכור, סכנין אירחה את המשחק באצטדיון המושבה כעונש רדיוס על קריאות גזעניות של אוהדיה במשחק הקודם בין שתי הקבוצות בדוחא. תובע ההתאחדות, ניר רשף יעמיד את שני המועדונים לדין משמעתי. בית"ר ירושלים תועמד לדין על התפרצות קהל לשדה המגרש, סכנין על הדלקת אבוקות ושני הצדדים גם על קריאות גזעניות. נראה כי אחרי ששתי הקבוצות נענשו במשחקי רדיוס, הן יקבלו עונש כבד נוסף, בעיקר הצהובים-שחורים.
והיה גם כדורגל במושבה, שבעה שערים בהפסד של בית"ר לסכנין 4:3. "הכי חשוב לנו זה חצי גמר גביע המדינה בעוד שבועיים נגד מכבי ת"א", אמרו במועדון, אך גם הוסיפו ביקורת על הטעויות בהגנה. "לא יכול להיות ששחקנים שלנו בישלו שני שערים לסכנין. אבישי כהן עם מחדל הגנתי והשער הראשון עם עוד מחדל של אורי דהן, דגני ובר כהן. זה מביך ולא מתאים לרמות האלו".