החלוץ שלומי אזולאי (34) הספיק לשחק במהלך הקריירה הארוכה שלו בתשע קבוצות, כולל מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל ת"א. יש לו ברזומה זכייה בשתי אליפויות, עם מכבי חיפה וקריית-שמונה, אבל אין ספק שהעונה הנוכחית בבני ריינה היא אחת המוצלחות והמפתיעות ביותר שלו.
מעטים מאוד נתנו בעונה שעברה לריינה, קבוצה שנוסדה לפני שמונה שנים בלבד, סיכוי לשרוד בליגת העל, אליה הגיעה אחרי מסע הצלחות שהתחיל בליגה ג'. אבל ריינה המשיכה לעונה נוספת, שגם בתחילתה היא הייתה המועמדת הבכירה לנשירה ללאומית, אלא שהקבוצה של סעיד בסול הדהימה את כולם והבטיחה שלשום את מקומה בפלייאוף העליון עם ניצחון 1:2 מפתיע על האלופה מכבי חיפה.
4 צפייה בגלריה
שלומי אזולאי
שלומי אזולאי
שלומי אזולאי. ריינה מדהימה את כולם
(צילום: יובל חן)
לשניים יש מניות בכורה על ההישג הזה: המאמן שרון מימר ואזולאי, השחקן המשמעותי ביותר בקבוצה שחתום על שבעה שערים ושישה בישולים. כלומר, הוא מעורב ב־13 שערים, כמעט מחצית מהכיבושים של ריינה (27) העונה. אחד השערים החשובים ביותר היה נגד מכבי חיפה. אזולאי כבש את השוויון וארבע דקות אחר כך קייס גאנם השלים את המהפך.
שלומי, ניצחתם את האלופה. סנסציה? "כן ברור, אפשר להגיד שזו סנסציה. אין מה להשוות בין שתי הקבוצות בכל מובן - תקציב, איכות השחקנים, סגל רחב - זו סנסציה ענקית".
האמנתם לפני המשחק שאפשר לעשות את זה? "למען האמת אני לא חושב שמישהו האמין, כי בחודש האחרון לא היינו טובים ולא ניצחנו. היינו מסתפקים בנקודה במקרה הטוב. חשבנו שהעלייה לפלייאוף העליון תוכרע במשחק האחרון מול סכנין. ובכל זאת, הבאנו הפעם למגרש את כל מה שלא הבאנו בחודש האחרון. מחויבות, אומץ עם הכדור, נשמה גדולה".
4 צפייה בגלריה
רבאח ואזולאי חוגגים
רבאח ואזולאי חוגגים
אזולאי חוגג מול מכבי חיפה. "היינו במוטיבציית שיא"
(צילום: גיל נחושתן )
אתם הייתם ביום גדול או חיפה ביום רע? "שני הדברים נכונים. אם הם ביום טוב וגם אנחנו, הם מנצחים. הם הגיעו מהמשחק נגד פיורנטינה לאצטדיון הצנוע בנוף הגליל, ואנחנו היינו במוטיבציית שיא כמו כל קבוצה שמשחקת מולם. רצינו פלייאוף עליון ועשינו את זה".

"היו לי שנים יותר טובות מבחינה אישית"

אזולאי החל את הקריירה בעירוני טבריה, אבל עבר בגיל 18 להפועל כפר־סבא, בשורותיה שיחק שתי עונות וחצי עד שמכבי חיפה רכשה אותו תמורת מיליון שקל והחתימה אותו לחמש שנים. הוא היה שותף לאליפות הירוקה בעונת 2010/11, אבל שנה אחר כך הושאל לקריית־שמונה וגם איתה הניף את הצלחת, הפעם מפתיעה במיוחד. הוא חזר לעונה וחצי במכבי חיפה ושוב הושאל, הפעם לבית"ר ירושלים.
אתה עדיין חש צורך להוכיח למכבי חיפה שהם טעו שוויתרו עלייך? "האמת שלא, זה היה לפני כל כך הרבה זמן. הטעות הייתה שלי שמיהרתי לעזוב בהשאלה, כי לא הסכמתי לשחק פחות. הייתי צעיר ולא קיבלתי את הדקות, אז היה יותר קל לעזוב ולקבל דקות במקום אחר. אם זה היה היום, לא הייתי עוזב את מכבי חיפה בכזו קלות".
יש לך מקום במכבי חיפה הנוכחית? "אני לא אעיד על עצמי, גם אם הייתי חושב ככה. זה לא האופי שלי".
אתה ביכולת נפלאה העונה, מה סוד ההצלחה? "שקט מקצועי, לדעת שסומכים עליך ומאמינים בך. כשיש עליך לחץ אתה נפגע, כשאומרים 'לך תעשה מה שאתה יודע' התוצאות בהתאם".
4 צפייה בגלריה
שחקן בני ריינה שלומי אזולאי
שחקן בני ריינה שלומי אזולאי
"בריינה יש שקט מקצועי". אזולאי
(צילום: אלעד גרשגורן)
אתה מעורב בכמעט מחצית משערי הקבוצה. זו עונת השיא שלך? "היו לי שנים יותר טובות מבחינה אישית, אבל העונה אני החלק הכי משמעותי בקבוצה כשחקן מוביל".
ריינה בפלייאוף העליון זה שווה ערך לאליפות של מכבי חיפה או מכבי ת"א? "קשה לי להגיד. בכל מקרה, זו הפתעה גדולה והישג ענק למועדון בשנה השנייה שלו בליגת העל ועם תקציב נמוך ותנאים פחות טובים מאשר נתניה ובית"ר למשל. זה מראה כמה מחשבה הושקעה בבחירת שחקנים. הבעלים ושרון בנו קבוצה לוחמת. מה שמאפיין אותנו מתחילת העונה זה אופי, חזרנו הרבה פעמים מפיגור ולא נשברנו. זה מקום בלי לחץ וקל יותר להצליח בו".
ספר על החיבור שלך עם מימר. "שרון רצה שאבוא לשחק אצלו לא מעט פעמים, ואני מאוד שמח שזה קרה סוף-סוף. אני לומד מהאמונה והשקט שלו, שום דבר לא שובר אותו. כשמאמן לא לחוץ ולא שובר את הכלים בהפסדים ולא שמח יותר מדי בהצלחות, זה מדביק את השחקנים לדעת להתמודד עם כישלונות והצלחות".
4 צפייה בגלריה
מימר
מימר
"לומד מהאמונה והשקט שלו". מימר
(צילום: גיל נחושתן )
עברת גם בקבוצות גדולות, אבל בקטנות אתה הרבה יותר בא לידי ביטוי. "הייתי במועדונים גדולים לא בתקופות גדולות שלהם. היו לי עונות טובות בבית"ר, אבל לא הייתי חלק משמעותי בקבוצה, וזו הבעיה".
מצטער על משהו במהלך הקריירה? "כן, שלא יצאתי לחו"ל באפשרות הראשונה שהייתה לי כשהייתי צעיר. היו לי כמה הזדמנויות טובות, אבל ויתרתי".
יש עדיין חלומות להגשים בגיל 34? "כן, אבל כבר לא לצאת לאירופה".
כמה שנים עוד תמשיך לשחק? "כמה שהגוף ייתן. במהלך הקריירה אתה עובר לא מעט קשיים, לפעמים הראש רוצה לנוח, אבל אתה מעריך את מה שהכדורגל נותן לך. רק שאלוהים ייתן לי את הבריאות והכוחות להמשיך. כשיש פגרה, אני מתגעגע לכדורגל כמו ילד".
פורסם לראשונה: 01:30, 12.03.24