המתיחות הפוליטית על רקע מלחמת "חרבות ברזל" הגיעה גם לאיסלנד, במהלך משחק הקונפרנס-ליג, בו ניצחה מכבי ת"א את בריידבליק 1:2 ועלתה לשלב הבא.
הפגנה פרו-פלסטינית נערכה היום מחוץ לאצטדיון, ומאחורי השער בו עמד שוער הצהובים אורלנדו מוסקרה הונפו דגלי פלסטין. וזה לא הסתיים בזה. דן ביטון, שכבש את שער היתרון לזכות מכבי ת"א בדקה ה-35, ניגש לספסל לאסוף דגל של ישראל כדי להניף אותו מול אוהדי היריבה. שופט המשחק, הבוסני לוקה בילבייה, שלף לעברו את הכרטיס הצהוב.
3 צפייה בגלריה
זהבי והחברים חוגגים
זהבי והחברים חוגגים
זהבי והחברים חוגגים באיסלנד
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
המחווה של דן ביטון וערן זהבי
הוצאת הכרטיס הצהוב הובילה למהומה גדולה על כר הדשא מצד שחקני שתי הקבוצות. אלו של מכבי ת"א הסתערו על השופט הבוסני וביקשו ממנו לבטל את הצהוב. בתגובה חלק מהשחקנים האיסלנדים התעמתו עם הצהובים.
בהמשך היה זה ערן זהבי, שכבש את שער הניצחון (82) וחגג אותו דווקא מול יציעי הקבוצה האיסלנדית. "הקריאות הפרו-פלסטיניות הציקו לנו כל המשחק. זו תגובה הולמת עבורם עם כדור ברשת", הסביר זהבי בסיום.
3 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
דן ביטון לאחר השער הראשון של מכבי ת"א
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
"המשחק היה בתנאים לא פשוטים, במזג אויר לא אידיאלי, משטח מאוד שונה", הוסיף זהבי. "ניצחנו למרות כל התנאים שנגדנו, זה חשוב להמשך הדרך, להראות אופי. אנחנו רוצים את המקום הראשון. היה לנו מסע ארוך מסרביה לפה, טיסות ארוכות, כל התנאים הקשים שאפשר לקבל - אבל שמנו הכל בצד וניצחנו. זה הכי חשוב".
שני כובשי השערים הצטלמו בסיום אחד ליד השני ויצרו את התאריך 7.10. את התמונה פרסמו ברשתות החברתיות.
מאמן מכבי ת"א, רובי קין, סיכם: "דבר ראשון ברכות לשחקנים, היה משחק קשה ודברים השתנו בשעה, זה חשוב שהצוות והשחקנים השיגו את התוצאה שרצינו. ידענו שהם קבוצה טובה, אני מאוד מרוצה משלוש הנקודות".
3 צפייה בגלריה
קין
קין
"מאוד מרוצה משלוש הנקודות". קין
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
קין פרגן לזהבי: "אנחנו יודעים מה הוא יכול לעשות, הוא הוכיח את זה לאורך השנים. יש בו תמיד משהו מיוחד, יש רגעים של שחקן כזה במשחק של קסם והוא לא חייב להיות כל הזמן במשחק. ערן הוא שחקן מהסוג הזה".
פורסם לראשונה: 16:24, 30.11.23